אגרת התשובה - פרק י"א: הבדלים בין גרסאות בדף

מ
שוחזר מעריכות של רוסיהאוקראינה (שיחה) לעריכה האחרונה של שיע בוט
אין תקציר עריכה
מ (שוחזר מעריכות של רוסיהאוקראינה (שיחה) לעריכה האחרונה של שיע בוט)
תגית: שחזור
 
(10 גרסאות ביניים של 6 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
{{תניא}}
{{תניא}}
'''פרק י"א'''' של [[אגרת התשובה]] מסביר כי [[תשובה עילאה]] היא הכנעה יחד עם שמחה, ולכן עליו לשמוח בה' באמונה כי וודאי יסלח לו, והמחילה ברורה ובטוחה היא שהרי מברכים בשם חנון המרבה לסלוח, ומכאן שבכל יום כאשר מבקש רחמים על חטאו מוחל לו ה'.
'''פרק י"א' - שלימות התשובה: עילאה ותתאה יחד'''
 
==מבוא לפרק==
==מבוא לפרק==
בסוף [[תניא - פרק ל"ד|פרק ל"ד]] בתניא נאמר שאפשר להיות במרירות ושמחה יחד{{הערה|מרירות מצד הגוף, ושמחה מצד הנשמה האלוקית.}}. בפרק זה מבהיר [[אדמו"ר הזקן]] שהנאמר שם נכון '''אצל בינוני''', אבל אצל בעל תשובה{{הערה|שאצלו הטוב עדיין מעורב ברע.}} שייך הדבר רק כשמתעלה לדרגת תשובה עילאה.
==גוף הפרק==
==גוף הפרק==
{{פרק תניא|פרק=יא|טקסט הפרק={{ספר התניא/אגרת התשובה - פרק י"א}}}}
{{פרק תניא|פרק=יא|טקסט הפרק={{ספר התניא/אגרת התשובה - פרק י"א}}}}


==סיכום הפרק==
==סיכום הפרק==
חלק בלתי נפרד מענין התשובה עלאה, היא להיות בשמחה, הנלקחת מהאמונה במחילה על עוונותיו.
הבינוני{{הערה|עליו מדובר [[תניא - פרק ל"ד|בפרק ל"ד]] בתניא}} '''יכול''' להיות בו זמנית במרירות ושמחה{{הערה|מאחר ונפשו האלוקית '''מובדלת''' מהבהמית, שייך שיהיה בו זמנית: בשמחה מצד נפשו האלוקית, ובמרירות מצד הבהמית.}} - אבל אצל בעל תשובה{{הערה|הכוונה לבעל תשובה '''תתאה''' עליו מדובר [[אגרת התשובה - פרק י'|בפרק הקודם]]}} '''אין הדבר אפשרי'''{{הערה|ולכן עצתו [[אגרת התשובה - פרק י'|בפרק הקודם]] היא להקדים את המרירות '''לפני''' התפילה.}}.
==צילום דפוס התניא==
 
{{ש}}
 
אך כאן מחדש [[אדמו"ר הזקן]] שלאחר שהתעלה לדרגת תשובה עילאה הדבר אפשרי:{{ש}}
:הכנעה מצד הידיעה '''שבעבר''' היה חוטא - ושמחה מצד התקשרותו בה'.
:עם זאת, מכיוון שלדרגת הבינוני ([[תניא - פרק ל"ד|שבפרק ל"ד]]) טרם הגיע - צריך הוא '''לצירוף [[אמונה בה'|האמונה]] וה[[בטחון]]''' שאכן נמחלו עוונותיו.
 
{{ש}}
 
בהמשך הפרק מבוארת ההתבוננות הדרושה לחיזוק האמונה והבטחון{{הערה|יתבונן שהקב"ה '''מרבה''' לסלוח, שמוחל בפעם האלף כמו בפעם הראשונה.}}, ושהפסוק "וחטאתי נגדי תמיד" '''אינו סותר''' לזה שצריך להיות בשמחה תמיד{{הערה|כמבואר לעיל.}}.


==מושגים יסודיים בפרק==
==מושגים יסודיים בפרק==
[[בעל תשובה]]


==צילום דפוס התניא==
<gallery widths="250px" heights="300px">
קובץ:תניא צט2 (Small).jpg|ימין|ממוזער|250px|עמוד 1
קובץ:תניא ק1 (Small).jpg|ימין|ממוזער|250px|עמוד 2
קובץ:תניא ק2 (Small).jpg|ימין|ממוזער|250px|עמוד 3
קובץ:תניא קא1 (Small).jpg|ימין|ממוזער|250px|עמוד 4
</gallery>


{{סדרה|הקודם=[[אגרת התשובה - פרק י'|פרק י']]|רשימה=פרקי אגרת התשובה|הבא=[[אגרת התשובה - פרק י"ב|פרק י"ב]]}}
{{סדרה|הקודם=[[אגרת התשובה - פרק י'|פרק י']]|רשימה=פרקי [[אגרת התשובה]]|הבא=[[אגרת התשובה - פרק י"ב|פרק י"ב]]}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:אגרת התשובה - תניא]]
[[קטגוריה:אגרת התשובה - תניא]]
18,922

עריכות