פתיחת התפריט הראשי

שינויים

הוסרו 9 בתים ,  04:41, 13 במרץ 2014
מ
החלפת טקסט – "״" ב־"""
עיקר איסורי המלאכה הוא כדי שיעסקו בתורה בימי חול המועד.
[[אדמו״ר אדמו"ר הזקן]] פוסק בשלחנו, דמי שאינו יכול לעסוק תמיד בתורה, חייב
לקבוע לו עתים ל[[תלמוד תורה]] ב[[יום]] וב[[לילה]], כפי כוחו ויכלתו וכו'. וכל זה במתפרנס ממעשה
ידיו ממש, אבל אם מלאכתו נעשית ע״י ע"י אחרים וכו׳ חייב לעסוק בתורה יומם ולילהממש — וזה שייך לכאו״אלכאו"א, שהרי 'כל איש מישראל חייב בת״ת בת"ת בין עני בין עשיר' כו'.
והנה כשם שבימות החול, הרי חיוב זה של לעסוק בתורה יומם ולילה ממש אינו
מוטל על אלה שהם מתפרנסים ממעשה ידיהם כנ״ל כנ"ל — על דרך זה הוא ביחס ליו״טליו"ט:
דמכיון שהוא 'חציו לכם', הרי בחלקו זה שניתן לכם פטרה התורה מחיוב מצות
תלמוד תורה; וכן גם ב[[יום השבת]], הלא מצינו שמאחרים לבוא לביהכנ״ס לביהכנ"ס משום
המצוה שיש בו לענגו, דהיינו שבזמן ההוא הותר החיוב תמידי של לימוד
התורה.
אמנם בימי חול המועד שאין בהם טעמי פטור אלו, הן מפאת המצוות
המיותרות ל[[שבת]] ו[[יום טוב]], והן מצד ההתעסקות לפרנסתן של ימות החול, שהרי
אסורים אז במלאכה׳ — הרי במילא נשאר אז על כל אחד ואחד הציווי המלא של ״חייב"חייבלעסוק בתורה יומם ולילה ממש״ממש", כמובן, מלבד הזמנים המיועדים ל[[תפלה]]: ולקיום
מצות ושמחת בחגך, שהיא מצוות עשה מהתורה גם בחול המועד, וכיוצא בזה<REF>[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15608&st=%D7%97%D7%95%D7%9C+%D7%94%D7%9E%D7%95%D7%A2%D7%93&pgnum=234 הרבי]</REF>.
39,916

עריכות