1,711
עריכות
אין תקציר עריכה |
|||
(2 גרסאות ביניים של אותו משתמש אינן מוצגות) | |||
שורה 9: | שורה 9: | ||
==מבוא לפרק== | ==מבוא לפרק== | ||
בפרק זה מבאר [[אדמו"ר הזקן]], שקיום מצוות מעשיות{{הערה|שדווקא רק '''הוא''' מאחד את האדם עם אלוקות, כפי שהוסבר ב[[תניא - פרק ל"ה|פרק ל"ה]].}} הוא המביא את הגילוי של תכלית בריאת העולם{{הערה|לעשות לקב"ה דירה בתחתונים, כפי שהתבאר | בפרק זה מבאר [[אדמו"ר הזקן]], שקיום מצוות מעשיות{{הערה|שדווקא רק '''הוא''' מאחד את האדם עם אלוקות, כפי שהוסבר ב[[תניא - פרק ל"ה|פרק ל"ה]].}} הוא המביא את הגילוי של תכלית בריאת העולם{{הערה|לעשות לקב"ה [[דירה בתחתונים]], כפי שהתבאר ב[[ליקוטי אמרים - פרק ל"ו|פרק ל"ו]].}}. | ||
==גוף הפרק== | ==גוף הפרק== | ||
שורה 15: | שורה 15: | ||
==סיכום הפרק== | ==סיכום הפרק== | ||
הנפש האלוקית לא יכולה "לפעול" בגוף ישירות{{הערה|להזיז את האיברים וכיוצא בזה.}}, אלא רק על ידי התלבשותה | [[הנפש האלוקית]] לא יכולה "לפעול" בגוף ישירות{{הערה|להזיז את האיברים וכיוצא בזה.}}, אלא רק על ידי התלבשותה ב[[נפש הבהמית]]. נמצא, שקיום המצווה בפועל נעשה על ידי הנפש '''הבהמית'''{{הערה|'''ולא''' על ידי הנפש האלוקית.}}. כתוצאה מכך, בשעת קיום מצווה נכפף כח הנפש הבהמית לקדושה ונכלל בה, ועל ידי כלל המצוות{{הערה|שמקיימים כלל ישראל בכלל הדורות.}} תעלה כל כללות [[קליפת נוגה]] לקדושה, ועל ידי כך יתבטלו לגמרי [[שלוש קליפות הטמאות]]{{הערה|כי ממנה הן מקבלות את חיותן.}}. | ||
בהמשך הפרק מוסבר "תפקידה" של התורה בהבאת העולם לתכליתו: אמנם עיקר בריאת האדם היא לקיים מצוות מעשיות{{הערה|למרות מעלות ה[[תורה]] (שעל ידה נכללים בקדושה גם לבושים הפנימיים של נפש הבהמית, ושממשיכה גילוי [[אור אין סוף]] יותר מה[[מצוות]])}} (ובפרט צדקה), אך יש לזכור שבכל אחד מהשניים (תורה ומצוות) יש יתרון שאין בשני: יתרון המצוות הוא '''שהאור''' נמשך במקום תחתון יותר, אבל המשכת '''העצמות''' ממש היא דווקא על ידי תורה. | בהמשך הפרק מוסבר "תפקידה" של התורה בהבאת העולם לתכליתו: אמנם עיקר בריאת האדם היא לקיים מצוות מעשיות{{הערה|למרות מעלות ה[[תורה]] (שעל ידה נכללים בקדושה גם לבושים הפנימיים של נפש הבהמית, ושממשיכה גילוי [[אור אין סוף]] יותר מה[[מצוות]])}} (ובפרט צדקה), אך יש לזכור שבכל אחד מהשניים (תורה ומצוות) יש יתרון שאין בשני: יתרון המצוות הוא '''שהאור''' נמשך במקום תחתון יותר, אבל המשכת '''העצמות''' ממש היא דווקא על ידי תורה. | ||
==מושגים יסודיים בפרק== | ==מושגים יסודיים בפרק== | ||
*צדקה | *[[צדקה]] | ||
*[[ימות המשיח]] | *[[ימות המשיח]] | ||
*[[דירה בתחתונים]] | |||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} | ||
{{סדרה|הקודם=[[תניא - פרק ל"ו|פרק ל"ו]]|רשימה=פרקי לקוטי אמרים|הבא=[[תניא - פרק ל"ח|פרק ל"ח]]}} | {{סדרה|הקודם=[[תניא - פרק ל"ו|פרק ל"ו]]|רשימה=פרקי לקוטי אמרים|הבא=[[תניא - פרק ל"ח|פרק ל"ח]]}} | ||
[[קטגוריה:ליקוטי אמרים - תניא]] | [[קטגוריה:ליקוטי אמרים - תניא]] |
עריכות