פתיחת התפריט הראשי

בסוף הערך נכתב: לכן באגרת תימן כותב הרמב"ם שמשיח עושה אותות ומופתים, בהתיחסו לתקופה השניה של ימות המשיח, לאחר התקופה של "עולם כמנהגו נוהג". אפשר להבין כאילו באגרת תימן עצמה, הרמב"ם מתייחס מפורשות לתקופה השניה. ואינו כן, אלא שהרמב"ם כותב שם שדבריו בספר היד בו מפרש את היעודים "וגר זאב גו'" באופן של משל וחידה, אין זה החלטי, וייתכן שיתקיימו כפשוטם. והרבי שליט"א משייך את זה להסברו ש(גם) לדעת הרמב"ם יהיו בימות המשיח ב' תקופות, וכוונת הרמב"ם באגרת התחיה היא לתקופה הב'.

'שתי תקופות' - לאו דווקאעריכה

צריך לציין, שבמצב של 'זכו', לא יזדקקו לשתי תקופות, אלא יעברו היישר למצב של התקופה השניה - הנהגה ניסית (לקו"ש חכ"ז ע' 206).

חזרה לדף "תקופה שניה".