עליית המלכות: הבדלים בין גרסאות בדף

הוספת ערך
(הפניה לדף ספירת המלכות)
(הוספת ערך)
תגית: הסרת הפניה
 
שורה 1: שורה 1:
#הפניה [[ספירת המלכות]]
'''עליית ה[[מלכות]]''' היא עלייתה של המלכות והתכללותה בבחינות האלוקויות שמעליה, כשבזה עצמו יש אופנים שונים באילו בחינות היא עולה ובאיזה אופנים.
 
בספירות האלוקיות, עליה זו היא ההיפך מהפעולה הרגילה של ספירת המלכות, היות וספירת המלכות היא הספירה התחתונה ביותר, שפעולתה היא בדרך כלל באופן של '''ירידה''' - המשכת השפע לעולמות שתחתיה, אך יש זמנים שהיא '''עולה''' ומתכללת בבחינות שלמעלה ממנה.
 
==שלוש בחינות בעליית המלכות==
העלייה הראשונה בספירת המלכות, היא כאשר נעשית 'נקודה תחת יסוד', שנכללת בספירת ה[[יסוד]] שמעליה, ואינה כפי שהיא בהתפשטות עם כל הציור והפרטים שלה, אלא רק כנקודה בלבד.
 
בהמשך לכך, זו העליה השניה של המלכות, כפי שהיא מקבלת מהספירות [[חג"ת|חסד-גבורה-תפארת]].
 
והעליה השלישית של המלכות, היא כשעולה להיות בבחינת 'פנים בפנים', ובחינות חב"ד דמלכות מתאחדות עם חב"ד ד[[כתר]].
 
===בבריאת העולם===
{{ערך מורחב|ערך=[[עליית העולמות לעתיד לבוא]]}}
מספירת המלכות נמשך השפע לעולמות, כמו שכתוב "מלכותך מלכות כל עולמים". בזמן הגלות הסתלקו מספירת המלכות האורות האלקיים ומכך נמשך בעולם צער הגלות.
 
בביאת המשיח תעלה המלכות חזרה ותקבל את האור של פנימיות עתיק, המורה על גילוי של הקב"ה בכבודו ובעצמו. ואזי המלכות תהיה עוד למעלה מבחינת הקו, בבחינת עצמותו ומהותו יתברך ממש, ועל עליה זו נאמר 'אשת חיל עטרת בעלה', שספירת המלכות שהיא בדרך כלל בבחינת מקבלת, תהיה 'כתר' ועטרה ומשפיע{{הערה|שם=אמצעי}} (מעין זה קורה בחמשה עשר באב ויום כיפור, וכן כשתשעה באב חל בשבת).
 
גם ב[[פורים]] יש את עליית המלכות, בפנימיות הכתר, כמו שרמוז בפסוק 'ובבואה לפני המלך' - בפנימיות הכתר{{הערה|שם=אמצעי|מאמרי אדמו"ר האמצעי נ"ך עמוד תס.}}.
 
===בכנסת ישראל בימות החול ובשבת===
{{ערך מורחב|ערך=[[עליית העולמות בשבת]]}}
כפי שהוא בספירות האלוקיות, יש את בחינת 'עליית המלכות' בכל שבת ושבת, אשר יש בה ג' בחינות:
 
בכללות, ה'מלכות' היא כנסת ישראל, ובפרטיות, כל יהודי ויהודי, שבימות החול היא 'יורדת למטה' לעסוק בגשמיות בבירור וזיכוך העולם, ואילו בשבת היא מתנתקת מ'עובדין דחול' ומתעלה ברוחניות.
 
ב[[מעלי שבתא]] הוא תחילת העליה, שהמלכות היא בבחינת נקודה תחת היסוד, בבחינת [[מקבל]] (בת), העלייה שקשורה עם התוצאה של עבודת הבירורים, לאחר מכן ב[[יומא דשבתא]] היא מתעלית לבחינת [[זעיר אנפין]] ואז היא בבחינות אחות, ובזמן [[רעווא דרעווין]] היא מתעלית בבחינת [[עתיק]] כפי שהיא בשורשה, ואזי היא בבחינת [[משפיע]], ודווקא מהמקור שלה כפי שהיא בשורשה, היא לוקחת כח לרדת שוב למטה במוצאי שבת ולעסוק בעבודת הבירורים{{הערה|1=[http://www.chabad.org.il/Magazines/Article.asp?ArticleID=5059&CategoryID=1178 שיחת פרשת חוקת-בלק תשי"ט, תורת מנחם חלק כ"ו עמוד 69].}}.
 
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:ספירת המלכות]]
31,176

עריכות