שיחת משתמש:בנציון: הבדלים בין גרסאות בדף

שורה 50: שורה 50:
:::גם אם יש חידוש (וצריך לראות אם כל מה שיש בחסידות אם יש בו חשיבות אנציקלופדי (אף שבספר הערכים יש ערך "אור ביחס לשפע")) צריך לסדר ששלושה הערכים יהיו מסודרים שכל הפרטים יהיו בהערך אחד ושני הערכים האחרים יפנו לערך המורחב הזה. אני מדבר בהמאמר זאת חוקת גופא שכל האריכות אינו מדבר במעלת השפע (כי אין שפע בלתי מוגבלת בא בעולמות (ולכן אף אם משווים זה מול זה יש מעלה בשפע אבל זה אמת אם מדברים במדריגה אחת לא כששני ההשפעות הם במדריגות שונות)) הוא מדבר בריחוק ערך האור שהוא מובדל לגמרי ואינו נתפס במה שברא וכל מה שברא הוא דבר חדש ולא מתייחס אחריו ומובדל ממנו (באמת זה יותר משני שנים שלמדתי המאמר הזה, תגיד לי אם טעיתי)--[[משתמש:בנציון|בנציון]] - [[שיחת משתמש:בנציון|שיחה]], 18:38, ה' בניסן, ה'תשפ"א 18:38, 18 במרץ 2021 (UTC)
:::גם אם יש חידוש (וצריך לראות אם כל מה שיש בחסידות אם יש בו חשיבות אנציקלופדי (אף שבספר הערכים יש ערך "אור ביחס לשפע")) צריך לסדר ששלושה הערכים יהיו מסודרים שכל הפרטים יהיו בהערך אחד ושני הערכים האחרים יפנו לערך המורחב הזה. אני מדבר בהמאמר זאת חוקת גופא שכל האריכות אינו מדבר במעלת השפע (כי אין שפע בלתי מוגבלת בא בעולמות (ולכן אף אם משווים זה מול זה יש מעלה בשפע אבל זה אמת אם מדברים במדריגה אחת לא כששני ההשפעות הם במדריגות שונות)) הוא מדבר בריחוק ערך האור שהוא מובדל לגמרי ואינו נתפס במה שברא וכל מה שברא הוא דבר חדש ולא מתייחס אחריו ומובדל ממנו (באמת זה יותר משני שנים שלמדתי המאמר הזה, תגיד לי אם טעיתי)--[[משתמש:בנציון|בנציון]] - [[שיחת משתמש:בנציון|שיחה]], 18:38, ה' בניסן, ה'תשפ"א 18:38, 18 במרץ 2021 (UTC)
::::וגם מוסבר שזה מה ש'''אמיתית''' ענין ה"אור" (ביחס לשפע) הוא שמאיר ברצון וזה גם מפליא ריחוק הערך של המאור (ואין אנו יכולים לקרותו בשם מאור מטעם זה (כי זה מגביל אותו)) מהאור שבא ממנו (במילים אחרות זה שהאור בא ברצון אינו מעלה אלא ממחיש החילוק עוד יותר בין אור ושפע) וכמדומני שזה ה'ווארט' של תחילת המאמר "כי עמך" בתרס"ו --[[משתמש:בנציון|בנציון]] - [[שיחת משתמש:בנציון|שיחה]], 18:45, ה' בניסן, ה'תשפ"א 18:45, 18 במרץ 2021 (UTC)
::::וגם מוסבר שזה מה ש'''אמיתית''' ענין ה"אור" (ביחס לשפע) הוא שמאיר ברצון וזה גם מפליא ריחוק הערך של המאור (ואין אנו יכולים לקרותו בשם מאור מטעם זה (כי זה מגביל אותו)) מהאור שבא ממנו (במילים אחרות זה שהאור בא ברצון אינו מעלה אלא ממחיש החילוק עוד יותר בין אור ושפע) וכמדומני שזה ה'ווארט' של תחילת המאמר "כי עמך" בתרס"ו --[[משתמש:בנציון|בנציון]] - [[שיחת משתמש:בנציון|שיחה]], 18:45, ה' בניסן, ה'תשפ"א 18:45, 18 במרץ 2021 (UTC)
ושוב פעם - אתה מדבר על אוא"ס - '''שהוא עצמו''' אין סוף עם כל העילויים שבזה וההפכים שבזה! אין זה באור רגיל (וכמו שרואים שיש הרבה מאמרים שמסבירים את החילוק בפשטות [הכרח ורצון, חיצוניות ומעין - עצמיות ואינו בדומה] ונשארים בזה) ולדעתי גם על אור ושפע "סטנדרטיים" צריך לכתוב. צריך לראות איך לשלב את הערכים, או לעשות פיסקא בכל ערך ולהפנות לערך מורחב. בעז"ה
--[[משתמש:חבדפד770|חבדפד770]] - [[שיחת משתמש:חבדפד770|שיחה]], 22:09, ז' בניסן, ה'תשפ"א 22:09, 20 במרץ 2021 (UTC)
474

עריכות