י"ט כסלו - חג הגאולה: הבדלים בין גרסאות בדף

הוסרו 277 בתים ,  ביום ראשון בשעה 22:29
 
(11 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
{{איחוד|י"ט כסלו - חג הגאולה|מאסר וגאולת אדמו"ר הזקן|סיבה=אין צורך בשני ערכים כפולים כמעט, יש לתמצת בבהירות ובצורה אנציקלופדית את כל הציטוטים והסיפורים לערך אחד}}
{{לשכתב|בנוי מציטוטים וסיפורים - צריך לערוך מחדש בצורה אחידה ואנציקלופדית}}
{{לשכתב|בנוי מציטוטים וסיפורים - צריך לערוך מחדש בצורה אחידה ואנציקלופדית}}
{{פירוש נוסף|נוכחי=חג הגאולה|אחר=תאריך י"ט כסלו|ראו=[[י"ט בכסלו]]}}
{{פירוש נוסף|נוכחי=חג הגאולה|אחר=תאריך י"ט כסלו|ראו=[[י"ט בכסלו]]}}
שורה 7: שורה 8:
===מאסר וגאולת אדמו"ר הזקן===
===מאסר וגאולת אדמו"ר הזקן===
{{ערך מורחב|מאסר וגאולת אדמו"ר הזקן}}
{{ערך מורחב|מאסר וגאולת אדמו"ר הזקן}}
על רקע ה[[התנגדות לחסידות]], הלשינו מספר [[מתנגדים]] על רבי ה[[אדמו"ר הזקן]] בפני שלטון הצאר.  
על רקע ה[[התנגדות לחסידות]], הלשינו מספר [[מתנגדים]] על רבי ה[[אדמו"ר הזקן]] בפני שלטון הצאר.


ההלשנה התבססה בעיקר על העובדה שאדמו"ר הזקן יזם איסוף כספי [[צדקה]] ושליחתם ליהודים ב[[ארץ ישראל]] ול[[חסידים]] שעלו אליה. כשנאסר, הובל במרכבה שחורה (בה השתמשו באותה עת להובלת מורדים במלכות) ל[[מבצר הפטרופבלי]] שב[[פטרבורג]]. לאחר 53 ימים במאסר{{הערה|כנגד 53 -ג"ן פרקי ה[[תניא]]}}, שוחרר בהשתדלות החסידים, ב[[י"ט בכסלו]] [[תקנ"ט]]. מאז מצוין התאריך ב[[חסידות חב"ד]] ומחוצה לה כ"חג הגאולה", המציין את ניצחונה של תנועת החסידות על [[מתנגדים|מתנגדיה]].
ההלשנה התבססה בעיקר על העובדה שאדמו"ר הזקן יזם איסוף כספי [[צדקה]] ושליחתם ליהודים ב[[ארץ ישראל]] ול[[חסידים]] שעלו אליה. כשנאסר, הובל במרכבה שחורה (בה השתמשו באותה עת להובלת מורדים במלכות) ל[[מבצר הפטרופבלי]] שב[[פטרבורג]]. לאחר 53 ימים במאסר{{הערה|כנגד 53 -ג"ן פרקי ה[[תניא]]}}, שוחרר בהשתדלות החסידים, ב[[י"ט בכסלו]] [[תקנ"ט]]. מאז מצוין התאריך ב[[חסידות חב"ד]] ומחוצה לה כ"חג הגאולה", המציין את ניצחונה של תנועת החסידות על [[מתנגדים|מתנגדיה]].
שורה 15: שורה 16:
=== ראש השנה לחסידות ===
=== ראש השנה לחסידות ===
{{ערך מורחב|ראש השנה לחסידות}}
{{ערך מורחב|ראש השנה לחסידות}}
[[קובץ:ראש השנה לדא"ח.jpeg|250px|ממוזער|שמאל|האגרת שבו מכתיר אדמו"ר הרש"ב את י"ט כסלו כ"ראש השנה לחסידות" בגוף יד כתב קודשו]]
[[קובץ:ראש השנה לדא"ח.jpeg|250px|ממוזער|שמאל|האגרת שבה מכתיר [[אדמו"ר הרש"ב]] את י"ט כסלו כ"ראש השנה לחסידות" בגוף יד כתב קודשו]]


