פתיחת התפריט הראשי

שינויים

הוסרו 6,893 בתים ,  23:52, 4 באוגוסט 2021
מ
{{עמוד ראשי/תיבה
|תמונה=
|רוחב=34
|צבע=כחול
|id=mp-tfp
|title={{יישור טקסט|מרכז|{{צבע גופן|תכלת|<big><big>{{תאריך עברי}}</big></big>}}}}
|תוכן=
 
<br>
{{יישור טקסט|מרכז|<big>'''<big><big>ברוכים הבאים לדף השיחה שלי יוסי 22!</big><big>'''</big>}}
 
{{יישור טקסט|מרכז|<big>'''<big><big><big>כאן ניתן להשאיר לי הודעה.</big></big></big>'''</big>}}}}
|}
 
{{מעבר לתחתית הדף|צבע=ירוק|גודל=גדול|טקסט=לחץ כאן בשביל לראות את הסוף}}
 
 
{{בדף זה מקפידים על הרגש חסידי}}
{{בדף זה מקפידים על הרגש חסידי}}
{{בה}}--'''נכתב ע"י: [[משתמש:מר"ש|<span style="color:#40D0E0;">מר"ש ~ יחי המלך המשיח</span>]] • [[שיחת משתמש:מר"ש|<span style="color:#9090EE;">שיחה</span>]]''' • 17:09, ט' באייר, ה'תשפ"א ''<font size="1">(21 באפר' למניינם)</font>'' •
תודה רבה! [[משתמש:יוסי 22|יוסי 22]] - [[שיחת משתמש:יוסי 22|שיחה]], 17:10, ט' באייר, ה'תשפ"א 17:10, 21 באפריל 2021 (UTC)
::::{{א|חלוקת קונטרסים|חלוקת}} תסתכל במייל.--[[משתמש:יוסי 22|יוסי 22]] - [[שיחת משתמש:יוסי 22|שיחה]], 13:26, כ"א באייר, ה'תשפ"א 13:26, 3 במאי 2021 (UTC)
== ערך למיזם: חב”ד - כוחות השכל פנייה לשלום עליכם ==
יושבים כמה אנשים ומאמצים את מוחם לפתור בעיה קשה ומסובכת{{א|שלום עליכם}} חלוקת אמר לי לשאול אותך. בחדר שוררת דממהאני מתחייב לא להתעסק בנושא שעליו חסמת אותי. לפתע פורצת קריאה מפיו של אחד האנשיםאם אכנס לנושא הזה מייד תחסום אותי. אתה יכול להחזיר אותי?--[[משתמש:יוסי 22|יוסי 22]] - [[שיחת משתמש:יוסי 22|שיחה]], 14: 21, כ"מצאתי!א באייר, ה'תשפ"א 14:21, 3 במאי 2021 (UTC):עדיין לא הצלחתי לראות מה תרמת בדף השיחה שלך מאז שהוא ביקש ממך לעשות זאת כדי לראות כיצד אתה חוזר לפעילות חיובית, מלבד העתקות ארוכות שרק מפירות זכויות יוצרים ואין בהם שום תועלת. במידה ותחליט לחזור לתרומות לאתר, לא בפיצול ערכים קיימים ולא בהעתקות מאתרים אחרים, אבקש שתעשה זאת בדף השיחה שלך, ובמידה ואכן נראה שאתה חוזר לפעילות חיובית, נשחרר אותך - אני או מפעיל מערכת אחר, לפי שיקול דעתו. כפי המובן, אני גם סומך על שיקול דעתו של חלוקת - אם יחליט לשחרר. הכול מביטים בו ומצפים שיתחיל להסביר [[משתמש:שלום עליכם|שלום עליכם]] - [[שיחת משתמש:שלום עליכם|שיחה]], אך הוא מבקש20: 55, כ"עוד רגעא באייר, ה'תשפ"א 20:55, עוצם את עיניו וממשיך להרהר3 במאי 2021 (UTC) ::{{א|שלום עליכם}} {{א|חלוקת קונטרסים}} למה לא? כתבתי ערך על בית כנסת שלא העתקתי אלא על ידע אישי. פתחתי מיזם ואין לי איך לשים אותו במרחב הראשי...אז למה אתה אומר שלא תרמתי??? לא מבין אותכם?
