1,100
עריכות
מ (←עבודתם ומעלתם) |
מ (←ענינם) |
||
שורה 4: | שורה 4: | ||
==ענינם== | ==ענינם== | ||
ה[[מלאכים]] שהם בבחינת אופנים הם כאמור ב[[מרכבת יחזקאל]]{{הערת שוליים|יחזקאל א, טז.}}: "מראה האופנים ומעשיהם כעין תרשיש ודמות אחד לארבעתן ומראיהם ומעשיהם כאשר יהיה האופן בתוך האופן".. ב[[קבלה]] וב[[חסידות]] מבואר כי בכללות [[חיות הקודש]] הם המלאכים בעולם ה[[יצירה]], והאופנים הם המלאכים של [[עולם העשיה]]. | ה[[מלאכים]] שהם בבחינת אופנים הם כאמור ב[[מעשה מרכבה|מרכבת יחזקאל]]{{הערת שוליים|יחזקאל א, טז.}}: "מראה האופנים ומעשיהם כעין תרשיש ודמות אחד לארבעתן ומראיהם ומעשיהם כאשר יהיה האופן בתוך האופן".. ב[[קבלה]] וב[[חסידות]] מבואר כי בכללות [[חיות הקודש]] הם המלאכים בעולם ה[[יצירה]], והאופנים הם המלאכים של [[עולם העשיה]]. | ||
על האופנים נאמר כי "מעשיהם כאשר יהיה האופן בתוך האופן", ומבואר הענין כי כמו שאופן קטן בתוך אופן גדול, שאופן הגדול הסובב את הקטן למעלה הוא גבוה מן אופן הקטן, ולמטה בתחתית אופן הקטן הוא למעלה מן אופן הגדול. והענין הוא שהרוח באופנים הוא ממקום גבוה מאוד שמעלה ומטה שוין בפניו כי מה שהוא יותר עליון יכול להתפשט יותר למטה. וזהו מה שנאמר שם{{הערת שוליים|פסוק טז.}}: "כי רוח החיה באופנים", שנאמר רוח החיה ולא רוח החיות, שהכוונה הוא לכללות הארבע [[חיות]] שהוא בחינת ה[[אדם]] שעל הכסא. שחיות הקודש נחלקות לפני אריה אל הימין ופני שור אל השמאל מה שאין כן בחינת אדם שאין בו ימין ושמאל. | על האופנים נאמר כי "מעשיהם כאשר יהיה האופן בתוך האופן", ומבואר הענין כי כמו שאופן קטן בתוך אופן גדול, שאופן הגדול הסובב את הקטן למעלה הוא גבוה מן אופן הקטן, ולמטה בתחתית אופן הקטן הוא למעלה מן אופן הגדול. והענין הוא שהרוח באופנים הוא ממקום גבוה מאוד שמעלה ומטה שוין בפניו כי מה שהוא יותר עליון יכול להתפשט יותר למטה. וזהו מה שנאמר שם{{הערת שוליים|פסוק טז.}}: "כי רוח החיה באופנים", שנאמר רוח החיה ולא רוח החיות, שהכוונה הוא לכללות הארבע [[חיות]] שהוא בחינת ה[[אדם]] שעל הכסא. שחיות הקודש נחלקות לפני אריה אל הימין ופני שור אל השמאל מה שאין כן בחינת אדם שאין בו ימין ושמאל. |