'''ראש השנה לחסידות''' הינו ביטוי אותו טבע [[אדמו"ר הרש"ב]] באגרת משנת [[תרס"ב]] ליום [[י"ט כסלו|י"ט בכסלו]], היום בו שוחרר [[אדמו"ר הזקן]] מ[[מאסר וגאולת אדמו"ר הזקן|מאסרו]] הידוע ב[[פטרבורג]]. מאסר זה מוגדר בחסידות כ'[[קטרוג]]' שהיה בשמים על תורת החסידות, דבר שגרם ללקיחת [[אדמו"ר הזקן]] למאסר על ידי חיילי הצאר הרוסי. הנצחון שהיה לחסידים במשפט, ושחרורו של אדמו"ר הזקן, היוו אפוא נצחון מלא ל[[תורת החסידות]] כולה, ובמילא מוגדר יום שחרורו של אדמו"ר הזקן, כ"ראש השנה לחסידות".
'''ראש השנה לחסידות''' הינו ביטוי אותו טבע [[אדמו"ר הרש"ב]] באגרת משנת [[תרס"ב]] ליום [[י"ט כסלו|י"ט בכסלו]], היום בו שוחרר [[אדמו"ר הזקן]] מ[[מאסר וגאולת אדמו"ר הזקן|מאסרו]] הידוע ב[[פטרבורג]]. מאסר זה מוגדר בחסידות כ'[[קטרוג]]' שהיה בשמים על תורת החסידות, דבר שגרם ללקיחת אדמו"ר הזקן למאסר על ידי חיילי הצאר הרוסי. הנצחון שהיה לחסידים במשפט, ושחרורו של אדמו"ר הזקן, היוו נצחון מלא ל[[תורת החסידות]] כולה, ובמילא מוגדר יום שחרורו של אדמו"ר הזקן, כ"ראש השנה לחסידות".


בין השאר, אנו מוצאים ביהדות עוד כמה ימים בשנה המוגדרים כ"ראש השנה". הידוע שבהם הוא "ראש השנה לשנים וליובלות", החל בא' בתשרי, וכן "ראש השנה לאילנות" החל ב[[ט"ו בשבט]] וכו'. ראש השנה לחסידות הינו ראש השנה נוסף, בו גם חוגגים כל בית ישראל את גילוי תורת החסידות, ב[[התוועדות|התוועדויות]] ובהוספה בלימוד [[תורת החסידות]] ובלימוד [[תורת הנגלה]], כפי שאכן נהוג לקיים '[[חלוקת הש"ס]]' ביום זה, חלוקה המתבצעת על ידי ארגון "[[מחנה ישראל]]".
ב[[יהדות]] מצויים עוד כמה ימים בשנה המוגדרים כ"[[ראש השנה]]". הידוע שבהם הוא "ראש השנה לשנים וליובלות", החל ב[[א' בתשרי]], וכן "ראש השנה לאילנות" החל ב[[ט"ו בשבט]] וכו'. ראש השנה לחסידות הינו ראש השנה נוסף, בו גם חוגגים כל בית ישראל את גילוי תורת החסידות, ב[[התוועדות|התוועדויות]] ובהוספה בלימוד [[תורת החסידות]] ובלימוד [[תורת הנגלה]], כפי שאכן נהוג לקיים '[[חלוקת הש"ס]]' ביום זה, חלוקה המתבצעת על ידי ארגון "[[מחנה ישראל]]".


==מנהגי היום==
==מנהגי היום==
שורה 31: שורה 32:
ביום זה אין אומרים [[תחנון]].
ביום זה אין אומרים [[תחנון]].