מה קרה כאן? אם הוא מצא את הפיתרון, לשם מה הוא מוסיף לחשוב?דרך אגב הסתכלתי על יומני חסימות של אחרים וראיתי שכאלה שהשחיתו עשרות ערכים חסמתם אותם הכי הרבה לחודש!!!
בתורת הקבלה והחסידות אנו מוצאים אז למה אותי חסמו לשנה וקיצרו לשלושה חדשים שזה גם הרבה זמן???!!!!!אשמח לתשובה בנידון!!!!!--[[משתמש:יוסי 22|יוסי 22]] - [[שיחת משתמש:יוסי 22|שיחה]], 16:02, כ"ב באייר, ה'תשפ"א 16:02, 4 במאי 2021 (UTC):::פתיחת מיזם אין משמעותה הודעה לאחרים על פתיחת המיזם, אלא להתחיל לכתוב ערכים. קיימים כאן בחב"דפדיה מיזמים אין ספור, לא מיזמים חסרים לנו אלא כותבים. אבקש למחוק מדף השיחה שלך את הטקסט הארוך שהעתקת לכאן, ולהתחיל לתרום. בנוגע לזמני החסימות - כל חסימה לגופה. אין בידינו אפשרות לפלפל בהלכות חסימות, ובמקום זה נבקש לקיים את המושגים התנאי ש'חכמהחלוקת'הציב בפניך על מנת להשתחרר. פשוט להתחיל לתרום. [[משתמש:שלום עליכם|שלום עליכם]] - [[שיחת משתמש:שלום עליכם|שיחה]], 18:49, כ"ב באייר, ה'תשפ"א 18:49, 4 במאי 2021 (UTC)::::{{א|שלום עליכם}} אני כתבתי ערך על בית כנסת שאתה '''בינהמתעלם', 'דעת'!!! מזה. לכאורהפתחתי מיזם ואתה '''לא מחשיב'''!!! בושה! אני לא מבין אותכם! תסביר לי איך אני יכול לתרום לאתר אם אני בעיקר עורך ערכים ולא פותח חדשים?!?!?!--[[משתמש:יוסי 22|יוסי 22]] - [[שיחת משתמש:יוסי 22|שיחה]], אלה שמות נרדפים להבנה ולידיעה. אך לאמיתו של דבר מציינים שלושת השמות הללו שלושה שלבים בתהליך ההבנה13: השלב הראשוני הוא 07, כ"ג באייר, ה'חכמה'; השלב השני הוא תשפ"א 13:07, 5 במאי 2021 (UTC):::::יש לי רעיון: תעשה לי נסיון יומיים. אני לא כותב בשום דף שיחה ושום ערך במחלוקת ביומיים האלה, אני פותח את הפרוייקט ומתקן שגיאות בערכים, מוסיף חומר וכד’. אפשרי?--[[משתמש:יוסי 22|יוסי 22]] - [[שיחת משתמש:יוסי 22|שיחה]], 13:10, כ"ג באייר, ה'בינה'תשפ"א 13:10, והשלישי הוא 5 במאי 2021 (UTC)::::::אני מתפלא מדוע אתה מזכיר את ה'דעתערך'על הבית כנסת, כשחלוקת כבר ענה לך: "כמעט הכל מובא בערך פתח תקווה ולא נראה שיש חשיבות לפתיחת ערך מיוחד על בית הכנסת". בכל מקרה חייב להיות זמן חסימה מינימלי, כדי שתבין את חומרת העניין של משתמש שמחליט ביום מהימים להתנהג כאחרון המשחיתים ולהשחית ערכים/תבניות, בעוד ששאר העורכים סומכים עליו ולא בודקים כמעט את עריכותיו כשהם יודעים שמדובר באחד מהעורכים באתר. אסור לאפשר מצב שבו משתמש מחליט ביום הימים לעשות ככל הישר בעיניו, ולצפות שיסירו ממנו את החסימה לאחר כמה ימים עם הבטחות. הבנה שאין בה אם אין לך אפשרות לתרום בעוד אתה חסום, נחכה עוד קצת, ובשבוע הבא ביום שלישי נשקול שוב את שלושת השלבים הללו לוקה בחסרהחסימה.[[משתמש:שלום עליכם|שלום עליכם]] - [[שיחת משתמש:שלום עליכם|שיחה]], 06:32, כ"ד באייר, ה'תשפ"א 06:32, 6 במאי 2021 (UTC)
