תלמוד ירושלמי: הבדלים בין גרסאות בדף

מ
החלפת טקסט – "׳" ב־"'"
מ (החלפת טקסט – "״" ב־""")
מ (החלפת טקסט – "׳" ב־"'")
שורה 6: שורה 6:


מבואר באחרונים{{הערת שוליים|1=אבל לאו "מר בר רב אשי" חתום
מבואר באחרונים{{הערת שוליים|1=אבל לאו "מר בר רב אשי" חתום
על זה. - הרבי.}} שבב׳ התלמודים ישנם ענינים שלא הגיעו לידינו, ולפי הנראה היו
על זה. - הרבי.}} שבב' התלמודים ישנם ענינים שלא הגיעו לידינו, ולפי הנראה היו
אבדות המסכתות והמאמרים בסיבת ההריגות והשמדות של הפרסיים שעשו בישראל בסוף ימי האמוראים כ', וכל אלה הסיבות וההרפתקאות פגעו עוד יותר בירושלמי, לפי שעוד זמן רב מקודם פגעו בבני א"י שמדות ורדיפות מהרומיים כו'".
אבדות המסכתות והמאמרים בסיבת ההריגות והשמדות של הפרסיים שעשו בישראל בסוף ימי האמוראים כ', וכל אלה הסיבות וההרפתקאות פגעו עוד יותר בירושלמי, לפי שעוד זמן רב מקודם פגעו בבני א"י שמדות ורדיפות מהרומיים כו'".


שורה 20: שורה 20:
מפורשת בין הבבלי לירושלמי, אפשר לומר שהירושלמי חזר בו, ובמק"א
מפורשת בין הבבלי לירושלמי, אפשר לומר שהירושלמי חזר בו, ובמק"א
בירושלמי מבואר כדברי הבבלי, אלא שחלק זה בירושלמי לא הגיע לידינו.
בירושלמי מבואר כדברי הבבלי, אלא שחלק זה בירושלמי לא הגיע לידינו.
ומאחר ש"לא יטוש ה׳ את עמו גוי" - מובן, ולא יתכן לומר שאין
ומאחר ש"לא יטוש ה' את עמו גוי" - מובן, ולא יתכן לומר שאין
אפשרות ללמוד ולפלפל בדברי הירושלמי. ובפרט כאשר גדולי ישראל שקו"ט
אפשרות ללמוד ולפלפל בדברי הירושלמי. ובפרט כאשר גדולי ישראל שקו"ט
בחילוקים ובפלוגתות שבין הבבלי לירושלמי.
בחילוקים ובפלוגתות שבין הבבלי לירושלמי.
39,916

עריכות