שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 2 בתים ,  07:16, 25 באוקטובר 2020
מ
החלפת טקסט – "עולם העשיה" ב־"עולם העשייה"
עקב הפיזור הגדול, שנגרם מהמהדורות השונות של כתבי האריז"ל שנפוצו עד אז, החליט רבי [[מאיר פאפירש]] לכנס את כל כתבי האריז"ל בצורה מסודרת. לרבי מאיר לא היו השמונה שערים (שלא פורסמו עדיין), וכתבי האריז"ל שבידו כללו ספרים שהועתקו מתוך העריכות הראשוניות (מהדורה קמא) ללא ידיעתו של רבי חיים, וכן ספרים של עריכות מאוחרות (מהדורה בתרא) שנגנזו על ידי רבי חיים, הוצאו מגניזתם על ידי מקובלים לאחר מכן, ונערכו על ידי רבי [[יעקב צמח]] (רבו של רבי מאיר).
את הכתבים כולם כינס לשלושה ספרים מסודרים, בסדר דומה לחיבור כפי שכיוון רבי חיים ויטאל. לספר הראשון קרא בשם "'''דרך עץ החיים'''", והוא כולל את [[סדר ההשתלשלות]] מ[[א"ק]] ועד [[עולם העשיההעשייה]] לפי קבלת האריז"ל. לשני קרא בשם "'''[[פרי עץ חיים]]'''", ולשלישי "'''נוף עץ חיים'''".
הספר "דרך עץ החיים" של רבי מאיר היה לחיבור המסודר והמקיף ביותר של כתבי האריז"ל שנפוצו בזמנו (בשנת ת"י בערך). מיד עם פירסומו הפך הספר לנפוץ ביותר בקבלת האריז"ל, ורבים מהמקובלים קבעו את עיקר לימודם בו. בשנת [[תקמ"ב]] נדפס הספר לראשונה בקוריץ בשם "'''עץ חיים'''", ומאז נפוץ בדפוסים רבים בשם זה.

תפריט ניווט