שיחה:יש מאין: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(←‏משוב: פסקה חדשה)
(←‏navyvel@gmail.com: פסקה חדשה)
 
(2 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 6: שורה 6:
שמהוה מאין ליש. והנה ידוע הקושיא למה נק׳ ההתהוות מאין ליש
שמהוה מאין ליש. והנה ידוע הקושיא למה נק׳ ההתהוות מאין ליש
הלא אדרבה הוא ית׳ היש האמיתי וכולא קמיה כלא חשיב ואין ואפס
הלא אדרבה הוא ית׳ היש האמיתי וכולא קמיה כלא חשיב ואין ואפס
ממש• אד העניו הוא משום שא״ס ב״ה כשמו כן הוא אין לו תהלה
ממש• אך העניו הוא משום שא״ס ב״ה כשמו כן הוא אין לו תהלה
בו׳ ולכד כשהיה צ״ל המשכת האור להתהוות הנבראים בעלי גבול א״א
כו׳ ולכך כשהיה צ״ל המשכת האור להתהוות הנבראים בעלי גבול א״א
להיות ע״י השתלשלות עילה ועלול שא״כ היה הכל בתי׳ בלי גבול, אלא
להיות ע״י השתלשלות עילה ועלול שא״כ היה הכל בחי׳ בלי גבול, אלא
צ״ל צמצום עצום בתתלה שיהיה הגילוי רק בחינת הארה מצומצמת לבד
צ״ל צמצום עצום בתחלה שיהיה הגילוי רק בחינת הארה מצומצמת לבד
בבדי שאז יוכל להיות בחינת הארה זו מקור ושרש להתהוות עולמות
בכדי שאז יוכל להיות בחינת הארה זו מקור ושרש להתהוות עולמות
בעלי גבול ושלא יתבטלו במציאות וזהו עניו היו״ד דשם הוי׳ שהוא בחינת
בעלי גבול ושלא יתבטלו במציאות וזהו עניו היו״ד דשם הוי׳ שהוא בחינת
צמצום ישת חשד טתרו רק גילוי בתינת נקודה ויצא כברק תצו כו׳ ואחר
צמצום ישת חשד סתרו רק גילוי בחינת נקודה ויצא כברק חצו כו׳ ואחר
היו״ד נמשך בחי׳ ח׳ שיש בו אורך ורוחב והוא בחי׳ סוכ״ע וממכ״ע
היו״ד נמשך בחי׳ ה׳ שיש בו אורך ורוחב והוא בחי׳ סוכ״ע וממכ״ע
למעלה עד אין קץ ולמטח עד אין תכלית שכ״ז נמשד אחר בהי׳ היו״ד. ולכן
למעלה עד אין קץ ולמטח עד אין תכלית שכ״ז נמשד אחר בהי׳ היו״ד. ולכן
נקרא הבריאה יש מאין שמקור התהוות היש הוא ע״י בהי׳ מה שהוא אין
נקרא הבריאה יש מאין שמקור התהוות היש הוא ע״י בהי׳ מה שהוא אין
וכלא חשיב לגבי מהותו ועצמותו שלמעלה מבחי׳ צמצום זה ועמ״ש בד״ה
וכלא חשיב לגבי מהותו ועצמותו שלמעלה מבחי׳ צמצום זה ועמ״ש בד״ה
וירא ישראל.(לקוטי תורה "מטות" פו){{משוב}} [[מיוחד:תרומות/79.182.100.74|79.182.100.74]] 00:00, 23 ביולי 2015 (UTC)
וירא ישראל.(לקוטי תורה "מטות" פו){{משוב}} [[מיוחד:תרומות/79.182.100.74|79.182.100.74]] 00:00, 23 ביולי 2015 (UTC)
== כותרת המשוב ==
תודה רבה!! ממש עוזר !!!
== navyvel@gmail.com ==
איפה כתוב פעם ראשונה המושג יש מאין בפירוש?

גרסה אחרונה מ־10:57, 1 בפברואר 2019

בכח העצמות דווקא (סימן כ באגרת הקודש בתניא), אור הסובב כל עלמין (תורה אור, מגילת אסתר יביאו לבוש מלכות) על ידי ספירת המלכות דווקא יש מאין באצילות ויש מאין בבי"ע יש מאין בספירות בכלל (ספר המאמרים רנ"ט מאמר צאינה וראינה דרך מצוותיך מצוות הלל ועוד.)ועוד ועוד....--הנחה - שיחה 14:25, 10 במאי 2015 (UTC)

משוב[עריכת קוד מקור]

והענין דשם הוי׳ נק׳ ע״ש שמהוה מאין ליש. והנה ידוע הקושיא למה נק׳ ההתהוות מאין ליש הלא אדרבה הוא ית׳ היש האמיתי וכולא קמיה כלא חשיב ואין ואפס ממש• אך העניו הוא משום שא״ס ב״ה כשמו כן הוא אין לו תהלה כו׳ ולכך כשהיה צ״ל המשכת האור להתהוות הנבראים בעלי גבול א״א להיות ע״י השתלשלות עילה ועלול שא״כ היה הכל בחי׳ בלי גבול, אלא צ״ל צמצום עצום בתחלה שיהיה הגילוי רק בחינת הארה מצומצמת לבד בכדי שאז יוכל להיות בחינת הארה זו מקור ושרש להתהוות עולמות בעלי גבול ושלא יתבטלו במציאות וזהו עניו היו״ד דשם הוי׳ שהוא בחינת צמצום ישת חשד סתרו רק גילוי בחינת נקודה ויצא כברק חצו כו׳ ואחר היו״ד נמשך בחי׳ ה׳ שיש בו אורך ורוחב והוא בחי׳ סוכ״ע וממכ״ע למעלה עד אין קץ ולמטח עד אין תכלית שכ״ז נמשד אחר בהי׳ היו״ד. ולכן נקרא הבריאה יש מאין שמקור התהוות היש הוא ע״י בהי׳ מה שהוא אין וכלא חשיב לגבי מהותו ועצמותו שלמעלה מבחי׳ צמצום זה ועמ״ש בד״ה וירא ישראל.(לקוטי תורה "מטות" פו) 79.182.100.74 00:00, 23 ביולי 2015 (UTC)

כותרת המשוב[עריכת קוד מקור]

תודה רבה!! ממש עוזר !!!

navyvel@gmail.com[עריכת קוד מקור]

איפה כתוב פעם ראשונה המושג יש מאין בפירוש?