מבין ולא בבינה ידיעא: הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – " בינה " ב־" בינה ")
אין תקציר עריכה
 
(3 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
'''מבין ולא בבינה ידיעא''' הוא לשון ה[[פתח אליהו]] המתארת את בינתו של הקב"ה, שאינה בגדר [[בינה]] המושגת. מבואר כי דרגת "מבין ולא בבינה ידיעא" הוא [[ספירת הבינה]] של [[עולם האצילות]], שאינה בגדר השגה, ורק בגדר מקור לספירת הבינה של [[עולמות בי"ע]].
{{מקורות}}
'''מבין ולא בבינה ידיעא''' הוא לשון ה[[פתח אליהו]] המתארת את בינתו של הקב"ה, שאינה בגדר [[בינה]] המושגת. מבואר כי דרגת "מבין ולא בבינה ידיעא" הוא [[ספירת הבינה]] של [[עולם האצילות]], שאינה בגדר השגה, ורק בגדר מקור ל[[ספירת הבינה]] של [[עולמות בי"ע]].


==ביאור==
==ביאור==
ב[[פתח אליהו]] נאמר כי "אנת הוא חכים ולא בחכמה ידיעא, אנת הוא מבין ולא בבינה ידיעא". ומבואר כי "[[חכים ולא בחכמה ידיעא]]" הוא [[חכמה עילאה]], חכמה של עולם האצילות, ו"מבין ולא בבינה ידיעא" הוא ספירת ה[[בינה]] של [[עולם האצילות]].
ב[[פתח אליהו]] נאמר כי "אנת הוא חכים ולא בחכמה ידיעא, אנת הוא מבין ולא בבינה ידיעא". ומבואר כי "[[חכים ולא בחכמה ידיעא]]" הוא [[חכמה עילאה]], חכמה של עולם האצילות, ו"מבין ולא בבינה ידיעא" הוא ספירת ה[[בינה]] של [[עולם האצילות]].


מבואר כי דווקא על שני המוחין חכמה ובינה נאמר כי הם לא בגדר ידיעה, מה שאין כן לגבי מוח ה[[דעת]]. שמוחין של [[חכמה]] ו[[בינה]] עומדים למול הפנים, מה שאין כן במוח ה[[דעת]] שהוא מוח השלישי העומד כנגד העורף. ודווקא על מוחין של חכמה ובינה נאמר ש[[אור אין סוף]] אינו בגדר ידיעה, מה שאין כן במוח הדעת, שמשם נמשך גילוי הארה והמשכה לח"י חוליות על ידי בחינת חוט המחברם.
מבואר כי דווקא על שני המוחין חכמה ו[[בינה]] נאמר כי הם לא בגדר ידיעה, מה שאין כן לגבי מוח ה[[דעת]]. שמוחין של [[חכמה]] ו[[בינה]] עומדים למול הפנים, מה שאין כן במוח ה[[דעת]] שהוא מוח השלישי העומד כנגד העורף. ודווקא על מוחין של חכמה ו[[בינה]] נאמר ש[[אור אין סוף]] אינו בגדר ידיעה, מה שאין כן במוח הדעת, שמשם נמשך גילוי הארה והמשכה לח"י חוליות על ידי בחינת חוט המחברם.


==ראו גם==
==ראו גם==
1,711

עריכות