{{א|שלום עליכם}} {{מפעילי מערכת}} האיי פי שלי עדיין חסום... או שמשהו אחר. אני עדיין לא יכול לכתוב.--[[משתמש:יוסי 22|יוסי 22]] - [[שיחת משתמש:יוסי 22|שיחה]], 13:17, כ"ט באייר, ה'תשפ"א 13:17, 11 במאי 2021 (UTC):תוכל לרשות את מספר האיי פי שחסום לך ונראה מה קרה ● </font>&nbsp;[[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size=ההברקה"2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 22:34 • כ"ט באייר ה'תשפ"א==בנוגע להצבעתך==צריך שיהיה לך ותק של 90 יום כדי שיהיה לך זכות הצבעה --[[משתמש:איקס|איקס ]] - [[שיחת משתמש:איקס|שיחה]], 18:35, ח' בסיוון, ה'תשפ"א 18:35, 19 במאי 2021 (UTC)::צריך אם אני לא טועה ארבעה ימים ומאה עריכות במרחב הראשי. {{*}} '''בברכת [[משיח נאו]] {{*}} [[משתמש:פדיונר|פדיונר]] {{*}} [[שיחת משתמש:פדיונר|שיחה]] {{*}}''' ט' בסיוון ה'תשפ"א 00:16::: בדף שיחה שלי חלוקת קונטרסים כתב שזה 100 עריכות במרחב הראשיי וותק של 90 יום --[[משתמש:איקס|איקס ]] - [[שיחת משתמש:איקס|שיחה]], 07:32, י' בסיוון, ה'תשפ"א 07:32, 21 במאי 2021 (UTC)::::מספיק וותק של 30 יום, עם 100 עריכות במרחב הראשי. מה שחלוקת קונטרסים כתב ל{{א|איקס|לך}}, הכוונה היא שמספיק שגם במהלך ה-90 יום (אם יש לך) אם יש לך 100 עריכות יש לך זכות הצבעה. '''[[משתמש:פולע|פולע]]''' ([[שיחת משתמש:פולע|שיחה]]) בשעה 10:52, י' בסיוון, ה'תשפ"א, 21 במאי למניינם.:::::מה שכתבתי זה מה שהתכוונתי. צריך שני דברים, וותק של 30 יום + 100 עריכות ב-3 חודשים שקודם ההצבעה, כמובן שאם יש 100 עריכות תוך שבוע מתקיים התנאי הזה ● </font>&nbsp;[[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 03:58 • י"ג בסיוון ה'תשפ"א
תחילתה של כל הבנה היא ב'חכמה'. זו ההברקה הרעיונית, הגרעין הבסיסי של הרעיון. במקרה שתואר לעיל קרא האיש 'מצאתי' ברגע שהאירה במוחו החכמה, דהיינו, ההברקה הכללית. הוא עדיין לא היה מסוגל להסביר זאת לחבריו ואפילו לא לעצמו. הוא היה חייב לחשוב עוד קצת, לפתח ולהרחיב את ההברקה, ורק לאחר מכן היה בידו פיתרון ברור ושלם לבעייה.== נחסמת ==
כלומר, החכמה היא ההארה הראשונית שבאה באופן של ההברקה ונותנת בבת-אחת את התחושה, שהנה, יש בה את הפיתרון. אבל עדיין אין לאדם עניין ברור ומסודר. אם בשלב חשוב זה הוא יסיח את דעתו מההברקה, הוא עלול לאבדה לחלוטין. ההברקה הזאת דורשת פיתוח והרחבה ורק אז היא הופכת לרעיון שלם ומוסבר. ===פיתוח הרעיון=== השלב השני, של פיתוח והרחבת ההברקה הראשונית, נקרא 'בינה'. אם ה'חכמה' היא נקודת-הרעיון, הרי ה'בינה' נותנת לה את האורך, הרוחב והעומקנחסמת לשלוש חודשים