פתיחת התפריט הראשי

שינויים

אין תקציר עריכה
אני רואה שחזרת והתחלת לעשות סדר, למה אתה מחפש את השגיאות 'הקל שבקלים' דוקא אצלי? (משתמש שמאיים על חסימה ללא שום טעם, מסכן את עצמו, וכי מה כבר עשיתי? אז תכתוב שלטעמך זה לא אפשרי וזהו, אין לך תומכים וטענתך אינה במקום), אם חזרת כדי להעיר לאנשים - תמצא לך קורבן אחר, '''עוד איזה אחד שיכתיב לי את סדר היום'''. --[[משתמש:ידע חסידי|ליובא - אני אוהב אותך! (- ידע חסידי)]] - [[שיחת משתמש:ידע חסידי|שיחה]], 16:20, י"ג בתמוז, ה'תשפ"א 16:20, 23 ביוני 2021 (UTC)
:ראשית, אפשר להנמיך את הלהבות. לא זכור לי שחיפשתי משהו אצלך, אינך תחת מעקב שלי - רק עשית משהו שאינו מקובל, ולאחר שהערתי לא עזרה, הסברתי שאין לחזור על עריכות שוב ושוב, ואיימתי בחסימת '''הדף''' (למרות שבמקרה כזה חוסמים את המשתמש עצמו, אבל התחמקתי מזה, כי אינני מחפש לריב עם אף אחד). השתדל להתאים את עצמך לכללים ותיווכח שאף אחד לא נגדך. ובעצם, גם אם לא תפעל לפי הכללים חלילה, אף אחד לא יהיה נגדך, רק בעד הכללים. בברכת גוט יו"ט והמשך עבודה פוריה. -- [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 16:48, י"ג בתמוז ה'תשפ"א
 
==שאלה בענין היחידה==
 
תוך כדי עיסוק בנושא (בפרט בקשר ללקו"ת דשבוע שעבר (לג, סע"ג) בקשר ליחידה, ראיתי שכתבת בערך יחידה - בקשר לנושא "בבואה דבבואה לית להו" - את המשפט הבא: "אמנם, בנפש השכלית קיימת בחינת היחידה, המתבטאת כאשר ישנו דבר הנוגע לאדם בעומק נפשו" ומראה מקומו בצידו ללקו"ת ואתחנן יב, ב. וכפי שהבנתי את דברי כת"ר, נראה שאמנם נפש הבהמית אין לה יחידה, אך לבד מנפש האלקית, יש גם לנפש השכלית יחידה.
 
והנה במאמר שם איתא: "וזהו בחי' יחידה שבנפש השכילת והחיונית וכן בנפש האלקית מקור נשמות ישראל . .", וא"כ גם נפש החיונית כלול כאן (אף שידוע לחלק בין כל סוגי הנפשות, שכלית, חיונית, בהמית, טבעית וכו'), ולא רק שכלית, וא"כ אם נביא מכאן ראי' לנפש השכלית נביא גם לנפש החיונית. ועוד: אם רצינו להביא ראיה שישנו יחידה גם בדבר זולת הנה"א, הרי באותו לקו"ת שמצוין לעיל מיני' (כ"ת), מציין ללקו"ת דפ' ראה (ד"ה ושמתי כדכד הא') שם איתא בהדיא: "והנה זה לעומת זה עשה האלהים שגם בסט"א יש בחי' יחידה זו שהיא בחי' רצון שלמעלה מהשכל והטעם, וע"כ יכול להיות רצון חזק לאדם גם במילי דעלמא כענין רצון זה שבקדושה שלמעלה מהטעם . ." וכו', וגם רואים מכאן שזה שייך גם לנפה"ב שמצד הסט"א.
 
אלא מאי? מבואר בהג"ה בלקו"ת הנ"ל דכי תצא שאין זה סתירה, כיון שהיחידה של הנה"ב אינה יחידה ממש, והיא באמת במדריגה של מקיף, ולא מקיף למקיף (וא"כ היחידה של נה"ב דומה מאד לחי' שלה). וכיון שזהו התירוץ לגבי הנה"ב, מובן שזהו גם התירוץ לנפש השכלית. ובפרט דאין זה מסתבר כ"כ שיהיה יחידה אמיתית לשום דבר אחר זולתי הנה"א, שהרי אמיתת היחידה הוא חלק בנשמה שמיוסד על יחידו של עולם, המציאות הכי אמיתית וזה ישנו רק בנפש האלקית שהיא חלק אלקה ממעל ממש וד"ל.
 
ואם שגיתי, יאיר כת"ר את עיני. [אני מקוה שאני לא חורג מהמקובל, שדפי שיחה הם רק לפוליטקה, או לריב עם עורכים.. {{קריצה}}].--[[משתמש:פיצי|פיצי]] • [[שיחת משתמש:פיצי|שיחה]] • י"ד באלול ה'תשפ"א • 16:24, 22 באוגוסט 2021 (UTC)
321

עריכות