הרבי מסביר באגרות קודש{{הערה|1= [http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/ig/7/1989&search=%D7%AA%D7%97%D7%A0%D7%95%D7%9F כרך ז']}} מדוע אין לומר ביום זה תחנון: מכיון שנהוג אצל מאות אלפי יהודים יראי שמים במשך שבעה דורות להחזיק יום זה כיום טוב, וכל ענין הוא הרי בהשגחה פרטית, אם כן וודאי יש לזה הסכמה מלמעלה, וזאת אומרת שלמעלה יש ביום זה הארת פנים נוספת של "באור פני מלך חיים" ואז הקטרוגים והדינים נחלשים. אמנם אין זה כ[[שבת קודש]] שעליה כתוב "וכל דינין מתעברין מינה", אבל בכל אופן חלישות גדולה גורמת יום זה למידת הדין, ולכן יום זה גם מסוגל לקבל על עצמו החלטות טובות בנוגע לתורה ומצוות ומידות טובות.
הרבי מסביר ב[[אגרות קודש]]{{הערה|1= [http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/ig/7/1989&search=תחנון כרך ז']}} מדוע אין לומר ביום זה תחנון: מכיון שנהוג אצל מאות אלפי יהודים יראי שמים במשך שבעה דורות להחזיק יום זה כיום טוב, וכל ענין הוא הרי בהשגחה פרטית, אם כן וודאי יש לזה הסכמה מלמעלה, וזאת אומרת שלמעלה יש ביום זה הארת פנים נוספת של "באור פני מלך חיים" ואז הקטרוגים והדינים נחלשים. אמנם אין זה כ[[שבת קודש]] שעליה כתוב "וכל דינין מתעברין מינה", אבל בכל אופן חלישות גדולה גורמת יום זה למידת הדין, ולכן יום זה גם מסוגל לקבל על עצמו החלטות טובות בנוגע לתורה ומצוות ומידות טובות.


אמירת תחנון - המשיך הרבי - הוא ענין שמעורר דינים,{{הערה|1=וכמו שאיתא בלבוש אורח חיים סימן קל"א, ובעטרת זקנים שם ס"ק ג', ומובא במ"ב שם ס"ק כ',}} וממילא מי שרוצה לעורר דינים ביום זה שמאות אלפי יהודים אינם עשים זאת, אין מזיק הוא רק לעצמו, אלא גם למי שמתפלל עמו.
אמירת תחנון - המשיך הרבי - הוא ענין שמעורר דינים{{הערה|1=וכמו שאיתא בלבוש אורח חיים סימן קל"א, ובעטרת זקנים שם ס"ק ג', ומובא במ"ב שם ס"ק כ',}}, וממילא מי שרוצה לעורר דינים ביום זה שמאות אלפי יהודים אינם עשים זאת, אין מזיק הוא רק לעצמו, אלא גם למי שמתפלל עמו.


=== איחול 'לשנה טובה'===
=== איחול 'לשנה טובה'===
שורה 41: שורה 42:
{{ערך מורחב|חלוקת הש"ס}}
{{ערך מורחב|חלוקת הש"ס}}
[[קובץ:חלוקת השס הרבי.jpg|שמאל|ממוזער|250px|צילום פתק עליו רשם [[הרבי]] את המסכת שלקח בחלוקת ה[[ש"ס]] בשנת [[תשמ"ט]]]]
[[קובץ:חלוקת השס הרבי.jpg|שמאל|ממוזער|250px|צילום פתק עליו רשם [[הרבי]] את המסכת שלקח בחלוקת ה[[ש"ס]] בשנת [[תשמ"ט]]]]
מנהג החסידים לחלק בי"ט כסלו את ה[[ש"ס]]. בשנים עברו העבירו את חלוקת הש"ס ליום [[כ"ד טבת]] על מנת לסיימו עד י"ט כסלו מפני 'אפס הפנאי' ביום י"ט כסלו. הרבי החזיר את חלוקת הש"ס ליום י"ט כסלו והיה משתתף בחלוקה בעצמו במהלך ההתוועדות.
מנהג החסידים לחלק בי"ט כסלו את ה[[ש"ס]]. בשנים עברו העבירו את חלוקת הש"ס ליום [[כ"ד טבת]] על מנת לסיימו עד י"ט כסלו מפני חוזר הזמן ביום י"ט כסלו. הרבי החזיר את חלוקת הש"ס ליום י"ט כסלו והיה משתתף בחלוקה בעצמו במהלך ה[[התוועדות]].


