כתב יד דא"ח ישן לא נודע למי: הבדלים בין גרסאות בדף

מ (החלפת טקסט – "זי"ע " ב־"")
 
(3 גרסאות ביניים של 3 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 7: שורה 7:
המאמר נדפס לראשונה בספר [[מגדל עז]] לר' [[יהושע מונדשיין]], על פי כמה [[כתב יד|כתבי יד]], שבחלקם מופיעה השערה - ובד בבד גם הסתייגות - שהוא מ[[אדמו"ר הרש"ב|אדמו"ר הרש"ב נ"ע]].
המאמר נדפס לראשונה בספר [[מגדל עז]] לר' [[יהושע מונדשיין]], על פי כמה [[כתב יד|כתבי יד]], שבחלקם מופיעה השערה - ובד בבד גם הסתייגות - שהוא מ[[אדמו"ר הרש"ב|אדמו"ר הרש"ב נ"ע]].


במגדל עז שם מביא שבכת"י [[זלמן הבלין|הרש"ז האוולין]] נרשם: "דברים אלו יש אומרים שהוא מאדמו"ר הגאון אלקי הרש"ב נבג"מ אבל אינו דבר ברור ולא יש על זה ראי' כו'". ואילו בכתב יד אחר ישנה כותרת: "בעז"ה, נמצא בין כתבי אדמו"ר מוהרש"ב [?] שליט"א [[תרס"ה]], מרבינו הק' בעל [[צמח צדק|צ"צ נ"ע]] וההוספה היא מאדמו"ר מש"ב.
במגדל עז שם מביא שבכת"י [[זלמן הבלין|הרש"ז האוולין]] נרשם: "דברים אלו יש אומרים שהוא מאדמו"ר הגאון אלקי הרש"ב נבג"מ זי"ע אבל אינו דבר ברור ולא יש על זה ראי' כו'". ואילו בכתב יד אחר ישנה כותרת: "בעז"ה, נמצא בין כתבי אדמו"ר מוהרש"ב [?] שליט"א [[תרס"ה]], מרבינו הק' בעל [[צמח צדק|צ"צ נ"ע]] וההוספה היא מאדמו"ר הרש"ב.


ואכן, המאמר מתחלק לשני חלקים: החלק הראשון מסתיים בתיבות "כל אלו הדברים שמענו מאדמו"ר נ"ע" והקטע השני מתחיל "אך עתה יש להבין דבר מתוך דבר להתיישב תוך לבנו כו'".
ואכן, המאמר מתחלק לשני חלקים: החלק הראשון מסתיים בתיבות "כל אלו הדברים שמענו מאדמו"ר נ"ע" והקטע השני מתחיל "אך עתה יש להבין דבר מתוך דבר להתיישב תוך לבנו כו'".
שורה 15: שורה 15:
הרמ"ד ריבקין מספר (בהקדמה לספרו תפארת ציון, הערה 17) על "[[הרשב"ץ]] נ"ע.. שהיה דורש תמיד אודות הקץ על [[תרס"ו]]". ואכן, הקטע השני של המאמר, עוסק בהרחבה בחישוב קץ על שנת תרס"ו. מכאן ניתן לשער שנכתב על ידי הרשב"ץ{{הערה|ראה [[התמים (בית משיח)]] גליון 38, ע' 25 ואילך.}}.
הרמ"ד ריבקין מספר (בהקדמה לספרו תפארת ציון, הערה 17) על "[[הרשב"ץ]] נ"ע.. שהיה דורש תמיד אודות הקץ על [[תרס"ו]]". ואכן, הקטע השני של המאמר, עוסק בהרחבה בחישוב קץ על שנת תרס"ו. מכאן ניתן לשער שנכתב על ידי הרשב"ץ{{הערה|ראה [[התמים (בית משיח)]] גליון 38, ע' 25 ואילך.}}.


חשוב להדגיש, שבאופן עקבי '''נמנע''' הרבי מייחוס מפורש של המאמר לאדמו"ר הרש"ב, גם לאחר שנת [[תשמ"ה]] בה נדפס המאמר כשהוא מיוחס לאדמו"ר הרש"ב{{הערה|'''[[לקוטי שיחות]]:''' לקו"ש ח"י ע' 40 הע' 42; לקו"ש חט"ו ע' 282 הע' 15. '''שיחות אחרי שנת תשמ"ה:''' [[התוועדויות]] [[תשמ"ח]] ח"ב ע' 205 הע' 29; שיחת ש"פ משפטים [[תנש"א]] ס"ט הע' 93.}}.
חשוב להדגיש, שבאופן עקבי '''נמנע''' הרבי מייחוס מפורש של המאמר לאדמו"ר הרש"ב, גם לאחר שנת [[תשמ"ה]] בה נדפס המאמר כשהוא מיוחס לאדמו"ר הרש"ב{{הערה|'''[[לקוטי שיחות]]:''' ח"י ע' 40 הע' 42; חט"ו ע' 282 הע' 15. '''שיחות אחרי שנת תשמ"ה:''' [[התוועדויות]] [[תשמ"ח]] ח"ב ע' 205 הע' 29; שיחת ש"פ משפטים [[תנש"א]] ס"ט הע' 93.}}.


==תוכן המאמר==
==תוכן המאמר==
שורה 23: שורה 23:
בחלקו השני מחלק בעל המאמר את גילוי פנימיות התורה בדורנו לד' שלבים, במקביל לארבעת השלבים שיש בקימה מן השינה: עלות השחר, נץ החמה, זמן ק"ש וזמן תפילה. בהמשך עוסק בעל המאמר בחישוב קץ על שנת תרס"ו.
בחלקו השני מחלק בעל המאמר את גילוי פנימיות התורה בדורנו לד' שלבים, במקביל לארבעת השלבים שיש בקימה מן השינה: עלות השחר, נץ החמה, זמן ק"ש וזמן תפילה. בהמשך עוסק בעל המאמר בחישוב קץ על שנת תרס"ו.


==ראה גם==
==ראו גם==


*[[התנוצצות הגאולה]]
*[[התנוצצות הגאולה]]
9,196

עריכות