עקב פתיחת בובת קש תוך שימוש בהטיית הצבעה שנערכה השבוע. ה'בינה' דנה בפרטים ובפרטי-הפרטים ומביאה את הרעיון לידי גיבוש ובניין. שני הכוחות הללו, ה'חכמה' וה'בינה', נקראים "תרין ריעין דלא מתפרשין" (=שני חברים שאינם נפרדים), כי כל אחד מהם כשלעצמו הוא משותק בלי רעהו. ההברקה-הרעיונית היא חסרת-ערך בלי פיתוח והרחבה; ואילו כח ה'בינה', שעניינו לפתח ולהרחיב את הרעיון, זקוק להברקה של ה'חכמה' כדי שיהיה לו מה להרחיב ולפתח. ואגב, יכולים אנו להבחין, שיש אנשים שכוח ה'חכמה' הוא מפותח אצלם במיוחד, ויש אנשים שכישרון ה'בינה' הוא הצד החזק שלהם. הראשונים מלאים רעיונות והברקות, אך לא תמיד הם מציאותיים ומסוגלים להוריד את רעיונותיהם לפרטים. לעומתם, בעלי ה'בינה' הם אנשים מציאותיים מאוד, מסודרים, מתייחסים לכל דבר בעומק, לפרטי-פרטיו; אך אין להם הברקות מקוריות משלהם. ===ההזדהות=== לאחר שלב ה'בינה' מגיע תורו של ה'דעת' להיכנס לתמונה. 'דעת' פירושו, שהרעיון התאמת בנפשו של האדם ולא נשאר תלוש ומרחף אדם יכול להבין נושא כלשהו לעומקו, אך העניין נותר עדיין באוויר, רחוק ממנו. הרעיון לא 'שקע' בתודעתו ולא הפך לחלק ממנו. זה תפקידו של ה'דעת' - לקשור את הרעיון עם האדם עד שהוא והרעיון יהפכו לדבר אחד. מבחינות רבות גדולה חשיבותו של הדעת מהחכמה והבינה. ידוע על פילוסופים ואישים חכמים ונבונים המסוגלים לדבר גבוהה-גבוהה על ערכים ועל חשיבותם, ואילו חייהם היום-יומיים רחוקים מלהיות נאצלים ומוסריים. מובן שפיצול אישיות שכזה הוא הדבר המושלל ביותר ביהדות. אין כל ערך ברעיונות ובתיאוריות אם האדם אינו מזוהה עמם וחי לפיהם. וזו חשיבותו של הדעת - להוריד את הרעיון והתיאוריה לידי הזדהות והתקשורת-נפשית, עד שהיא והאדם הופכים לדבר אחד. לכן אנו מסיימים בתפילה את הברכה העוסקת בבקשת שכל וחכמה במילים "חונן הדעת{{ltr|1='''מקור:''' כזה [[http://chabad.org.il/Concepts/Item.asp?ArticleID=53&CategoryID=200&SubjectID=8 חב"ד - כוחות השכלדפדיה:בובת קש|לא מקובל באתר]]}} == ערך למיזם: צדיק יסוד עולם == המדרגה 'צדיק' נחלקת לכמה דרגותולכן נחסמת. הגמרא (סוכה מהבברכה,ב) מונה מקצת הדרגות הללו: שמונה-עשר אלף צדיקים שרואים את השכינה דרך "אספקלריא שאינה מאירה"● </font>&nbsp; צדיקים הרואים את השכינה דרך "אספקלריא המאירה", ובהם ל"ו הצדיקים הנסתרים; צדיקים 'בני-עלייה', שהם מועטים; וכו'. בדרגת 'בני-עלייה' גופא יש שתי מדרגות. הגמרא (יומא לח,ב) אומרת בתחילה[[User: "ראה הקב"ה שצדיקים מועטין, עמד ושתלם בכל דור ודור". לאחר מכן נאמר: "אפילו בשביל צדיק אחד העולם מתקיים, שנאמר 'וצדיק יסוד עולם'". יש כאן אפוא שתי דרגות שונות: סתם צדיקים, בני-עלייה וצדיק יחיד, שהוא "יסוד