עריכת הדף "
ארבע מאות
" (פסקה)
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אזהרה:
אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם
תיכנסו לחשבון
או
תיצרו חשבון
, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
בדיקת אנטי־ספאם.
אין
למלא שדה זה!
==בתורת החסידות== הפעם הראשונה בה מופיע המספר 'ארבע מאות' בתורה הוא בכסף שאברהם אבינו נותן לעפרון ברכישת [[מערת המכפלה]], שמורה על הירידה של הכוחות האלוקיים לתוך הרע. הלשון בסיפור התורה הוא "ארבע מאות שקל כסף עובר לסוחר", שרומז לבחינת הכתר שסובב את הראש, כמו הסוחר שמסתובב עם עבור עשיית המסחר. ארבע מאות שקלי כסף אלו הם השורש לארבע מאות האיש שמלווים את עשיו בדרכו לפגוע ביעקב אבינו, ובחסידות מוסבר שענין הירידה היא עבור הבירור של הרע, כדי להוציא את האורות האלו ממנו בתוספת ברכה. בזמן הירידה, ארבע מאות שקלים אלו הם בבחינת העלם והסתר, כמו שכתוב: "אלביש שמים קדרות ו'''שק''' אשים כסותם"{{הערה|ישעיהו נ, ג.}}, ב[[גימטריא]] 400, וכך גם על התורה נאמרה שהיא "חוגרת שק", כי הוא הופך ללבוש שהחיצונים יונקים ממנו. לאחר סיום הבירור, חוזרים האורות ונכללים בקדושה, בחינת המקיפים והתענוג הגדול ביותר, שהם הארבע מאות עלמין דכיסופים שיירשו הצדיקים בעולם הבא{{הערה|1=[https://drive.google.com/file/d/10RxP3L3RQUmjXnAv_ZrwQ0fS8gXRheMh/view תורה אור פרשת וישלח, דיבור המתחיל 'וישלח יעקב מלאכים לפניו', כד, א].}}. ===ארבע מאות עלמין דכיסופין=== {{ערך מורחב|ערך=[[ארבע מאות עלמין דכיסופין]]}} ארבע מאה עלמין דכיסופין הוא אור הכתר - התענוג העליון, שלעתיד לבוא יתגלה בעולם הזה. המקור הראשון למושג זה מוזכר בקיצור בספר הזוהר{{הערה|ח"א דף קכג.}}, מיוסד על הפסוק "ארבע מאות שקל כסף". המושג מבואר יותר בספרי קבלה כדוגמת [[עמק המלך]]{{הערה|שער ט"ז פכ"ד.}}, [[עץ חיים]] ועוד, וביאורים רבים ומפורטים יותר שלו בתורת החסידות. מכיון שבכללות ישנן בכתר שלוש דרגות, ישנם שלושה הסברים (וכפי שיובא לקמן) מדוע כלול אור זה מארבע מאות עולמות: כמו שהם בכללות הכתר, כמו שהם בפנימיות של חיצוניות הכתר ([[אריך אנפין]]), וכמו שהם בחיצוניות של חיצוניות הכתר ([[גולגלתא]]): :• כ' רומז לדרגת הכתר, שתי בחינות שבכתר (עתיק ואריך) הם שני כפי"ן, וכשהם כלולים מעשר הרי ארבע מאות. :• בשם ע"ב (ש"מקומו" חסד של אריך אנפין, שבחיצוניות הכתר) יש ד' יודי"ן (יו"ד ה"י וי"ו ה"י) כל אחד מהם כלול מעשר ונמצאו ארבע מאות. :• עולמות אלו נמשכים מי"ג תיקוני דיקנא וכ"ז אותיות התורה (כ"ז ועוד י"ג הם ארבעים), וכשכלולים מעשר הם ארבע מאות.
תקציר:
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף
חב"דפדיה:זכויות יוצרים
לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה.
אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול
עזרה בעריכה
(נפתח בחלון חדש)
תפריט ניווט
כלים אישיים
לא בחשבון
שיחה
תרומות
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
מרחבי שם
ערך
שיחה
עברית
צפיות
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
עוד
ניווט
עמוד ראשי
ברוכים הבאים
אולם דיונים
לוח מודעות
שינויים אחרונים
ערך אקראי
דיווח על טעות
עזרה
חב"דפדיה להורדה
צור קשר/תרומה
פורטלים
נשיאי חב"ד
ימי חב"ד
גאולה ומשיח
תורת החסידות
תורת הנגלה
ניגוני חב"ד
ספרות חב"ד
בית רבי
אישי חב"ד
הפצת המעיינות
קישורים
חב"ד אינפו
ארכיון גאולה ומשיח
כלים
דפים המקושרים לכאן
שינויים בדפים המקושרים
דפים מיוחדים
מידע על הדף