עריכת הדף "שיחה:אור אין סוף"

דף זה הוא דף שיחה ויש לשמור בו על כללי דרך ארץ שקדמה לתורה, ועל הנהגתו של חסיד. בסוף כל הודעה נהוג לחתום על ידי ארבעה טילדות (~~~~), או באופן אוטומטי בלחיצה על האייקון: (מופיע מעל חלונית העריכה).

אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם תיכנסו לחשבון או תיצרו חשבון, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.

ניתן לבטל את העריכה. נא לבדוק את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן לפרסם את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.

גרסה אחרונה הטקסט שלך
שורה 38: שורה 38:


::::::::ויכוח לשם ויכוח: משם ראיה, לא אומרים שאין להביא הוכחה ממציאות האור הגשמי של השמש לענין המבואר בחסידות, אלא שבאור השמש ישנו ענין צדדי לגבי מושג האור (היינו דבאמת כאן ישנו הבדל בין האור כ'ענין', לבין אור השמש, כי באמת ישנו הבדל כזה ולא כי אין להשוות בין הענין להמציאות (ויש לעיין האם אכן האור ה'רגיל' אינו נמצא במציאות). --[[משתמש:יוסי ג|יוסי ג]] - [[שיחת משתמש:יוסי ג|שיחה]] 01:11, 6 במאי 2015 (UTC)
::::::::ויכוח לשם ויכוח: משם ראיה, לא אומרים שאין להביא הוכחה ממציאות האור הגשמי של השמש לענין המבואר בחסידות, אלא שבאור השמש ישנו ענין צדדי לגבי מושג האור (היינו דבאמת כאן ישנו הבדל בין האור כ'ענין', לבין אור השמש, כי באמת ישנו הבדל כזה ולא כי אין להשוות בין הענין להמציאות (ויש לעיין האם אכן האור ה'רגיל' אינו נמצא במציאות). --[[משתמש:יוסי ג|יוסי ג]] - [[שיחת משתמש:יוסי ג|שיחה]] 01:11, 6 במאי 2015 (UTC)
:::::::::אין לנו ויכוח גדול כל כך, אני סך הכל הבאתי ראיה שאף שמשל השמש הוא משל המובא בחסידות לגבי אור, והמושג אור מחייב "התגלות" ולא "התפשטות" ואף על פי כן אור השמש להיותו גשמי ותופס מקום (כלשון הרבי, ומזה מוכח שאין במציאות הגשמי אור שאינו תופס מקום ומכאן תירוץ לשאלתך) יש ב'פרט' זה שינוי והבדל למושג אור לאמיתתו ומזה מובן שעל אף שדבר יכול להיות משל לדבר מסויים הפיזיקה שבו אינה יכולה להיות משל לעניינים מופשטים ורוחניים.
:::::::::ומכאן גם ראיה למה שכתבתי שמציאות האור היא גשמית ויש לה חומר שלכן תופסת מקום (כדברי הרבי בלקו"ש שם.) ומה שכתבת שהאור אינו חומר כטענת אנשי המדע פשוט שדבריהם הם בעולם החומר עצמו האם הוא חומר או אנרגיה ומה שדנים בחסידות הוא חומר ביחס לצורה (גשמי ביחס לרוחני) בעוד שהם מדברים בגשמי גופא אם זה גס או דק וכיו"ב (שהרי פשוט שאנרגיה היא גשמית כהחשמל וגלי הקול וכו' וכו')--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 10:11, 6 במאי 2015 (UTC)
::::::::::(הוספה לאחר זמן{{חיוך}}): וכל האמור לעיל פשוט שהן הן דברי הרבי בלקו"ש שם לפני זה, ואדרבה זה כל התוכן המבואר שם: שאף שישנם דברים גשמיים שהם משלים לדברים רוחניים היות "שנשתלשלו מהם" בזמן שבהשתלשלות נוסף בהם מציאות הגשמי (ובלשון המדוברת פיזיקה) יש בהם כמה עניינים שבהחלט אינם יכולים לשמש כמשל. ומכאן בנוגע לעניינו, אשר על אף שהשמש הגשמי כשנחקור בתורת הפיזיקה-כימייה את אופן המצאת האור נראה שהוא על ידי תגובה כימית, סוף סוף אופן הארתו כפי שהוא נראה בפשטות כ"המאור הגדול להאיר על הארץ" אופנו הוא "בדרך ממילא" ומוכיח שתוכנו ועניינו (וחיותו הרוחנית - שנשתלשל מעניין אור ומאור למעלה) הוא הארה בדרך ממילא, והכרח שכל עניין נפעל מתגובה מסויימת הוא להיותו גשמי. (לבד האמור לעיל שאולי אין כלל סתירה שהרי יש "מקור" לאור בשמש אלא שאין "התעסקות")--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 21:52, 18 במאי 2016 (UTC) 
:::::::::::: לא הבנתי על מה יצא הקצף. השמש עושה אכן פעולות כדי להאיר, (שזה מקביל למונח כדי שיווצר אור), אבל אין זה תלוי ברצון ה'שמש', בדעתה שניתנה לה (רמבם הלכות יסודי התורה). כיוון שהקב"ה החליט שהיא תאיר וטבע בה את הטבע, היא (עושה את כל הפעולות כדי) להאיר. דרך ממילא פירושו ללא תלות ברצון. ללא צורך ברצון. אינסטינקטים - שע"י בעל חי פועל פעולות - הם ג"כ ד"מ למרות שהם '''מפעילים''' אותו
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף חב"דפדיה:זכויות יוצרים לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה. אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול עזרה בעריכה (נפתח בחלון חדש)
חזרה לדף "אור אין סוף".