שמואל מנחם מענדל בוטמן: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 2,195 בתים ,  ביום רביעי בשעה 08:46
שורה 34: שורה 34:


====יו"ר מטה העולמי להבאת המשיח====
====יו"ר מטה העולמי להבאת המשיח====
המטה העולמי להבאת המשיח הוקם בשנת תנש"א, כמטה עולמי שירכז את הפעולות להבאת המשיח בעולם. משכנו של המטה נקבע לקראון הייטס וחלק מרכזי בפעולותיו ואסיפותיו של המטה התקיימו ב770 - מרכז חב"ד העולמי. יו"ר המטה הוא הרב שמואל בוטמן.
המטה העולמי להבאת המשיח בראשות הרב בוטמן הוקם בשנת תנש"א, כמטה עולמי שירכז את הפעולות להבאת המשיח בעולם. משכנו של המטה נקבע לקראון הייטס וחלק מרכזי בפעולותיו ואסיפותיו של המטה התקיימו ב770 - מרכז חב"ד העולמי.
ב[[ג' אייר]] [[תנש"א]], בעקבות [[השיחה הידועה]] של [[כ"ח בניסן]], התאספו מספר משפיעים שלוחים ועסקנים מ[[אנ"ש]] והחליטו להקים מטה (להבאת) משיח.


במסגרת המטה פתח חנות לענייני משיח בקראון הייטס ארגן מעגל רצוף של שיעורי [[גאולה ומשיח]] 24 שעות ביממה.
[[קובץ:מכתב ההקמה.png|ממוזער|מכתב העסקנים לרבי על הקמת המטה]]
 
כיושב ראש המטה נבחר הרב [[שמואל מנחם מענדל בוטמן]]. כחברי המטה נבחרו: הרב [[משה סלונים]], הרב [[נחום יצחק פינסון]]{{הערה|ותוכנן לבקש גם מהרב שלום דובער העכט שיצטרף}} והותנה שאולי יצורפו בהמשך עוד חברים על פי הצורך ולטובת הענין. תכניות המטה שורטטו והוחלט על עריכת אסיפה דחופה ב-770 למחרת בקשר לפעולות המטה - אסיפה שהוגדרה בהמשך כ'אסיפת היסוד'.
 
כל זה נכתב בדו"ח לרבי בחתימת הרב [[גרשון מענדל גרליק]], הרב [[דוד נחשון]] והרב [[שמואל מנחם מענדל בוטמאן]] כשבדו"ח נכתב על הרבי התואר "כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח" ובמרכז העמוד השני של הדו"ח הופיע הכיתוב: {{ציטוטון|ויחי המלך כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח לעולם ועד}}. על הדו"ח ענה הרבי: {{ציטוטון|כל המצורף בזה נלקח להציון}}{{הערה| על פי צילום הדו"ח - [http://teshura.com/teshurapdf/תשורה%20נחשון%20a5%20בליד.pdf תשורה נחשון תש"פ] עמ' 30}}.
 
פעיל ומסייע משמעותי לפעילות המטה שימש בנו של היו"ר, ר' זאב וולף (וועלועל) בוטמן.
 
המטה פעל כמטה בעיקר בין השנים תנש"א - [[תשנ"ד]] כשכמה מעסקניו ופעיליו המשיכו לפעול בצורה עצמאית. אחת מהפעולות המטה, ריקודים כהתעוררות של שמחה לקראת הגאולה האמיתית והשלימה, מוסדה לימים כ[[מטה שירה וזמרה לקבלת פני משיח]].
במסגרת המטה פתח הרב בוטמן חנות לענייני משיח בקראון הייטס ארגן מעגל רצוף של שיעורי [[גאולה ומשיח]] 24 שעות ביממה.


אירגן והנחה את ה[[סאטלייט (י' שבט תשנ"ג)|סאטלייט]] של [[י שבט]] [[תשנ"ג]].
אירגן והנחה את ה[[סאטלייט (י' שבט תשנ"ג)|סאטלייט]] של [[י שבט]] [[תשנ"ג]].
1,160

עריכות

תפריט ניווט