פתיחת התפריט הראשי

שינויים

נוספו 930 בתים ,  16:53, 15 באוגוסט 2016
אין תקציר עריכה
::המקור הוא מאג"ק ח"ח עמוד ע"ח. שם מובא שבעבר לא אירעו לנער פגישות אודות חובת הלבבות, ענייני אמונה וכו', ולכן לא נזקקו ללמוד החקירה. ומשמע שבדורנו רצוי כן.--[[משתמש:לו"י|לו"י]] - [[שיחת משתמש:לו"י|שיחה]] 13:10, 15 באוגוסט 2016 (UTC)::::::::יישר כח על המראה מקום ,שם הרבי ממש לא מדבר על הצורך בלימוד החקירה אלא על לימוד החסידות הרבי מסביר את הצורך בכך בזמננו אנו עוד יותר מזמנים קדמונים מכיוון שהיום ייתכן יותר שהאדם יפגש בספרי חקירה ויוכל לבוא לידי ספקות ולכן צריך ללמוד חסידות כדי להיות חסין מול המכשולים של החקירה וודאי שהרבי לא מעודד את לימוד החקירה אלא כאמור מדובר בלימוד החסידות שמחזק את האמונה בשורות טובות. הארכתי מעט כדי שיהיו הדברים ברורים בהצלחה.[[משתמש:דור השביעי|דור השביעי]] - [[שיחת משתמש:דור השביעי|שיחה]] 13:35, 15 באוגוסט 2016 (UTC)
 
:::ודאי שהרבי לא מעודד את לימוד החקירה, אך הרבי כותב שם שבהדור הקודם לא הייתה לבחור שייכות עם לימוד החקירה - משום שלא נתקל בטענות בענייני אמונה, אולם בדורנו הנערים נמצאים בבלבול וחושך וכו', הא דכתב שהתרופה לכך היא לימוד תורת הבעש"ט - לדעתי משום שבמכ' זה מבהיר את חשיבות לימוד החסידות, ומן הסתם הנמען לא היה צריך לשמוע טענות בעד החקירה...
אמנם לא מובא בפירוש שיש ללמוד החקירה, אך משמע ממ"ש שבעבר לא הייתה שייכות עם חקירה משום שלא נתקל וכו', ואילו בדורנו... משמע שבדורנו כן ישנה עכ"פ '''שייכות''', באופן ד"דע מה שתשיב". כך נראה לי.
62

עריכות