הרבי אמר כי: "מובן, שגם מי שביכלתו לסיים כל הש"ס בפני עצמו בעיון – תבוא עליו ברכה ובודאי יעשה כן. אבל נוסף לזה יש לו גם להשתתף בחלוקת הש"ס של כמה וכמה מישראל, בגלל כל המעלות הנ"ל"{{הערה|קונטרס ע"ד חלוקת הש"ס בי"ט כסלו, סוף אות יב.}}.
הרבי אמר כי: {{ציטוטון|מובן, שגם מי שביכלתו לסיים כל הש"ס בפני עצמו בעיון – תבוא עליו ברכה ובודאי יעשה כן. אבל נוסף לזה יש לו גם להשתתף בחלוקת הש"ס של כמה וכמה מישראל, בגלל כל המעלות הנ"ל"{{הערה|קונטרס ע"ד חלוקת הש"ס בי"ט כסלו, סוף אות יב.}}}}.


=== "שווארצע קאשע" ===
=== "שווארצע קאשע" ===
ביום זה נהוג בכמה קהילות חב"דיות לאכול "[[שווארצע קאשע]]" - דייסת כוסמת, יש אומרים שאדמו"ר הזקן אכל מאכל זה בהיותו במאסר, וכזֵכר לכך אוכלים קאשע בי"ט כסלו (וראו בהערה){{הערה|מנהג אכילת הקאשע מוזכר בספר השיחות תרח"צ עמ' 250, ובתורת מנחם - התוועדויות תשי"ח, חלק כא, עמ' 240:" כהמנהג משנים קדמוניות שבי"ט כסלו היו אוכלים "גריקענע קאַשע"". אך במקורות הללו לא נזכר טעם המנהג (ע"פ "הלכות ומנהגי חב"ד", י"ט כסלו.). וראה בספר "זכרונותיי" להרב ששונקין, עמ' 276, הסיפור על אדה"ז ומאכל הקאשע בבית חותנו, ואולי גם זו סיבה לאכילת הקאשע בי"ט כסלו.}}.
ביום זה נהוג בכמה קהילות חב"דיות לאכול "[[שווארצע קאשע]]" - דייסת כוסמת, יש אומרים שאדמו"ר הזקן אכל מאכל זה בהיותו במאסר, וכזֵכר לכך אוכלים קאשע בי"ט כסלו{{הערה|מנהג אכילת הקאשע מוזכר בספר השיחות תרח"צ עמ' 250, ובתורת מנחם - התוועדויות תשי"ח, חלק כא, עמ' 240:" כהמנהג משנים קדמוניות שבי"ט כסלו היו אוכלים "גריקענע קאַשע"". אך במקורות הללו לא נזכר טעם המנהג (ע"פ "הלכות ומנהגי חב"ד", י"ט כסלו.). וראה בספר "זכרונותיי" להרב ששונקין, עמ' 276, הסיפור על אדה"ז ומאכל הקאשע בבית חותנו, ואולי גם זו סיבה לאכילת הקאשע בי"ט כסלו.}}.


===ועל הניסים===
===ועל הניסים===
ר' [[רפאל נחמן כהן|פולע כהן]] בספרו [[שמועות וסיפורים]] כותב: שבסעודת י"ט כסלו במחיצת הרבי הרש"ב, זימן הרבי הריי"צ, ובברכה אמר בקול "'''ועל הניסים ועל הפורקן ועל הגבורות ועל התשועות ועל הנפלאות שעשית לאבותינו בימים ההם בזמן הזה'''".
ר' [[רפאל נחמן כהן|פולע כהן]] בספרו [[שמועות וסיפורים]] כותב: שבסעודת י"ט כסלו במחיצת הרבי הרש"ב, זימן [[הרבי הריי"צ]], ואמר בקול "'''ועל הניסים ועל הפורקן ועל הגבורות ועל התשועות ועל הנפלאות שעשית לאבותינו בימים ההם בזמן הזה'''".


