שיחה:אסדר לסעודתא: הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
 
(2 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 11: שורה 11:
אֲזַמֵּן בִּתְלָתָא. בְּכַסָּא דְבִרְכָתָא. לְעִלַּת עִלָּתָא. עַתִּיקָא קַדִּישָׁא:
אֲזַמֵּן בִּתְלָתָא. בְּכַסָּא דְבִרְכָתָא. לְעִלַּת עִלָּתָא. עַתִּיקָא קַדִּישָׁא:


בפועל בסידור אדמו"ר הזקן שני קטעים אלו הושמטו ואינני יודע מדוע. הפתגם המובא בפנים יתכן שהיה שגור אצל חסידים שלא הכירו את שני הקטעים האחרונים המופיעים בסידורים הספרדים, וחיפשו עילה מדוע אין חרוזים לשתי האותיות האחרונות.
בפועל בסידור אדמו"ר הזקן שני קטעים אלו הושמטו ואינני יודע מדוע (יתכן משום שהם קטעעים השייכים לסיום הסעודה ואת אסדר לסעודתא נהוג לומר בתחילת הסעודה). הפתגם המובא בפנים יתכן שהיה שגור אצל חסידים שלא הכירו את שני הקטעים האחרונים המופיעים בסידורים הספרדים, וחיפשו עילה מדוע אין חרוזים לשתי האותיות האחרונות.
 
על פי זה תיקנתי בפנים.
 
;;בדיחה של ממש, אתה משוכנע ששני הקטעים האחרונים הם מהאריז"ל ואדמו"ר הזקן בחר לא להכניסם?
;;אם אם  הם שייכים לסוף הסעודה מי קבע שאומרים בהתחלה, ובגלל זה אדמה"ז לא הכניס? אתה מבין את הגיחוח שבדבר.
;;יותר מסתבר ששני קטעים האחרונים, או שאדמה"ז סבר שהם לא מהאריז"ל או מסיבות משלו, כגון שאין זה שייך לכלל, ועוד כיוצ"ב, אדמה"ז לא הכניסם.
;;אבל מזה שיש סידורים שמזכירים אין ראיה כלום לדעת אדמו"ר הזקן.
;;וכל זה לבד ממה שאני יודע שיש חסידים שכן נגינו זאת, ועכ"ז אדמה"ז וכן רבתנו נשאינו לא הכניסו. בסידור תהלת ה' שסודר על ידי אדמו"ר מהורש"ב והרבי.
;;לא הייתי מתפלא אם הסידורים החדשים של מעני וולף יכניסו, ויחליטו שהרבי ואדמה"ז לא ידעו...[[משתמש:א' מחב"ד|א' מחב"ד]] - [[שיחת משתמש:א' מחב"ד|שיחה]] 09:00, 23 במאי 2018 (IST)
 
;;;אם אתה רוצה להשמיט משהו אתה יכול להוריד הבדיחה על שהאריז"ל כתב על עצמו "אני" ולכן יש מי שלא ניגן, אני מעונין לדעת מי שלא ניגן?? האם ידע מי זה האריז"ל? האם ידע דעת החסידות על האריז"ל? זה שטות שלא ראוי'ה להיזכר.
;;;עוד יבא חכם בלילה שלא ילמד פ' בהעלותך כי משה רבינו כתב על עצמו שהוא "ענו מכל האדם". [[משתמש:א' מחב"ד|א' מחב"ד]] - [[שיחת משתמש:א' מחב"ד|שיחה]] 09:04, 23 במאי 2018 (IST)
6,031

עריכות