פתיחת התפריט הראשי

שינויים

==בתורת החסידות==
ב[[תורת החסידות]] מוסבר ש[[אברהם]] הרי יכל לרפאות את עצמו, אולם הוא רצה שזה יקרה בדרך טבעית ולא ב[[נס]].{{הערה|לקו"ש, חלק ה',עמ' 770}} [[הרבי]] לומד גם מביקורו של [[הקב"ה]] שכשאר [[אדם]] מבקר חולה, הוא צריך להתעניין בשלומו{{הערה|לקו"ש, חלק ה', עמ' 84}}.
 
[[הרבי] מבר על פירוש [[רש"י]] ש[[הקב"ה]] הוציא חמה מנרתיקה בשביל למנוע צער מ[[אברהם]] שלא יגיעו אורחים, אולם לכאורה הפוך הדבר רק גרם צער לאברהם שלא הגיעו אורחים, אולם הסיבה היא שע"י התגלות [[הקב"ה]] [[אברהם]] הגיע למדרגת חסד נעלת עד שהצער שלא הגיעו אורחים{{הערה|לקו"ש, חלק ה',עמ' 329}}.
 
[[הרבי]] מביא שעצם העבודה שאברהם ראה את שלושת המלאכים, למרות שהיה באמצע לבר עם [[הקב"ה]] מוכיחה על ש{{ציטוטון|גדולה הכנסת אורחים יותר מקבלת פני השכינה}}{{הערה|לקו"ש, חלק כ"ה, עמ' 70}}.
 
[[הרבי]] מקשה באחת השיחות על דבריו של [[רש"י]] שהביא שלושה תירוצים שונים על שאלת המלאכים:{{ציטוטון|ויאמרו אליו איה שרה אשתך{{הערה|בראשית,י"ח,ט}}}}, הרי בבשיל מה צריך שלוש תירוצים, פשוט הוא שהם שאלו אותו היכן [[שרה]] בשביל לבשר על לידת בנם [[יצחק]], [[הרבי]] מתרץ ששלושת המלאכים יחד שאלו זאת, שכל אחד התכוון לשאול מסיבה אחרת {{הערה|שסיבות אלו הם התירוצים שרש"י הביא}}{{הערה|לקו"ש, חלק ט"ו,עמ' 111}}