עולם". =חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="יש אחד, ואני הוא"=== דמות מובהקת של "צדיק יסוד עולם" היה רבי שמעון ברGuttman yad-יוחאי. בספר הזוהר (חbrush"א רנה,א) מובא סיפור, שרשב"י ראה פעם מלאך שבא להחריב את העולם, ואמר לו שישוב אל הקב"ה ויאמר לו שירחם על העולם בזכות הצדיקים. בהמשך הסיפור הוא מונה כמה דרגות בצדיקים, "שלושים צדיקים", "עשרים צדיקים", עד שהוא מסיים שהקב"ה צריך לרחם על העולם בזכות שני צדיקים שיש בעולם - הוא ובנו; ואם אין גם שני צדיקים - "הא אית חד, ואנא הוא (size=הרי יש אחד, ואני הוא), דכתיב 'וצדיק יסוד עולם'"2את ההבדל בין הצדיק שהוא 5"יסוד עולם" לצדיקים אחרים נוכל להבין על-פי החילוק בין רשב"י לבנו רבי אלעזר. מהגמרא (בסוכה) ומהזוהר הנ"ל נראה, שרשב"י כלל את עצמו ואת בנו בכל הדרגות של הצדיקים, עד הדרגה העליונה מכול של "שניים הם"; אולם למעלה מזה היא דרגת "צדיק יסוד עולם", שעליה אמר: "ואני הוא". ברור אפוא, שרבי אלעזר מייצג את הדרגה העליונה ביותר בצדיקים בכלל, וההבדל בינו לבין אביו מבטא את ההבדל בין סתם צדיקים ל"צדיק יסוד עולם". במה התבטאה מעלתו של רבי שמעון על בנו? מספרת הגמרא (שבת לג,ב), שלאחר שיצאו מהמערה (בפעם השנייה) - "כל היכא דהווה מחי רבי אלעזר, הווי מסי רבי שמעון" (=כל מקום שרבי אלעזר היה מכה ומעניש, היה רבי שמעון מרפא). רבי אלעזר, דווקא בגלל רום מעלתו וצדקותו, לא היה יכול לשאת את ההעלם וההסתר של העולם, וקפידתו זו עשתה רושם ופגעה בעולם; אולם רבי שמעון אביו היה מרפא את הפגיעה של בנו, משום שעבודתו היתה באופן שאינו סותר ואינו שובר את העולם אלא מתקןאותו. יש צדיקים, שדרגתם אמנם גבוהה עד מאוד, אך עבודתם הרוחנית קשורה יותר בעצמם, בחתירה לדרגות נעלות של קדושה והתדבקות בקב"ה. עבודתו של ה"צדיק יסוד עולם" מתרכזת לעומת זאת בעולם ובזיכוכו - הוא עוסק בזיכוך העולם, בהחדרת הקדושה האלוקית לתוכו, בהעלאתו של העולם הגשמי. לכן הוא נקרא "יסוד עולם", שכן בזה עיקר עבודתו - זיכוך העולם. ===פטר מן הדין=== הדבר מתבטא גם במאמר רשב"י (סוכה שם): "יכול אני לפטור את כל העולם כולו מן הדין". ברור שהוא לא אמר זאת חלילה סתם כך, כדי לציין את כוחו, אלא שהוא אכן עשה ופעל כדי לפטור את העולם מן הדין. הוא הצליח בזה כל-כך, עד שבימיו לא נראתה הקשת, דבר המעיד על העדר קטרוגים על העולם. צדיק כזה, שהוא "יסוד עולם", קיים בכל דור ודור (לפחות צדיק אחד בדור), שהרי העולם צריך שיהיה לו קיום, וקיומו הוא על-ידי הצדיק הזה. רשב"י עמד בדרגה העליונה ביותר של "צדיק יסוד עולם", אך בכל דור ישנו הצדיק האחד הזה שכל מעייניו מרוכזים בזיכוכו ובקידושו של העולם, צדיק המוותר על התעלותו האישית כדי לפטרו מן הדין ולעשותו כלי להשראת השכינה.