==חגיגות י"ט כסלו==
==חגיגות י"ט כסלו==
על פי הוראת [[הרבי]], עורכים אלפי [[חסידי חב"ד]] שבכל אתר ואתר, התוועדויות וכינוסים לרגל חג גאולת [[רבינו הזקן]]. ישנם עשרות מכתבים והתבטאויות של הרבי בנושא זה, והרבי עודד מאוד את עריכת התוועדויות. [[אדמו"ר הזקן]] התבטא שמי "שישמח בשמחתי - אוציאנו מן המצר אל המרחב", נוסח שני: "מן הגשם אל הרוח", נוסח שלישי: "מן הגיהינום"{{הערה|ספר השיחות תרצ"ו, עמ' 315.}}.  
על פי הוראת [[הרבי]], עורכים אלפי [[חסידי חב"ד]] שבכל אתר ואתר, התוועדויות וכינוסים לרגל חג גאולת [[רבינו הזקן]]. ישנם עשרות מכתבים והתבטאויות של הרבי בנושא זה, והרבי עודד מאוד את עריכת התוועדויות. [[אדמו"ר הזקן]] התבטא שמי "שישמח בשמחתי - אוציאנו מן המצר אל המרחב", נוסח שני: "מן הגשם אל הרוח", נוסח שלישי: "מן הגיהינום"{{הערה|ספר השיחות תרצ"ו, עמ' 315.}}.


[[הרבי]] ביאר ב[[י"ט כסלו]] בשנת [[תשד"מ]]{{הערה|תורת-מנחם - התוועדויות תשד"מ, כרך ב, עמ' 608-607}} אודות חגיגות י"ט כסלו:
[[הרבי]] ביאר ב[[י"ט כסלו]] בשנת [[תשד"מ]]{{הערה|תורת-מנחם - התוועדויות תשד"מ, כרך ב, עמ' 608-607}} אודות חגיגות י"ט כסלו:
שורה 59: שורה 60:
י"ט כסלו עניינו - גילוי תורת החסידות, מעין ובדוגמת הגילוי דלעתיד לבא - "מלאה הארץ דעה את הוי' כמים לים מכסים", "ונגלה כבוד הוי' וראו כל בשר גו'". ומכיוון שגילוי זה הוא למעלה מההגבלה דזמן ומקום, הרי אין כל פלא בכך שבעניין זה אינם חלים השינויים הקשורים עם ההגבלה דזמן ומקום, ולכן, יכולים לחגוג את החגיגה די"ט כסלו רבוי שנים לאחרי המאורע - באותו אופן כפי שהיה בפעם הראשונה.
י"ט כסלו עניינו - גילוי תורת החסידות, מעין ובדוגמת הגילוי דלעתיד לבא - "מלאה הארץ דעה את הוי' כמים לים מכסים", "ונגלה כבוד הוי' וראו כל בשר גו'". ומכיוון שגילוי זה הוא למעלה מההגבלה דזמן ומקום, הרי אין כל פלא בכך שבעניין זה אינם חלים השינויים הקשורים עם ההגבלה דזמן ומקום, ולכן, יכולים לחגוג את החגיגה די"ט כסלו רבוי שנים לאחרי המאורע - באותו אופן כפי שהיה בפעם הראשונה.
ואדרבה: ההגבלות דזמן ומקום (שינויי הזמן והמקום מהמאורע של הגאולה בפעם הראשונה), תכליתם - שיהיה יתרון האור מן החושך... החגיגה די"ט כסלו באופן ד"מעלין בקודש", היינו, שמשנה לשנה נוסף עילוי גדול יותר לגבי הגאולה בפעם הראשונה.|מרכאות=לא}}
ואדרבה: ההגבלות דזמן ומקום (שינויי הזמן והמקום מהמאורע של הגאולה בפעם הראשונה), תכליתם - שיהיה יתרון האור מן החושך... החגיגה די"ט כסלו באופן ד"מעלין בקודש", היינו, שמשנה לשנה נוסף עילוי גדול יותר לגבי הגאולה בפעם הראשונה.|מרכאות=לא}}
בהזדמנות אחרת{{הערה|י"ט כסלו תשי"ט ס"ט - קונטרס חג החגים י"ט כסלו, קה"ת תשנ"ט, עמ' 84}} ביאר הרבי שכל ההתוועדויות שבי"ט כסלו במשך כל השנים למן הפעם הראשונה, הנה כל העניינים מתעוררים לתקופת השנה, ומתאחדים ונמשכים בההתוועדות די"ט כסלו דעכשיו.
בהזדמנות אחרת{{הערה|י"ט כסלו תשי"ט ס"ט - קונטרס חג החגים י"ט כסלו, קה"ת תשנ"ט, עמ' 84}} ביאר הרבי שכל ההתוועדויות שבי"ט כסלו במשך כל השנים החל מהפעם הראשונה, כל העניינים מתעוררים לתקופת השנה, ומתאחדים ונמשכים בההתוועדות י"ט כסלו של עכשיו.
כאשר היה ד"ר אחד (ד"ר דוד כשדן מאוניברסיטת הרווארד) שהרבי לא מצא אותו בהתוועדות י"ט כסלו, הרבי כתב לו (בשנת תשל"ט):
כאשר היה ד"ר אחד (ד"ר דוד כשדן מאוניברסיטת הרווארד) שהרבי לא מצא אותו בהתוועדות י"ט כסלו, כתב לו הרבי (בשנת [[תשל"ט]]):
{{ציטוט|תוכן=שמחתי לשמוע שהיית נוכח בהתוועדות של י"ט כסלו, אף-על-פי שחיפשתי אותך במקום שבו נכחת בהזדמנות קודמת [=בבית-מדרשו של הרבי], אבל לא ראיתי אותך, ייתן השם שההשראה של י"ט כסלו תעורר כל אחד ואחד להגביר את המאמצים להפצת התורה והמצוות, כשהם חדורים בחמימות ובשמחה" -|מרכאות=לא|מקור='מורה לדור נבוך' כרך ב' עמ' 128}}.
{{ציטוט|תוכן=שמחתי לשמוע שהיית נוכח בהתוועדות של י"ט כסלו, אף-על-פי שחיפשתי אותך במקום שבו נכחת בהזדמנות קודמת [=בבית-מדרשו של הרבי], אבל לא ראיתי אותך, ייתן השם שההשראה של י"ט כסלו תעורר כל אחד ואחד להגביר את המאמצים להפצת התורה והמצוות, כשהם חדורים בחמימות ובשמחה" -|מרכאות=לא|מקור='מורה לדור נבוך' כרך ב' עמ' 128}}.
===השתתפות גדולי ישראל בחגיגות===
===השתתפות גדולי ישראל בחגיגות===
שורה 69: שורה 70:


