פתיחת התפריט הראשי

שינויים

נוספו 120 בתים ,  16:30, 22 ביולי 2015
דמותו של מלך המשיח, כאדם שחי בדורו ומצפה לגאול את עם ישראל, מופיעה במקורות [[חז"ל]] מיד לאחר חורבן [[בית המקדש השני]]. וכך נאמר בתלמוד ירושלמי{{הערה|ברכות פ"ב ה"ד. תרגום ללשון הקודש}}: {{ציטוטון|מעשה היה ביהודי אחד שהיה עומד, שגעתה פרתו לפניו. עבר ערבי אחד ושמע קולה, אמר לו יהודי יהודי, התר שורך והתר מחרשתך, שחרב בית המקדש. געתה פעם שניה, אמר לו יהודי יהודי, קשור שורך וקשור מחרשתך, שנולד מלך המשיח}}.
אין הכוונה שאותו תינוק הוא המלך המשיח העתיד לגאול בפועל, אלא להורות שמיד עם החורבן העמיד [[הקדוש ברוך הוא]] אדם המוכן וראוי לגאול את ישראל מיד כאשר יזכו לכך.{{מקור|נכון שזה נכון.. אבל בכל אופן קביעה כזו אמינה עם מקורות דווקא}}
וכך ביאר הרבי{{הערה|[[ליקוטי שיחות]] חכ"ט דברים ע' 14. וראה על-דרך-זה שיחת פרשת וישלח [[תשמ"ט]] (בלתי מוגה): {{ציטוטון|"כיון שאחכה לו בכל יום שיבוא, על כרחך צריך לומר שמציאותו נשמה בגוף קיימת גם עתה".}}}}: {{ציטוטון|מובן ההכרח על זה בפשטות: מאחר שכשישראל עושין [[תשובה]] הרי "מיד הן נגאלין", ואני ישנה בגלותא אבל ולבי ער להקב"ה וכו', הרי בהכרח שמשיח יהיה מוכן מיד ברגע שלאחרי החורבן, כדי שתוכל להיות הגאולה - "מיד" כשעושין תשובה.}}
5,403

עריכות