{{ltr|1='''מקור:''' [http://chabad.org.il/Concepts>חלוקת קונטרסים</Item.asp?ArticleID=59&CategoryID=200&SubjectID=8 צדיק יסוד עולםfont>]}} == ערך למיזם: זרע אדם וזרע בהמה == תורת החסידות עושה הבחנה בין דברים שנקלטים אצל האדם ב'פשיטות' לבין דברים שבאים ב'התחדשות'. יש דברים שאדם מקבל אותם כמובנים מאליהם, מבלי שיזדקק לשום הוכחות והסברים עליהם. אלה הדברים שבאים ב'פשיטות'. דברים אחרים, אף שהוא מכיר במציאותם, הם בבחינת 'התחדשות' - זהו חידוש עבורו, לא חלק מהווייתו הטבעית. עבור רוב בני-האדם, המציאות הגשמית והחומרית היא 'פשיטות', ואילו המציאות האלוקית היא 'התחדשות'. האדם נולד אל תוך העולם, וקיומו הוא דבר טבעי לחלוטין ומתחייב מאליו. אדם רגיל, אם אינו מנסה לעסוק ב'פילוסופיה', לא יעלה על דעתו לערער על קיומו הממשי של העולם. ברור לו שהעולם קיים, וכל הסבר על כך נראה לו מיותר ומגוחך. המציאות האלוקית, לעומת זאת, אינה באה לו בטבעיות. הוא נזקק למחשבה, להתבוננות ואף להוכחות שכליות. כשהוא מתבונן בדברים לעומקם, הוא מגיע להכרה שכלית, שהעולם לא היה יכול להיברא מעצמו ושיש כוח אלוקי שבורא ומקיים אותו. אבל ככל שהכרה זו תהיה איתנה ועמוקה, היא דבר שנתחדש אצלו, היא אינה הצורה הטבעית שבה הוא רואה את הדברים. ===דעת והכרה=== אך יש בעולם אנשים אחרים. אלה בעלי הנשמות הגבוהות, הצדיקים האמיתיים שבכל דור ודור. אצלם הדברים נראים לגמרי אחרת. בעיניהם, המציאות האלוקית היא 'פשיטות', היא הדבר הטבעי ביותר, שאי-אפשר בלעדיו, ואילו המציאות הגשמית - היא 'התחדשות', דבר שצריך לחשוב ולהתבונן בו כדי להכיר במציאותו הממשית. נאמר בפסוק (ירמיה לא,כו): "וזרעתי את בית-ישראל...זרע אדם וזרע בהמה". מוסבר על כך בתורת החסידות, שיש בעם-ישראל שני סוגי נשמות - 'זרע אדם' ו'זרע בהמה'. ההבדל העיקרי בין אדם לבהמה הוא, שאדם יש לו דעת ואילו בהמה אין לה דעת. שכל יש גם לבהמה, אבל דעת אין לה. דעת פירושה - תפיסת משמעות הדברים, הכרה במהותם הפנימית. זה יש רק לאדם ולא לבהמה. וזהו ההבדל המהותי בין נשמות 'זרע אדם' לנשמות 'זרע בהמה' מבחינת הכרת האלוקות: בנשמות 'זרע בהמה' יכולה להיות אמונה בקב"ה, השגה שכלית בגדולת-ה', אבל מהות הדברים רחוקה מהן. הן אינן רואות את הגילוי האלוקי כמות שהוא, אלא זקוקות לאמצעים חיצוניים - כמו שכל והבנה - כדי להגיע להכרה כלשהי במציאות האלוקית. הנשמות שבבחינת 'זרע אדם' חשות את הגילוי האלוקי כדבר טבעי ומובן מאליו. הן כאילו רואות אותו, מבלי שיזדקקו לאמצעים חיצוניים כדי להגיע לכך. לפניהן לא קיים ההסתר שמכסה על האמת האלוקית. לגביהן, המציאות האלוקית היא פשוטה בתכלית, כשם שאנו תופסים את העולם, בפשטות, כמציאות קיימת. ===העולם במבט מלמעלה=== פער זה, בין נשמות 'זרע