39,916
עריכות
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 10: | שורה 10: | ||
כל ה[[חבריא קדישא]] היו בהתעוררות גדולה מתורה ההיא. הרב הצדיק [[רבי משולם זוסיא מאניפולי]] אמר, כי הוא אינו יכול להגיע למעלת [[תשובה]] כזו, ועל כן יחלק את התשובה לחלקים, כי תשובה - ראשי תיבות: '''ת''', "תמים תהיה עם הוי"ה אלוקיך". '''ש''', "שויתי הוי"ה לנגדי תמיד". '''ו''', "[[ואהבת לרעך כמוך]]". '''ב''', "[[בכל דרכיך דעהו]]". '''ה''', "הצנע לכת עם אלוקיך". | כל ה[[חבריא קדישא]] היו בהתעוררות גדולה מתורה ההיא. הרב הצדיק [[רבי משולם זוסיא מאניפולי]] אמר, כי הוא אינו יכול להגיע למעלת [[תשובה]] כזו, ועל כן יחלק את התשובה לחלקים, כי תשובה - ראשי תיבות: '''ת''', "תמים תהיה עם הוי"ה אלוקיך". '''ש''', "שויתי הוי"ה לנגדי תמיד". '''ו''', "[[ואהבת לרעך כמוך]]". '''ב''', "[[בכל דרכיך דעהו]]". '''ה''', "הצנע לכת עם אלוקיך". | ||
את ענין של ה'''ת''', "תמים תהיה עם ה' אלוקיך" ביאר [[אדמו"ר הרש"ב]]: - עבודת ה[[תשובה]] הבאה על ידי | את ענין של ה'''ת''', "תמים תהיה עם ה' אלוקיך" ביאר [[אדמו"ר הרש"ב]]: - עבודת ה[[תשובה]] הבאה על ידי התמימות, כמה בחינות ומדריגות בענין התמימות, וביחס אל התשובה העולה על כולנה היא תמימות ה[[לב]] - הנקראת ערנסטקייט (= רצינות) - כאמור ב[[אברהם]] "ומצאת את לבבו נאמן לפניך"{{הערה|היום יום ד' תשרי}}. | ||
==עניינה== | ==עניינה== | ||
עניינה של התמימות היא קבלת עול מלכות שמים שלימה, וכמענה ה[[צמח צדק]] ל[[חסיד]] בקי ב[[ש"ס]] כו' ו[[משכיל]] גדול ב[[חסידות]]: [[קבלת עול]] משנה את [[מהות]]. על ידי קבלת עול של [[עבד]] פשוט, שגם בשעה שישן ניכר עול העבדות שבו, יכול גם למדן ו[[גאון]] גם להגיע למעלה וחשיבות של [[יהודי]] [[פשוט]] ותמים בעל [[מסירת נפש]]{{הערה|היום יום ג' אדר ב}}. | עניינה של התמימות היא קבלת עול מלכות שמים שלימה, וכמענה ה[[צמח צדק]] ל[[חסיד]] בקי ב[[ש"ס]] כו' ו[[משכיל]] גדול ב[[חסידות]]: [[קבלת עול]] משנה את [[מהות]]. על ידי קבלת עול של [[עבד]] פשוט, שגם בשעה שישן ניכר עול העבדות שבו, יכול גם למדן ו[[גאון]] גם להגיע למעלה וחשיבות של [[יהודי]] [[פשוט]] ותמים בעל [[מסירת נפש]]{{הערה|היום יום ג' אדר ב}}. |
עריכות