משתמש:פולע/קריאת שמע קטנה: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(יצירת דף עם התוכן "{{בעבודה}} '''קריאת שמע קטנה''' הינה הפרשה הראשונה של קריאת שמע הנאמר קודם התפילה, בין פ...")
 
מ (החלפת טקסט – "{{בעבודה}} " ב־"")
 
(גרסת ביניים אחת של משתמש אחר אחד אינה מוצגת)
שורה 1: שורה 1:
{{בעבודה}}
'''קריאת שמע קטנה''' הינה הפרשה הראשונה של [[קריאת שמע]] הנאמר קודם ה[[תפילה]],  בין פרשת העקידה לבין הקורבנות. באמירת קריאת שמע קטנה מקיימים בפועל את מצוות ההכרה בייחוד שמו של [[הקב"ה]].  
'''קריאת שמע קטנה''' הינה הפרשה הראשונה של [[קריאת שמע]] הנאמר קודם ה[[תפילה]],  בין פרשת העקידה לבין הקורבנות. באמירת קריאת שמע קטנה מקיימים בפועל את מצוות ההכרה בייחוד שמו של [[הקב"ה]].  
==אמירתה==
==אמירתה==
[[אדמו"ר הזקן]] כותב ב[[שולחן ערוך (אדמו"ר הזקן)|שולחן ערוך הרב]]{{הערה|סי' מ"ו ס"ט}}, אשר צריך לקרוא קריאת שמע קודם התפילה, באם האדם חושש שמא יאחר את זמן קריאת שמע בתפילתו. אך באם אין חשש שיפסיד את קריאת שמע בזמנה, מן הראוי לקרוא קריאת שמע עם ברכותיה ולסמוך גאולה לתפילה, וכשקורא קודם התפילה יכוון שאם יעבור זמן ק"ש יהיה יוצא בזה ואם לאו יהיה כקורא בתורה.
[[אדמו"ר הזקן]] כותב ב[[שולחן ערוך (אדמו"ר הזקן)|שולחן ערוך הרב]]{{הערה|סי' מ"ו ס"ט}}, אשר צריך לקרוא קריאת שמע קודם התפילה, באם האדם חושש שמא יאחר את זמן קריאת שמע בתפילתו. אך באם אין חשש שיפסיד את קריאת שמע בזמנה, מן הראוי לקרוא קריאת שמע עם ברכותיה ולסמוך גאולה לתפילה, וכשקורא קודם התפילה יכוון שאם יעבור זמן ק"ש יהיה יוצא בזה ואם לאו יהיה כקורא בתורה.
==מנהגים==
==מנהגים==
ב[[לקוטי שיחות]]{{הערה| חי"ח עמ' 494 הערה 70 ובכ"מ.}} מובא דברי [[הרבי]]{{הערה|[[הרבי]] מביא{{הערה|מ[[שיחה|שיחת]] [[פרשת שלח]] , [[שבת מברכים]] [[תמוז]] [[תשי"ב]]}}, אשר מנהגם של חסידים שקורין קריאת שמע קטנה בלא תפילין. הרבי מסביר,  שהפירוש של הקורא ק"ש בלא תפילין (שנחשב כעדות שקר) - מדברי [[מסכת ברכות]]{{הערה|יד, סע"ב}} "כל הקורא ק"ש בלא תפילין כאילו מעיד עדות שקר בעצמו", הוא למי שאינו מניח תפילין כלל, אך כאשר אינו מניח תפילין בשעת ק"ש , אלא לאחרי זה ודאי לא חשיב עדות שקר.
ב[[לקוטי שיחות]]{{הערה| חי"ח עמ' 494 הערה 70 ובכ"מ.}} מובא דברי [[הרבי]]{{הערה|[[שיחה|שיחת]] [[פרשת שלח]] , [[שבת מברכים]] [[תמוז]] [[תשי"ב]]}}, אשר מנהגם של חסידים שקורין קריאת שמע קטנה בלא תפילין. הרבי מסביר,  שהפירוש של הקורא ק"ש בלא תפילין (שנחשב כעדות שקר) - מדברי [[מסכת ברכות]]{{הערה|יד, סע"ב}} "כל הקורא ק"ש בלא תפילין כאילו מעיד עדות שקר בעצמו", הוא למי שאינו מניח תפילין כלל, אך כאשר אינו מניח תפילין בשעת ק"ש , אלא לאחרי זה ודאי לא חשיב עדות שקר.


{{תפילה}}
{{תפילה}}
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}

גרסה אחרונה מ־10:21, 13 ביולי 2021

קריאת שמע קטנה הינה הפרשה הראשונה של קריאת שמע הנאמר קודם התפילה, בין פרשת העקידה לבין הקורבנות. באמירת קריאת שמע קטנה מקיימים בפועל את מצוות ההכרה בייחוד שמו של הקב"ה.

אמירתה[עריכה | עריכת קוד מקור]

אדמו"ר הזקן כותב בשולחן ערוך הרב[1], אשר צריך לקרוא קריאת שמע קודם התפילה, באם האדם חושש שמא יאחר את זמן קריאת שמע בתפילתו. אך באם אין חשש שיפסיד את קריאת שמע בזמנה, מן הראוי לקרוא קריאת שמע עם ברכותיה ולסמוך גאולה לתפילה, וכשקורא קודם התפילה יכוון שאם יעבור זמן ק"ש יהיה יוצא בזה ואם לאו יהיה כקורא בתורה.

מנהגים[עריכה | עריכת קוד מקור]

בלקוטי שיחות[2] מובא דברי הרבי[3], אשר מנהגם של חסידים שקורין קריאת שמע קטנה בלא תפילין. הרבי מסביר, שהפירוש של הקורא ק"ש בלא תפילין (שנחשב כעדות שקר) - מדברי מסכת ברכות[4] "כל הקורא ק"ש בלא תפילין כאילו מעיד עדות שקר בעצמו", הוא למי שאינו מניח תפילין כלל, אך כאשר אינו מניח תפילין בשעת ק"ש , אלא לאחרי זה ודאי לא חשיב עדות שקר.


הערות שוליים

  1. סי' מ"ו ס"ט
  2. חי"ח עמ' 494 הערה 70 ובכ"מ.
  3. שיחת פרשת שלח , שבת מברכים תמוז תשי"ב
  4. יד, סע"ב