ליקוטי אמרים - פרק כ"ז: הבדלים בין גרסאות בדף

מ
החלפת טקסט – "יקנא " ב־"יקנא "
מ (החלפת טקסט – "יקנא " ב־"יקנא ")
 
(גרסת ביניים אחת של משתמש אחר אחד אינה מוצגת)
שורה 17: שורה 17:
בפרק זה מבאר [[אדמו"ר הזקן]] '''שלושה''' אופני התבוננות כיצד יכול לשמוח מי שנופלים במוחו וליבו הרהורים ותאוות רעות:
בפרק זה מבאר [[אדמו"ר הזקן]] '''שלושה''' אופני התבוננות כיצד יכול לשמוח מי שנופלים במוחו וליבו הרהורים ותאוות רעות:
* יתבונן שבדחיית המחשבה מקיים מצווה ומקבל שכר כמו במצוות עשה ממש.
* יתבונן שבדחיית המחשבה מקיים מצווה ומקבל שכר כמו במצוות עשה ממש.
* ישמח בחלקו (לא יקנא בעבודת הצדיקים, שאין להם תאוות כאלו), כי דחיית הרע גורמת לקב"ה תענוג [[ממש]] כמו עבודת הצדיקים.
* ישמח בחלקו (לא [[קנאה|יקנא]] בעבודת הצדיקים, שאין להם תאוות כאלו), כי דחיית הרע גורמת לקב"ה תענוג [[ממש]] כמו עבודת הצדיקים.
* ואדרבה, רק הבינוני יכול לקיים מצוות עשה של תורה "קדש עצמך במותר לך"{{הערה|כי אצל הצדיק, שאין לו תאוות גשמיות - לא שייך "לכפות את היצר".}}.
* ואדרבה, רק הבינוני יכול לקיים מצוות עשה של תורה "קדש עצמך במותר לך"{{הערה|כי אצל הצדיק, שאין לו תאוות גשמיות - לא שייך "לכפות את היצר".}}.


שורה 23: שורה 23:
*[[אתהפכא]]
*[[אתהפכא]]
*[[אתכפיא]]
*[[אתכפיא]]


{{סדרה|הקודם=[[תניא - פרק כ"ו|פרק כ"ו]]|רשימה=פרקי לקוטי אמרים|הבא=[[תניא - פרק כ"ח|פרק כ"ח]]}}
{{סדרה|הקודם=[[תניא - פרק כ"ו|פרק כ"ו]]|רשימה=פרקי לקוטי אמרים|הבא=[[תניא - פרק כ"ח|פרק כ"ח]]}}