שיחה:עפולה

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

בית הכנסת בעלי מלאכה עפולה[עריכה]

--81.218.166.36 11:40, 20 בדצמבר 2016 (UTC)למנהלי החב"דפדיה: חסידי חב"ד כבשו את בית הכנסת בעלי מלאכה ובדרך לא הגונה גרשו את מי שאינו חב"דניק. 81.218.166.36 11:40, 20 בדצמבר 2016 (UTC)

להעמיד עובדות על דיוקן: בית הכנסת היה בשלבי דעיכה, וקבוצה קטנה של אברכים צעירים החלו להתפלל במקום ולחזק אותו - לשמחתם של מתפללי בית הכנסת. עם השנים, המתפללים הוותיקים הלכו והתמעטו, והקהילה החב"דית הלכה וגדלה, עד שבסופו של דבר התבקש הרח"ש סגל להתמנות כגבאי, ונבחר ברוב קולות. זה שבשנים האחרונות ישנם מחלוקות ופילוגים סביב אופן התנהלות בית הכנסת, לא גורעת בכהוא זה מהעובדה הפשוטה שאף אחד לא השתלט בכח ואף אחד לא גירש את המתפללים הוותיקים. להתראות - שיחה 08:22, 21 בדצמבר 2016 (UTC)
אתה לא מדייק בלשון המעטה. "חסידי" חב"ד מחקו כל סממן וזיקה מבית הכנסת בעלי מלאכה. והיום באים וקוראים לעמותה שלהם "התאחדות בעלי המלאכה" !!!. לאחר ההשתלטות שנעשתה בדרכי שלום הראו "החסידים" את פרצופם האמיתי --81.218.166.36 11:36, 21 בדצמבר 2016 (UTC)
גם ארבע סימני קריאה לא ישנו את העובדות הפשוטות. אין שום סיבה לשמור סממנים של קהילה שהפסיקה את פעילותה מרצונה האישי. אף אחד לא גירש, אך עם התמעטות המתפללים הוותיקים (בעקבות פטירה, עזיבת הצאצאים את העיר, וסיבות נוספות), בית הכנסת שינה את פניו והחלו לנהוג בו כפי רצונם של רוב המתפללים. אף אחד לא עקר שלטים של דברים שנתרמו על ידי הוותיקים בבית הכנסת, או הוריד סממן אחר. כשאדם בודד, שמצליח לאסוף שלוש חתימות בלבד, טוען שכל הציבור צריך לנהוג כפי רצונו - הוא עושה מעצמו חוכא ואיטלולא... להתראות - שיחה 08:21, 22 בדצמבר 2016 (UTC)
בעברית: ארבעה סימני קריאה.
שינו את זמני התפילות, לא נתנו עליות לתורה ועוד מעשים נחמדים מעין אלו שגרמו למתפללים שאינם נמנים על עדת "החסידים" לעזוב את בית הכנסת. "לא עקר שלטים???" היכן לוחות ההנצחה ??? היכן ספרי התורה ??? היכן סידור לש"ץ "תפילת כל-פה- נוסח ספרד??? במקרה הטוב, אתה מתבלבל עם העובדות ובמקרה הפחות אתה פשוט לא דובר אמת. "אהבת ישראל ????????????????????????- לא בעפולה, ולראייה נפתחו עוד שני בתי כנסת של חב"ד בעפולה--81.218.166.36 11:19, 22 בדצמבר 2016 (UTC)
"היכל הדקדוק קרוב להיכל הכפירה".
ולגופו של ענין. מה ששונה, שונה לאחר שהציבור הותיק עזב, ולא מתוך כוונת זדון אלא מסיבות טכניות. אני עדיין זוכר כיצד אמרו 'ושמרו' וניגנו 'אנעים זמירות', גם זמן ארוך אחרי שהציבור החב"די היווה רוב מוחץ של המתפללים. רק כאשר נותרו בודדים ממש, החל הציבור לדרוש את השינוי. כנראה אינך מכיר בתי כנסת חב"דיים אחרים, אבל בית הכנסת בעפולה עדיין לא מתנהג כמו בית כנסת חב"ד רגיל. אין שום הגיון שבגלל 3 מתפללים וותיקים, כל הציבור ינהג שלא כמנהגו. בתי כנסת נוספים - כן ירבו. להתראות - שיחה 13:29, 22 בדצמבר 2016 (UTC)
במקרה הטוב, אתה מתבלבל עם העובדות ובמקרה הפחות טוב אתה פשוט לא דובר אמת."כן ירבו.." מעניין על מה היו תלונות במשטרה מצד גורמים שונים.כמאמר התנא : "על דאטפת אטפוך, וסוף מטיפייך יטופון". כל שבת בית הכנסת היה הופך לזירת היאבקות... בגלל זה כנראה הורדתם את הבימה כמנהג הספרדים ???
הרבה שנים שאיני נמנה על תושבי עפולה, אך הבימה היא זכרון מאוד ישן הרבה לפני שהחלו חילוקי הדעות. חילוקי הדעות החלו ונגמרו בעקבות אי סדר בכספים, כשהמתלוננים חשבו שמדובר על סכומים של מאות אלפים בשנה, וכשקיבלו את הניהול לידיהם, גילו שהם נשארים בחובות כי בקושי נכנס כסף. התלונות במשטרה לא היו על הקמתם של בתי כנסת, אלא על דברים אחרים, והם היו גם בין המתפללים בבתי הכנסת החדשים לבין עצמם (ולכן נפתח בית הכנסת השלישי). והדבר ידוע, שכל המריבות החלו בגלל מחלוקת אישית ישנה בין מתפללים ותיקים, שרק 'רכבה' על תחושות אישיות של מתפללים. מלבד כל הנ"ל, שים לב שהסטת את הדיון ממקורו. להתראות - שיחה 08:26, 23 בדצמבר 2016 (UTC)