ויהי-רצון שתמיד יבשר בשורות טובות מתוך בריאות הנכונה ועבודת ה' בשמחה וטוב לבב.
ויהי-רצון שתמיד יבשר בשורות טובות מתוך בריאות הנכונה ועבודת ה' בשמחה וטוב לבב.
|מרכאות=לא}}


בברכה
מברק שהרבי שלח למר [[זלמן שזר]]{{הערה| התפרסם ב[[שבועון כפר חב"ד]], גיליון 917, עמ' 88}}:
חתי"ק|מרכאות=לא}}
 
ישנו גם מברק מרתק שהרבי ששלח למר [[זלמן שזר]]{{הערה| התפרסם ב[[שבועון כפר חב"ד]], גיליון 917, עמ' 88}}:


{{ציטוט|תוכן=
{{ציטוט|תוכן=
שורה 81: שורה 80:


הודות לחילוק הזמנים, הנה ז"ע [=זה עתה] התקשרו מכאן עם [[כפר חב"ד]] טלפונית ונתבשרנו אשר כבודו - נוסף על השתתפותו בהתוועדות כאן על-ידי (=משקה?) שהובא על-ידי הרב רלב"ג שי' - ביקר בכפר-חב"ד ביום בשורה זה, ואדרבה הזדרז לבוא בהקדם והשתתף גם בלימוד ה[[נגלה]] נוסף על ה[[מאמר חסידות]], ואף שהעמדתיו על חזקתו שבוודאי לא ישנה ממנהגו - מנהג ישראל תורה, ובמיוחד שהשנה ניתווספו שם כמה עולים חדשים עם משפחותיהם שיחיו, הרי אינה דומה חזקה לבירור בהחלט.
הודות לחילוק הזמנים, הנה ז"ע [=זה עתה] התקשרו מכאן עם [[כפר חב"ד]] טלפונית ונתבשרנו אשר כבודו - נוסף על השתתפותו בהתוועדות כאן על-ידי (=משקה?) שהובא על-ידי הרב רלב"ג שי' - ביקר בכפר-חב"ד ביום בשורה זה, ואדרבה הזדרז לבוא בהקדם והשתתף גם בלימוד ה[[נגלה]] נוסף על ה[[מאמר חסידות]], ואף שהעמדתיו על חזקתו שבוודאי לא ישנה ממנהגו - מנהג ישראל תורה, ובמיוחד שהשנה ניתווספו שם כמה עולים חדשים עם משפחותיהם שיחיו, הרי אינה דומה חזקה לבירור בהחלט.
 
