וואכנאכט (ליל ברית): הבדלים בין גרסאות בדף

מ
החלפת טקסט – "ניסן " ב־"ניסן "
מ (החלפת טקסט – "ניסן " ב־"ניסן ")
שורה 17: שורה 17:
בשנת [[תשמ"ג]] שאל הרב [[יהושע פינסון]] את הרבי מהו מנהג חב"ד בלילה שלפני הברית, וכתב שהיות ואין בזה מנהג ברור אצל חסידי חב"ד, הוא מבקש מהרבי באם הדבר לא מהווה טרחה בשבילו לכתוב מהו מנהג חב"ד בזה.
בשנת [[תשמ"ג]] שאל הרב [[יהושע פינסון]] את הרבי מהו מנהג חב"ד בלילה שלפני הברית, וכתב שהיות ואין בזה מנהג ברור אצל חסידי חב"ד, הוא מבקש מהרבי באם הדבר לא מהווה טרחה בשבילו לכתוב מהו מנהג חב"ד בזה.


הרבי השיב לו שעליו לברר אצל רבני חב"ד כיצד נוהגים בפועל{{הערה|1=השאלה והמענה נדפסו בחוברת ''''[http://www.hageula.com/magazines/item/pdf/13_5773_Tzav.pdf קרנו תרום בכבוד]'''' בהוצאת [[ועד חיילי בית דוד]], י"א ניסן תשע"ג.}}.
הרבי השיב לו שעליו לברר אצל רבני חב"ד כיצד נוהגים בפועל{{הערה|1=השאלה והמענה נדפסו בחוברת ''''[http://www.hageula.com/magazines/item/pdf/13_5773_Tzav.pdf קרנו תרום בכבוד]'''' בהוצאת [[ועד חיילי בית דוד]], י"א [[ניסן]] תשע"ג.}}.


למעשה, היות וב[[קונטרס חנוך לנער]] מובא שאצל [[אדמו"ר הרש"ב]] היו נעורים כל הלילה "באמירת המזמורים ולימוד הזוהר שנוהגים בליל הברית", והספר היחיד שליקט מזמורי [[תהילים]] וקטעים מספר הזוהר הוא סידור רבי יעקב מעמדין, נוהגים רוב חסידי חב"ד לומר את מזמורי התהילים שנלקטו שם וגם את הקטעים מספר הזוהר שהועתקו בסדר המופיע בסידור זה לליל הברית.
למעשה, היות וב[[קונטרס חנוך לנער]] מובא שאצל [[אדמו"ר הרש"ב]] היו נעורים כל הלילה "באמירת המזמורים ולימוד הזוהר שנוהגים בליל הברית", והספר היחיד שליקט מזמורי [[תהילים]] וקטעים מספר הזוהר הוא סידור רבי יעקב מעמדין, נוהגים רוב חסידי חב"ד לומר את מזמורי התהילים שנלקטו שם וגם את הקטעים מספר הזוהר שהועתקו בסדר המופיע בסידור זה לליל הברית.