שיחה:יאסי: הבדלים בין גרסאות בדף
אין תקציר עריכה |
(←משוב) |
||
(10 גרסאות ביניים של 3 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 16: | שורה 16: | ||
::לפני השואה היו חרדים רבים במדינה, והם לא היו חב"דניקים. תמוהה הקביעה, כי לכל חרדי קראו חבודניק [[משתמש:פיני|פיני]] 04:23, 10 יוני 2009 (EDT) | ::לפני השואה היו חרדים רבים במדינה, והם לא היו חב"דניקים. תמוהה הקביעה, כי לכל חרדי קראו חבודניק [[משתמש:פיני|פיני]] 04:23, 10 יוני 2009 (EDT) | ||
:::נכון, היא בהחלט תמוהה. | |||
::: אך זו עובדה בדוקה לחלוטין, מאחר ושני הוריי ילידי רומניה, ואני מכיר את השפה הרומנית באופן בסיסי, ובפרט את הסלנגים היהודיים המקובלים.[[משתמש:מיכאל א|מיכאל א]] | |||
:::: באמת מעניין. תבדוק אולי אצל יוצאי רומניה, את סיבת הדבר [[משתמש:פיני|פיני]] 04:28, 10 יוני 2009 (EDT) | |||
::::: בדקתי ושאלתי לא מעט. | |||
::::: חסידי חב"ד שהיו ברומניה, כנראה נכחדו ו\או הגרו משם הרבה לפני זמנם של אלה ששאלתי. חסידי חב"ד כן מוזכרים בספרי זכרון של יהודים כאלה או אחרים של יהודי רומניה, אך אין תיעוד מסודר. | |||
::::: אני מעריך רק שחסידי חב"ד הרומנים הצטיינו באדיקותם יותר מאשר החסידים האחרים, ולכן נדבק כינוי זה לחרדים.[[משתמש:מיכאל א|מיכאל א]] | |||
:::::: אולי זה הזמן, להעלות ערך מיוחד על רומניה, החל מחסידי אדמו"ר הזקן, ועד הרב נפתלי דייטש. יש פה ושם ערכים הקשורים, כמו על הרב אבלסקי, הרב הבר, אבל צריך לרכז ולהוסיף. אם תתחיל אסייע במידת האפשר [[משתמש:פיני|פיני]] 05:21, 10 יוני 2009 (EDT) | |||
::::::: זה דבר שמצריך ידע רב ומקורות רבים, מאחר ואין מקור יחיד או מקורות בודדים מוסמכים מהם אפשר ללקט במהרה ידע מספיק ומבוסס עבור ערך שכזה. | |||
:::::::זה דבר שמצריך עבודה רצינית, עם ישיבה בספריות ועבודת איסוף יסודית וארוכה. | |||
::::::: חוששני שצריך לצאת ספר או שניים בנושא, לפני שיהיה אפשר לערוך ערך רציני ומכובד בנושא כפי שראוי שיהיה. [[משתמש:מיכאל א|מיכאל א]] | |||
:::::::: ערכים רבים שווים סדרת ספרים, ובכל אופן אפשר לתמצת את אשר ידוע לך, לאחר חיפוש כאן בחב"דפדיה, ובכמה מקומות זמינים לך, ולאחר מכן אתה ואחרים ישלימו את החסר. ובקיצור, קודם כותבים את הנקודות הבסיסיות, והרחבה תבוא עם הזמן [[משתמש:פיני|פיני]] 05:42, 10 יוני 2009 (EDT) | |||
::::::::: או.קיי, אנסה. או היום, או במוצש"ק. [[משתמש:מיכאל א|מיכאל א]] | |||
== משוב == | |||
הכל נכין ויש עוד הרבה לכתוב על יאס על הקבוצה הגדולה שבאו ל לובאוויטש לרבי הרש ב ואיך הרבי קירב אותם אהבהאת התמימות שלהם ,ועל זה נאמרניחי המלך{{משוב}} [[מיוחד:תרומות/91.237.157.42|91.237.157.42]] 22:52, 10 ביוני 2015 (UTC) | |||
== משוב == | |||
הכל נכון ויש עוד הרבה לכתוב על יאס על הקבוצה הגדולה שבאו ל לובאוויטש לרבי הרש ב ואיך הרבי קירב אותם אהב את התמימות שלהם ,ועל זה נאמריחי המלך | |||
ידוע שהיה ב יאסי חסידי חבד וחסידים של ה אפטר רב שלא אהבו את שיטת חב ד ,עד כדי כך שקרה שחסיד חבד התפלל באריכות כשהיגיע לקריאת שמע לא היה לו ציצית כי חסיד של האפטר חתך לו את הציצית |
גרסה אחרונה מ־01:01, 11 ביוני 2015
נו באמת.
מישהו כתב כאן שיאסי נמצאת בבסרביה, ובסרביה היתה חלק ממולדביה, וכיום היא ברומניה..