|מרכאות=לא}}
(ב) עלה במחשבתי לצרף למכתבי זה גם העתק המאמר דא"ח שהיה בדעתי ושחזרתי עליו בעת ההתוועדות. ומפני סיבה נתעכבה ההוצאה-לאור עד יום ראשון דחנוכה. ואחתום מעניינא דימי חנוכה שיהיו כל העניינים באופן דמוסיף והולך מוסיף אור.|מרכאות=לא}}


==מבצע י"ט כסלו==
==מבצע י"ט כסלו==
שורה 96: שורה 94:


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==
*'''[https://chabad.info/wp-content/uploads/2020/11/23-11-2020-12-40-17-%D7%99%D7%98-%D7%9B%D7%A1%D7%9C%D7%95-%D7%A7%D7%A8%D7%99%D7%90%D7%94.pdf?&~nfopt(fileDistorted=23022503086207924) ליקוטי שיחות - י"ט כסלו]''' {{PDF}}{{אינפו}}
*'''[https://chabad.info/wp-content/uploads/2020/11/23-11-2020-12-40-17-יט-כסלו-קריאה.pdf?&~nfopt(fileDistorted=23022503086207924) ליקוטי שיחות - י"ט כסלו]''' {{PDF}}{{אינפו}}
*[https://www.mafteiach.app/likkutei_sichos/by_moad/19_kislev לקוטי שיחות מועדים - חג הגאולה י"ט כסלו] {{מפתח}}
*[https://www.mafteiach.app/likkutei_sichos/by_moad/19_kislev לקוטי שיחות מועדים - חג הגאולה י"ט כסלו] {{מפתח}}
*[http://www.chabad.co.il/?template=topic&topic=183 י"ט בכסלו, מנהגים, מאמרים וסיפורים] - {{חב"ד בישראל}}
*[http://www.chabad.co.il/?template=topic&topic=183 י"ט בכסלו, מנהגים, מאמרים וסיפורים] - {{חב"ד בישראל}}
שורה 103: שורה 101:
* הרב פרופסור [[יצחק קראוס]], עיתון בשבע, [http://old2.ih.chabad.info/index.php?url=article_he&id=65536 ארבעה ראשי שנים - ועוד אחד?] - {{אינפו}}
* הרב פרופסור [[יצחק קראוס]], עיתון בשבע, [http://old2.ih.chabad.info/index.php?url=article_he&id=65536 ארבעה ראשי שנים - ועוד אחד?] - {{אינפו}}
* [http://old2.ih.chabad.info/#!g=1&url=article&id=78934 מגילת י"ט כסלו עם הגהות בכתי"ק ● מיוחד] {{אינפו}}
* [http://old2.ih.chabad.info/#!g=1&url=article&id=78934 מגילת י"ט כסלו עם הגהות בכתי"ק ● מיוחד] {{אינפו}}
*הרב זלמן גופין, '''[https://toratchabad.com/%D7%9E%D7%92%D7%99%D7%9C%D7%AA-%D7%99%D7%98-%D7%9B%D7%A1%D7%9C%D7%95 פרשת י"ט כסלו]''', באתר [[תורת חב"ד לבני הישיבות]]
*הרב זלמן גופין, '''[https://toratchabad.com/מגילת-יט-כסלו פרשת י"ט כסלו]''', באתר [[תורת חב"ד לבני הישיבות]]
*הרב מיכאל זליגסון, '''[https://drive.google.com/file/d/1tY152E4vG3l9cERm5eyzrpC1lVhjJNrC/view מאמרי י"ט כסלו]''', קובץ הערות וביאורים אהלי תורה גליון א'רמז פרשת תרומה תשפ"ד עמוד 24
*הרב מיכאל זליגסון, '''[https://drive.google.com/file/d/1tY152E4vG3l9cERm5eyzrpC1lVhjJNrC/view מאמרי י"ט כסלו]''', קובץ הערות וביאורים אהלי תורה גליון א'רמז פרשת תרומה תשפ"ד עמוד 24


1,531

עריכות