פרשת תרומה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 5 בתים ,  27 באוקטובר 2020
מ
החלפת טקסט – " {{הערה|" ב־"{{הערה|"
מ (החלפת טקסט – " {{הערה|" ב־"{{הערה|")
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 20: שורה 20:
==בתורת החסידות==
==בתורת החסידות==
בפירוש "ארגמן" נחלקו ה[[רמב"ם]] וה[[ראב"ד]]:
בפירוש "ארגמן" נחלקו ה[[רמב"ם]] וה[[ראב"ד]]:
הרמב"ם פירש "שהוא הצמר הצבוע אדום" {{הערה|הל'
הרמב"ם פירש "שהוא הצמר הצבוע אדום"{{הערה|הל'
כלי המקדש פ"ח הי"ג}} ועד"ז פירש ה[[אבן עזרא]]
כלי המקדש פ"ח הי"ג}} ועד"ז פירש ה[[אבן עזרא]]
"כדמות אדום", והראב"ד {{הערה|בהשגות להל' כלי המקדש
"כדמות אדום", והראב"ד{{הערה|בהשגות להל' כלי המקדש
שם}} פירש ש"ארגמן ארוג משני מינין או משלשה
שם}} פירש ש"ארגמן ארוג משני מינין או משלשה
צבעין על כן נקרא ארגמן".
צבעין על כן נקרא ארגמן".
שורה 33: שורה 33:
שצבעו אדום, כמו שפירש ש"תכלת . . צבעו ירוק".
שצבעו אדום, כמו שפירש ש"תכלת . . צבעו ירוק".
ועכצ"ל ששיטת רש"י היא שיטה שלישית -
ועכצ"ל ששיטת רש"י היא שיטה שלישית -
ש"ארגמן" הוא צבע בפני עצמו {{הערה|וראה תו"ש עה"פ
ש"ארגמן" הוא צבע בפני עצמו{{הערה|וראה תו"ש עה"פ
(אות מו) ובמילואים לשם ס"ב (נדפסו בסוף כרך כב)}}.
(אות מו) ובמילואים לשם ס"ב (נדפסו בסוף כרך כב)}}.
[[הרבי מליובאוויטש]] אומר{{הערה|[[לקוטי שיחות]] חל"א עמ' 144}} שהוכרח [[רש"י]] לפרש שארגמן הוא
[[הרבי מליובאוויטש]] אומר{{הערה|[[לקוטי שיחות]] חל"א עמ' 144}} שהוכרח [[רש"י]] לפרש שארגמן הוא
שורה 41: שורה 41:
"שלשה צבעין" – פירוש הראב"ד לארגמן –
"שלשה צבעין" – פירוש הראב"ד לארגמן –
מצינו ב"עורות תחשים" שפירשו רש"י שיש בו
מצינו ב"עורות תחשים" שפירשו רש"י שיש בו
ריבוי גוונים {{הערה|רש"י ד"ה תחשים}}, ו"אדום" – פירוש
ריבוי גוונים{{הערה|רש"י ד"ה תחשים}}, ו"אדום" – פירוש
הרמב"ם לארגמן - הוא "תולעת שני" {{הערה|פרש"י ישעי'
הרמב"ם לארגמן - הוא "תולעת שני"{{הערה|פרש"י ישעי'
א, יח. וכן פירשו הרשב"ם והראב"ע כאן, ועוד. וראה רש"י
א, יח. וכן פירשו הרשב"ם והראב"ע כאן, ועוד. וראה רש"י
גיטין סט, ב ד"ה אהלא. רש"י ע"ז כח, ריש ע"ב ד"ה שב}}.
גיטין סט, ב ד"ה אהלא. רש"י ע"ז כח, ריש ע"ב ד"ה שב}}.

תפריט ניווט