אדם' לנשמות 'זרע בהמה', אינו ניתן לגישור. אי-אפשר לגשר בין עיוור לפיקח. האדם הרואה, יכול שלא יהיה לו שום מושג בתורת האור והצבע, אבל הוא רואה אותו; ואילו העיוור, הוא יכול להיות מומחה בין-לאומי בסודות הראייה, אבל לעולם לא יידע אור מהו. כך גם הנשמות של 'זרע בהמה' - לעולם אין בכוחן להגיע להכרה האלוקית הטבעית והפשוטה, כפי שהיא קיימת אצל נשמות 'זרע אדם'. מבחינה זו, הצדיק הוא אכן אדם שונה במהותו מאנשים אחרים. הוא רואה דברים לגמרי אחרת. הוא רואה את העולם כפי שהוא נראה מלמעלה, מן ההווייה האלוקית. לכן חשוב כל-כך לדבוק בצדיקים וללכת בדרכם, כדי להתקרב עד כמה שאפשר אל האמת הפנימית שמיוצגת על-ידם{{ltr|1='''מקור:''' [http://chabad.org.il/Concepts/Item.asp?ArticleID=60&CategoryID=200&SubjectID=8 זרע אדם וזרע בהמה]}} == פנייה לשלום עליכם == {{א|שלום עליכם}} חלוקת אמר לי לשאול אותך. אני מתחייב לא להתעסק בנושא שעליו חסמת אותי. אם אכנס לנושא הזה מייד תחסום אותי. אתה יכול להחזיר אותי?--[[שיחת משתמש:יוסי 22חלוקת קונטרסים|יוסי 22שיחה]] - [[שיחת משתמש:יוסי 22יחי|שיחהיחי המלך המשיח]], 14• 00:21, כ06 • יבאייר, בסיוון ה'תשפ"א 14:21יישר כוח "חלוקת" ששמת לב להתרעה שלי באולם הדיונים, 3 במאי 2021 (UTC):עדיין לא הצלחתי לראות ועשית את מה תרמת בדף השיחה שלך מאז שהוא ביקש ממך לעשות זאת כדי לראות כיצד אתה חוזר לפעילות חיובית, מלבד העתקות ארוכות שרק מפירות זכויות יוצרים ואין בהם שום תועלת. במידה ותחליט לחזור לתרומות לאתר, לא בפיצול ערכים קיימים ולא בהעתקות מאתרים אחרים, אבקש שתעשה זאת בדף השיחה שלך, ובמידה ואכן נראה שאתה חוזר לפעילות חיובית, נשחרר אותך - אני או מפעיל מערכת אחר, לפי שיקול דעתו. כפי המובן, אני גם סומך על שיקול דעתו של חלוקת - אם יחליט לשחררשצריך. [[משתמש:שלום עליכם|שלום עליכם]] - [[שיחת משתמש:שלום עליכם|שיחה]], 2022:5541, כיבאיירבסיוון, ה'תשפ"א 2022:5541, 3 22 במאי 2021 (UTC) ==פתח תקווה?==הי הרב יוסי 22 האם אתה גר בפתח תקוה עולה לשיעור א' לישיבה בצפת ובשם משפחתך יש את האות ש'?:אני אענה במקומו (הוא נחסם ב"ה לצמיתות) הוא לומד בצפת (עולה לשיעור ב' כנראה) ט=ומיועד לסילוק מהישיבה לאחר שנדבר בלי-נדר על מעשיו באתר לראש ישיבתו. [[משתמש:חסיד של הרבי|{{אעיצוב גופן|גודל=3|צבע=חום|גופן=נרקיסים|שלום עליכם'''~ חסיד של הרבי ~'''}}]] {{*}} פתיחת מיזם וערך על בית כנסת שכתבתי לבד!!! זה לא נקרא לתרום לאתר?--[[שיחת משתמש:יוסי 22חסיד של הרבי|יוסי 22פארבריינגען חסידי]] - {{*}} [[שיחת משתמשחב"דפדיה:יוסי 22מיזמים/דבר מלכות|שיחה'''הדרך הישרה''' להבאת הגאולה!]], 1320:05, כ"ב באייר, ה'תשפ"א 13:0534, 4 במאי באוגוסט 2021 (UTC)
12,187

עריכות