יחוד אחור באחור: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
←‏בעבודת השם: תיקון פרמטרים
מ (←‏משמעות היחוד: קישורים פנימיים)
מ (←‏בעבודת השם: תיקון פרמטרים)
שורה 15: שורה 15:
משמעות יחוד זה בעבודת השם הוא קיום המצוות, כאשר האדם שהוא ה'מקבל' מקיים בכוחות החיצוניים במעשה בפועל את רצון השם, ובכך מתקשר הוא ל'חיצוניות' הרצון של הקב"ה, זאת לעומת לימוד התורה שהינו [[יחוד פנימי]], ובפרטיות יותר, קיום המצוות מצד טעמים חיצוניים ללא רצון בקיום ציווי השם אלא מצד סיבות אחרות{{הערה|1=[https://chabadlibrary.org/books/maharash/tsh/640b/3/4/894.htm תורת שמואל תר"מ חלק ב' עמוד תתצד].}}, ועושה זאת בלא תשוקה ורק כמצוות אנשים מלומדה{{הערה|1=[https://chabadlibrary.org/books/maharash/tsh/631a/1/32/219.htm תורת שמואל תרל"א חלק א' עמוד ריט].}}.
משמעות יחוד זה בעבודת השם הוא קיום המצוות, כאשר האדם שהוא ה'מקבל' מקיים בכוחות החיצוניים במעשה בפועל את רצון השם, ובכך מתקשר הוא ל'חיצוניות' הרצון של הקב"ה, זאת לעומת לימוד התורה שהינו [[יחוד פנימי]], ובפרטיות יותר, קיום המצוות מצד טעמים חיצוניים ללא רצון בקיום ציווי השם אלא מצד סיבות אחרות{{הערה|1=[https://chabadlibrary.org/books/maharash/tsh/640b/3/4/894.htm תורת שמואל תר"מ חלק ב' עמוד תתצד].}}, ועושה זאת בלא תשוקה ורק כמצוות אנשים מלומדה{{הערה|1=[https://chabadlibrary.org/books/maharash/tsh/631a/1/32/219.htm תורת שמואל תרל"א חלק א' עמוד ריט].}}.


כאשר היחוד הוא חיצוני בלבד בבחינת 'אחור באחור', יש עדיין נתינת מקום לחטא, ולכן התכלית היא דווקא שלימות היחוד באופן של פנים בפנים{{הערה|1=[https://chabadlibrary.org/books/admur/tm/20/10/80.htm מאמר ד"ה 'ויקח קורח' תשי"ז].}}..
כאשר היחוד הוא חיצוני בלבד בבחינת 'אחור באחור', יש עדיין נתינת מקום לחטא, ולכן התכלית היא דווקא שלימות היחוד באופן של פנים בפנים{{הערה|1=[https://chabadlibrary.org/books/admur/tm/20/10/80.htm מאמר ד"ה 'ויקח קורח' תשי"ז].}}.


===ההכרח בהקדמת היחוד החיצוני===
===ההכרח בהקדמת היחוד החיצוני===
1,704

עריכות

תפריט ניווט