שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 9 בתים ,  23:55, 22 בפברואר 2021
הסרת קישורים עודפים
כבר בגיל צעיר ביותר למד ב'[[חיידר]]' יחד עם התלמידים המבוגרים, ידע את התפילה בעל-פה והיה בקי בכתב [[רש"י]] ועוד.
עם סיום [[מלחמת העולם השניה]] יצא מרוסיה יחד עם אלפי חסידים נוספים במסגרת '[[יציאת רוסיה תש"ו|יציאת רוסיה]]' המפורסמת, והגיע למחנה העקורים ב[[פוקינג]], שם נישא ב[[חודש אלול]] תש"ו לרעייתו מרת פרידא בתו של הרב אלתר אליעזר רוקח{{הערה|נולדה ביום ב' דחג הפסח [[תרפ"ג]] ב[[עיירה]] יערוסלאב בגליציה ונפטרה בט' תמוז תש"ס.
===העלייה לארץ הקודש===
מפוקינג נסעו ר' שלום בער ורעייתו לצרפת, ובשנת [[תש"ט]] קיבלו הוראה מ[[אדמו"ר הריי"צ]] לעלות לארץ ישראל, לשם הגיעו ב[[חודש סיון]] [[תש"ט]], ולאחר תקופה קצרה בה התגוררו במעברה, התיישבו ב[[כפר חב"ד]], יחד עם קבוצת חסידים שהיו מראשוני התושבים במקום.
מול הבית בו התיישבו בני משפחת ליין, הייתה באר [[מים]] שעמדה בתוך מבנה נטוש, והמתיישבים החדשים החליטו להפוך את חלק המבנה בו נמצאת הבאר ל[[מקווה טהרה]], ולצורך כך שיפצו בית זה כשר' שלום בער מצטרף לעבודות על אף שלא היה לו נסיון קודם בכך, ובהמשך אף מונה לשמש כבלן ולתפעל את המקווה, ולצורך כך היה קם מידי בוקר בשעה מוקדמת על מנת להסיק את התנור כדי שהמים יספיקו להתחמם עד השעה בה מגיעים האנשים לטבול.
===תפקידים נוספים===
בשבתות, היה הרב ליין ממונה על אמירת [[מאמרי חסידות]] בשבתות בשעת [[רעוא דרעוין]].
במשך למעלה מעשר שנים היה ר' שלום בער עורך אחראי של [[בטאון חב"ד]], ומאז הגיליון השמיני, י"א [[ניסן]] [[תשט"ו]] מופיע שמו כעורך אחראי של הביטאון. בנוסף, היה גם חבר בועד החינוך של מוסדות החינוך לבנות בכפר חב"ד – [[בית רבקה (כפר חב"ד)|בית רבקה]].
כאשר החל הרבי לדרוש מהחסידים לפעול תחת הסיסמא 'ופרצת' וקיומם של [[ערב חב"ד|ערבי חב"ד]] - הצטרף הרב ליין לפעילות והיה נואם לעיתים קרובות בערבים אלו, ואף היה מוזמן מעת לעת להתראיין ברדיו 'קול ישראל'.
==משפחתו==
*בתו מרת רישא, אשת הרב [[זאב יחזקאל כ"ץ]] - מגבאי בית חיינו 770, [[קראון הייטס]]
*בנו, הרב אלתר אליעזר ליין (זוגתו, מרת חי' דבורה לאה) - מעורכי הספר [[אבני חן (ספר)|אבני חן]] על תולדות משפחת חן, קראון הייטס
*בתו מרת שטערנא שרה, אשת הרב ברוך וילהלם
4,016

עריכות

תפריט ניווט