פתיחת התפריט הראשי

שינויים

נוספו 1,304 בתים ,  10:19, 14 בינואר 2021
מ
{{אותיותאות||תמונה=[[קובץ:תיו.jpg|150px|מרכז]]}}האות '''ת'''' ('''תי"ו''' \ '''תָּו''') היא אחת מ[[אותיות הא"ב]] והאחרונה שבהם המורה על בחינת מלכות שבמלכות שהיא הסתר הכי גדול.
==ענינה==
עוד התי"ו מלשון תתאו לכם וגו' ותרגום אונקלוס תכונון לכון, ו[[רש"י]] כתב מלשון שפוע, וכן הת הוא סוף השיפוע מכוון לעולם העליון במדתו ותקונו וגבולו שלא יתפשט יותר בסוד שיעור קומה, והגיע סוף התמונה עד הת והיא סוף האותיות כי הת מורה בגבורה העליונה ונוראה והציור מורה במדת הדין הרפה סוף הבנין כאשר יתבאר בע"ה. הרי כמו שהת היא סוף האותיות ותכליתן, כן [[מדת הדין]] הרפה שהיא [[מידת המלכות]] היא סוף הבנין ותכליתו, ומשם ולמטה הוא עולם הנפרדים דכתיב ומשם פרד וגו' והמדה הזאת בידה מות וחיים כפי מה שנגזר מלמעלה וזהו ת תחיה ת תמות. וסימנך אני אמית ואחיה.
הת ציורה [[ר]] [[ו]] והו הפוכה וראשה למטה וכן היא הוראתה בדין קשה כי הו היא [[רחמים ]] ובהתהפכה תתהפך לדין כאשר כתבתי לך כמה פעמים כי כל שם למפרע או מהופך או אות עקוב מורה דין וע"כ הושמה לסימן למיתה כי הרשעים הפכו הרחמים ה[[רחמים]] לדין.{{הערה|מגן דוד ערך ת}}}.==בחסידות==כל הנברא על ידי אות שהוא קרוב למאציל הוא יותר עליון, עד כי הנברא מאות ת', שהוא אות אחרון, בריה זו הוא שפל בריה מכל הנבראים, כי אם שיקרב אדם את עצמו להשם יתברך ויוכלל מן אות ת' לאות ש' בסוד תשר"ק עד שיקרב אל אות א' ששם אלופו של עולם. וזהו שאמר הכתוב מבטן שאול שועתי אליך וגו'. הרי רוחניותו יתברך בתוך אות א', ונתעטף בו וברא אור מן אות א' והוא אור [[אצילות]], ואח"כ נתעטף עם אות א' [בתוך] אות ב' וברא [[עולם הבריאה]] כמו שכתוב בכנפי יונה. ואחר כך חזר ונתעטף עם אות ב' בתוך אות ג' וברא עולמות למטה מעולם הבריאה, עד שנתעטף באות ת' וברא עולמות תחתונים שנקרא [[מלכות]] שבמלכות{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/bsht/kst/2/354&search=%D7%9B%D7%91%D7%93 כתר שם טוב] בשם [[תולדות יעקב יוסף]] [[פרשת בראשית]] ז' א']}}.
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:אותיות]]
1,796

עריכות