לא מיניה ולא מקצתיה...
בסרביה הוא חבל ארץ שעבר מדי פעם בפעם שלטון, פעם היה בשלטון הרוסי ופעם הרומני.
אחרי נפילת ברית-המועצות קיבלה חלק מבסרביה עצמאות, וקראה לעצמה מולדובה על-שם הניב המולדובי ברומנית בו מדברים שם.
חלק מבסרביה שייך עד היום לאוקראינה.
יאסי מעולם לא היתה בבסרביה, וחבל הארץ מולדובה בה נמצאת יאסי, מעולם לא עבר שום שלטון ומאז ומתמיד (מאז הקמת רומניה כמדינה) לא היה שייך לשום שלטון אחר מלבד זה הרומני.
לא כדאי ללמוד קצת גיאוגרפיה ואולי גם קצת הסטוריה לפני שכותבים משהו כזה?מיכאל א
- לפני השואה היו חרדים רבים במדינה, והם לא היו חב"דניקים. תמוהה הקביעה, כי לכל חרדי קראו חבודניק פיני 04:23, 10 יוני 2009 (EDT)
- נכון, היא בהחלט תמוהה.
- אך זו עובדה בדוקה לחלוטין, מאחר ושני הוריי ילידי רומניה, ואני מכיר את השפה הרומנית באופן בסיסי, ובפרט את הסלנגים היהודיים המקובלים.מיכאל א
- באמת מעניין. תבדוק אולי אצל יוצאי רומניה, את סיבת הדבר פיני 04:28, 10 יוני 2009 (EDT)
- בדקתי ושאלתי לא מעט.
- חסידי חב"ד שהיו ברומניה, כנראה נכחדו ו\או הגרו משם הרבה לפני זמנם של אלה ששאלתי. חסידי חב"ד כן מוזכרים בספרי זכרון של יהודים כאלה או אחרים של יהודי רומניה, אך אין תיעוד מסודר.
- אני מעריך רק שחסידי חב"ד הרומנים הצטיינו באדיקותם יותר מאשר החסידים האחרים, ולכן נדבק כינוי זה לחרדים.מיכאל א
- באמת מעניין. תבדוק אולי אצל יוצאי רומניה, את סיבת הדבר פיני 04:28, 10 יוני 2009 (EDT)
- לפני השואה היו חרדים רבים במדינה, והם לא היו חב"דניקים. תמוהה הקביעה, כי לכל חרדי קראו חבודניק פיני 04:23, 10 יוני 2009 (EDT)
- אולי זה הזמן, להעלות ערך מיוחד על רומניה, החל מחסידי אדמו"ר הזקן, ועד הרב נפתלי דייטש. יש פה ושם ערכים הקשורים, כמו על הרב אבלסקי, הרב הבר, אבל צריך לרכז ולהוסיף. אם תתחיל אסייע במידת האפשר פיני 05:21, 10 יוני 2009 (EDT)
- זה דבר שמצריך ידע רב ומקורות רבים, מאחר ואין מקור יחיד או מקורות בודדים מוסמכים מהם אפשר ללקט במהרה ידע מספיק ומבוסס עבור ערך שכזה.
- זה דבר שמצריך עבודה רצינית, עם ישיבה בספריות ועבודת איסוף יסודית וארוכה.
- חוששני שצריך לצאת ספר או שניים בנושא, לפני שיהיה אפשר לערוך ערך רציני ומכובד בנושא כפי שראוי שיהיה. מיכאל א
- אולי זה הזמן, להעלות ערך מיוחד על רומניה, החל מחסידי אדמו"ר הזקן, ועד הרב נפתלי דייטש. יש פה ושם ערכים הקשורים, כמו על הרב אבלסקי, הרב הבר, אבל צריך לרכז ולהוסיף. אם תתחיל אסייע במידת האפשר פיני 05:21, 10 יוני 2009 (EDT)
משוב[עריכת קוד מקור]
הכל נכין ויש עוד הרבה לכתוב על יאס על הקבוצה הגדולה שבאו ל לובאוויטש לרבי הרש ב ואיך הרבי קירב אותם אהבהאת התמימות שלהם ,ועל זה נאמרניחי המלך91.237.157.42 22:52, 10 ביוני 2015 (UTC)
משוב[עריכת קוד מקור]
הכל נכון ויש עוד הרבה לכתוב על יאס על הקבוצה הגדולה שבאו ל לובאוויטש לרבי הרש ב ואיך הרבי קירב אותם אהב את התמימות שלהם ,ועל זה נאמריחי המלך
ידוע שהיה ב יאסי חסידי חבד וחסידים של ה אפטר רב שלא אהבו את שיטת חב ד ,עד כדי כך שקרה שחסיד חבד התפלל באריכות כשהיגיע לקריאת שמע לא היה לו ציצית כי חסיד של האפטר חתך לו את הציצית