פתיחת התפריט הראשי

שינויים

מ
החלפת טקסט – " קריאת שמע" ב־" קריאת שמע"
"ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד" - נאמר לאחר הפסוק הראשון של [[קריאת שמע]]. ומשמעו הוא [[יחודא תתאה]] לעומת פסוק הראשון של [[קריאת שמע ]] שהוא בבחינת [[יחודא עילאה]].
==מקורו ואמירתו==
אנשי יריחו לא היו אומרים פסוק זה כלל, כיון שרצו שאהבתם לה' תהיה באופן של יחודא עילאה - [[שמע ישראל]]. אך חכמים תקנו שיאמרוהו אך בחשאי.
בגמרא הובא [[משל ונמשל|משל]] {{הדגשה|אמר רבי יצחק אמרי דבי רבי אמי: משל לבת מלך שהריחה ציקי קדירה}}(מאכל זול). {{הדגשה|אם תאמר יש לה גנאי, לא תאמר יש לה צער?}}(אם לא תביא לה מפני שמאכל זה מגונה, הרי היא מצטערת כל זמן שאינה אוכלת). {{הדגשה|התחילו עבדיה להביא בחשאי.}}(כלומר{{הערה|ראה פירוש החתם סופר על אתר.}}, שזהו ביזיון שאנו כביכול אומרים [[קריאת שמע ]] כמו בני יעקב, שאמרו זאת כיון שנסתפק אביהם).
טעם נוסף שהובא בספרים הוא: שמלאכי השרת אומרים פסוק זה, וכך הוא לשון ה[[אדמו"ר הזקן]] בשלחן ערוך{{הערה|סי' תרי"ט בעיף ט.}}:
===ההשפעה===
נאמר לעתיד לבוא "ושמתי כדכד שמשותיך", והנה בבשכמל"ו ישנן כ"ד אותיות, ואומרים [[קריאת שמע ]] פעמים בכל יום, וזאת אומרת - פעמיים כ"ד, שהן כד כד. וע"י זה נעשית בחינת [[אשת חיל עטרת בעלה]].
כלומר, שהאשת חיל, שהיא בחינת המלכות, היא ממשיכה את "עטרת בעלה", כלומר, את בחינת הכתר לז"א שהוא "שמע" בעצמו, והיא ממשיכה מבחינה יותר גבוה.
14,699

עריכות