תהלים קי"ט: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 6 בתים ,  25 בספטמבר 2020
שורה 38: שורה 38:
[[הבעל שם טוב]] מפרש{{הערה|[[שער היחוד והאמונה - פרק א']], ולמרות שהובא במדרש תהלים, נקרא על שם הבעל טוב, כי הוא פעל שיהיה דרך בעבודת השם ([[ליקוטי שיחות]] עמוד 331 הערה 29).}}, שתמיד ה[[עשרה מאמרות]] אתם [[בריאת העולם|ברא ה' את העולם]], נצבות ועומדות ב[[עולמות]] להחיותם, ואם לרגע אחד יפסיקו לפעול, יחזרו כל העולמות לאין ואפס - כמו לפני בריאת העולם.
[[הבעל שם טוב]] מפרש{{הערה|[[שער היחוד והאמונה - פרק א']], ולמרות שהובא במדרש תהלים, נקרא על שם הבעל טוב, כי הוא פעל שיהיה דרך בעבודת השם ([[ליקוטי שיחות]] עמוד 331 הערה 29).}}, שתמיד ה[[עשרה מאמרות]] אתם [[בריאת העולם|ברא ה' את העולם]], נצבות ועומדות ב[[עולמות]] להחיותם, ואם לרגע אחד יפסיקו לפעול, יחזרו כל העולמות לאין ואפס - כמו לפני בריאת העולם.


===גר אנוכי בארץ===
===גֵּר אנוכי בארץ===
פירוש המילה גר הוא, דבר עראי וזמני. שזה מה שדוד אומר, שהוא גר בענינים ה[[גשמיות|גשמיים]], שלא תופסים אצלו מקום. ועבודה זו צריכה להיות גם אצל כל אחד, וזאת - כש[[התבוננות|מתבונן]] איך שכל הגשמיות היא דבר זמני; ואילו נשמתו היא "[[חלק אלוקה ממעל ממש]] - דבר נצחי, ואז ממילא לא יתפעל מכל ה[[יש]] ה[[גשמי]], ואדרבה הגשמיות מסייעת לו ל[[עבודת ה']].
פירוש המילה גֵּר הוא, דבר עראי וזמני. שזה מה שדוד אומר, שהוא גר בענינים ה[[גשמיות|גשמיים]], שלא תופסים אצלו מקום. ועבודה זו צריכה להיות גם אצל כל אחד, וזאת - כש[[התבוננות|מתבונן]] איך שכל הגשמיות היא דבר זמני; ואילו נשמתו היא "[[חלק אלוקה ממעל ממש]] - דבר נצחי, ואז ממילא לא יתפעל מכל ה[[יש]] ה[[גשמי]], ואדרבה הגשמיות תסייע לו ל[[עבודת ה']].


וזה (שכל יהודי יכול להגיע למדריגה של "גר" בגשמיות - שלא תתפוס מקום אצלו) הוא בכוח [[נשיא הדור]]; שעל ידו, העבודה להתקשר לרוחניות, היא בנקל יותר{{הערה|משיחת שבת [[פרשת וישלח]] תשט"ז}}.
וזה (שכל יהודי יכול להגיע למדריגה של "גר" בגשמיות - שלא תתפוס מקום אצלו) הוא בכוח [[נשיא הדור]]; שעל ידו, העבודה להתקשר לרוחניות, היא בנקל יותר{{הערה|משיחת שבת [[פרשת וישלח]] תשט"ז}}.
2,913

עריכות