ליקוטי אמרים - פרק י"ד: הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
 
(5 גרסאות ביניים של 3 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
{{ניווט
|כותרת=תרשים כולל תניא (עם פירוט פרקים י"ג-כ"ה)
|הסתרה=כן
|מוסתר=כן
|תמונה=
|תוכן={{עץ תניא/ליקוטי אמרים יג-כה}}}}
{{תניא}}
{{תניא}}
'''פרק י"ד - כל אחד יכול להיות בינוני'''
'''פרק י"ד - כל אחד יכול להיות בינוני'''
שורה 9: שורה 15:


==סיכום הפרק==
==סיכום הפרק==
בפרק יב הוסבר שעל הלב אין לאדם שליטה{{הערה|אדם לא יכול "להחליט" סתם כך, שמהיום הוא אוהב או לא אוהב דבר מסויים - אין זה בשליטתו}}, אבל על המחשבה דיבור ומעשה יש לו. נמצא, שבאפשרותו לבחור כל רגע מחדש ב"עשה טוב" - ולהיות "בינוני".
בפרק י"ב הוסבר שעל הלב אין לאדם שליטה{{הערה|אדם לא יכול "להחליט" סתם כך, שמהיום הוא אוהב או לא אוהב דבר מסויים - אין זה בשליטתו}}, אבל על המחשבה דיבור ומעשה יש לו. נמצא, שבאפשרותו לבחור כל רגע מחדש ב"עשה טוב" - ולהיות "בינוני".


ומאחר וכל אחד יכול להיות בינוני מובן שאפשר להשביע ולדרוש מכל אחד "ואל תהי רשע" - היינו בינוני.
ומאחר וכל אחד יכול להיות בינוני מובן שאפשר להשביע ולדרוש מכל אחד "ואל תהי רשע" - היינו בינוני.


ומשמעות תחילת השבועה "תהי צדיק", שצריך להתייגע אפילו להיות צדיק!{{הערה|לבער הרע לגמרי, ולשמוח רק באלוקות}} - אולי יזכה שתתעבר בו נשמת איזה צדיק ויעבוד ה' בשמחה אמיתית.
ומשמעות תחילת השבועה "תהי צדיק", שצריך להתייגע אפילו להיות צדיק!{{הערה|לבער הרע לגמרי, ולשמוח רק באלוקות}} - כך אולי יזכה שתתעבר בו נשמת איזה צדיק ויעבוד ה' בשמחה אמיתית.


==מושגים יסודיים בפרק==
==צילום דפוס התניא==
<gallery widths="150px" heights="220px">
קובץ:פרק יד חלק א.jpg|עמוד 1
קובץ:פרק יד חלק ב.jpeg|עמוד 2
קובץ:פרק יד חלק ג.jpg|עמוד 3
</gallery>


{{סדרה|הקודם=[[תניא - פרק י"ג|פרק י"ג]]|רשימה=פרקי לקוטי אמרים|הבא=[[תניא - פרק ט"ו|פרק ט"ו]]}}
{{סדרה|הקודם=[[תניא - פרק י"ג|פרק י"ג]]|רשימה=פרקי לקוטי אמרים|הבא=[[תניא - פרק ט"ו|פרק ט"ו]]}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:ליקוטי אמרים - תניא]]
[[קטגוריה:ליקוטי אמרים - תניא]]
720

עריכות