16,089
עריכות
שמואל חיים (שיחה | תרומות) (←תוכן המאמר: עריכה) |
שמואל חיים (שיחה | תרומות) (עריכה) |
||
שורה 11: | שורה 11: | ||
==תוכן המאמר== | ==תוכן המאמר== | ||
{{לשכתב|פסקה=כן}} | {{לשכתב|פסקה=כן}} | ||
המאמר פותח בפסוק "אשרי תבחר ותקרב ישכון חצריך נשבעה בטוב ביתך קדוש היכלך" שנאמר ע"י המוהל במהלך ה[[ברית]], הרבי מבאר הקשר של הפסוק לברית ומסביר שבפסוק נמנו ד' ענינים שני חצרות (חצריך לשון רבים), חצר שאינה מקורה וחצר מקורה ביתך והיכל | המאמר פותח בפסוק "אשרי תבחר ותקרב ישכון חצריך נשבעה בטוב ביתך קדוש היכלך" שנאמר ע"י המוהל במהלך ה[[ברית]], הרבי מבאר הקשר של הפסוק לברית ומסביר שבפסוק נמנו ד' ענינים שני חצרות (חצריך לשון רבים), חצר שאינה מקורה וחצר מקורה ביתך והיכל, ומסביר שד' דרגות אלו יש באדם ובעולמות באדם הם בירור [[נפש הבהמית]] ששמירתה הוא ע"י חצר שאינה מקורה, ונפש השכלית שדומה לעוף, צריכה שמירה גדולה יותר חצר מקורה. | ||
וזהו גם ענין הביטול בנפש הבהמית ושכלית, "ביתך והיכלך" זהו ב' מדרגות בביטול ב[[נפש האלוקית]] הכוחות של הנפש כפי שמתלבשות בנפש הבהמית, והם בביטול היש וכפי שהם מצד עצמם ביטול במציאות וכן בעולמות שעשיה ויצירה הם מציאות הבריאה ועולם הבריאה הוא אפשרות הבריאה ועולם ה[[אצילות]] הוא דאין אפשרות לבריאה והחילוק הוא דבעולמות עשיה ויצירה הביטול ביטול היש ובעולמות עשיה ואצילות הביטול ביטול במציאות ולכן אומרים פסוק זה לפני הברית כי ברית מילה הוא המשכה שלמעלה מהשתלשלות ובכדי שתהיה המשכה שלמעלה מהשתלשלות צריך שהיה שלימות בהשתלשלות. | |||
==קישורים חיצוניים== | ==קישורים חיצוניים== |