אין זה המקום להיכנס לשמות אבל בטוחני שכל מי שהיה שותף למעשים הנפשעים שנעשו ייתן את הדין על כך. זה היה שוד לאור היום תוך מצג שווא של אהבת ישראל וכ"ו, כל מי שקיבל את פניהם של "החסידים" מכה על חטא כיצד איפשר את הרס בית הכנסת ו--81.218.166.36 09:38, 23 בדצמבר 2016 (UTC)מחיקת העבר המפואר של הקהילה שהייתה כולה סמל מופת ודוגמא להרבות כבוד שמיים מתוך אהבת התורה העם והארץ.

כשהייתי ב-770 שמעתי מאחד מזקני החסידים שמי ש'מבין' ומתערב יותר מידי בדיני שמים, ייתכן ויתמלא מבוקשו והוא יעבור לבית דין של מעלה. אני מאחל לך שנים ארוכות וטובות, מתוך שמחה אהבה ואחדות, חיים שינוצלו להרבות ולהוסיף באור כהוראת ימי החנוכה, ולא לבזבוז הזמן על מחלוקת (אם היו שומעים לי, הייתי אומר אותו דבר גם לחלק מהאנשים בצד השני של המתרס במחלוקת בעפולה, אבל כשם שמצוה לומר דבר הנשמע, כך מצוה שלא לומר דבר שאינו נשמע9. להתראות - שיחה 09:21, 25 בדצמבר 2016 (UTC)

יתנו את הדין- בעיני בשר ודם, חשבונות שמיים זה לא בתחום שלי. עכ"פ בענייני מחלוקות, כדאי שהדבר יופנה אל הבית פנימה לתוך "החסידים" .ויהי רצון שהאמת והשלום אהבו

ערך לא מדויק כלל ואף שיקרי[עריכה]

ערך לא מדוייק כלל ואף שיקרי

הרב הראשון של עפולה[עריכה]

ב"ה, צריך לברר האם הרב הראשון בעפולה לא הי' חב"דניק או עכ"פ קשור לחסידות חב"ד, ברור לי ששמו הי' חב"די, אבל אני לא בטוח האם הי' חב"די בפועלא' מחב"ד - שיחה 10:25, 6 בינואר 2019 (UTC)

הרב דב בער קוק, אחיו של הרב קוק מראשי רבני הציונות הדתית. לא הצלחתי להתחקות על שם מי נקרא רב בער, ואכן ראה את עצמו כתלמיד של הרוגוצ'ובער, אבל לא ראיתי קשר של ממש לחב"ד. דב בער הוא שם חב"די מובהק? זה שם חסידי-כללי. להתראות - שיחה 10:35, 8 בינואר 2019 (UTC)
כפשוט שמשפחת קוק מצד האימא היא משפחה חב"דית מצד אימם, ראה כאן בחדפדיא בערכו.