פתיחת התפריט הראשי

שינויים

נוספו 7,354 בתים ,  01:50, 9 ביוני 2020
אין תקציר עריכה
{{מומלץ}}
== דילמה קשה ==
איך מסבירים בשפה פשוטה וברורה את המשפט הבא "עצם הנשמה כפי שהוא דר אחד עם עצמות ומהות". להסביר את העניין הלזה לאנשים שאינם אנ"שים - הרי זה מלאכה עדינה, דקה, וכמעטבלתי אפשרית?! [[משתמש:חסיד|חסיד]] [[חב"ד]]* [[אידישעפדיה]]* [http://chabad.info/chabadpedia/index.php?title=%D7%9E%D7%99%D7%95%D7%97%D7%93:Statistics פותחים אלף רביעי!]
:::המסקנא העולה לדעתי מכל דברי החכמים הבקיאים העוסקים במלאכת הקודש: היחידה היא יחס הנשמה בערך התגלותה באדם. אך הניצוץ משיח הוא עצם הנשמה שלא כפי התגלותו באדם, בפרט, אלא כפי עצם מציאותו כפי שהוא נכלל בשורש, ובשפת הקבלה ב[[אדם קדמון]] הכולל את כל הנשמות. דברים אלו התבהרו לי גם מדברי המגיד מקוז'ניץ, שמבאר שאדם הראשון היה בחינת קומת משיח, וכל הניצוצות משיח נכללו בו, ועל פי דברי אדמו"ר הרש"ב (בשעה שהקדימו ח"ג) א' תיט כי אדם הראשון מכוון בעולמות כנגד א"ק. '''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' כ"א בתמוז ה'תשע"ו, למניינם 10:11, 27 ביולי 2016 (UTC)
::::ייתכן להקביל חלוקה זו למבואר בד"ה ואתה תצווה מ"א על שני הדרגות בעצם הנשמה: עצם הנשמה המוגדרת בגדר, ועצם הנשמה כפי שהיא מושרשת בעצמות. סתם, כנקודה למחשבה.. ---[[משיח]] נאו! '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|שיחה]]''' - כ"ח באב ה'תשע"ו - 23:41, 1 בספטמבר 2016 (UTC)
== כאן הפארביינגען הכי מוצלח ==
::ועכשיו יש עוד אחד... ראו הקטע הבא. --'''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' כ"א בתמוז ה'תשע"ו, למניינם 10:07, 27 ביולי 2016 (UTC)
:::אפרט קצת כוונתי. בתור אנציקלופדיה שמטרתה הפצת המעיינות '''חוצה''', לענ"ד עדיף תמיד לכתוב בשפה חופשית מאשר לצטט. אלא אם כן יש חשיבות גדולה מאוד בציטוט כשלעצמו (כמו בציטוט הראשון בנדו"ד, שהוא המקור הראשון לנושא וגם מצוטט אצל הרבי המון המון פעמים). אין זה גורע מחשיבותם של שאר הציטוטים, הם יקבלו כבוד מספיק גדול אם יובא ה'''תוכן''' שלהם בשפה חופשית. תארו לעצכם אדם מבחוץ שנכנס לערך מומלץ (!) ועל ההתחלה שלושה ציטוטים בשפה תורנית לא מוכרת לו, הוא יברח מכאן ויבין שזה לא עבורו. • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 02:11, כ"ב בתמוז, [[שנת הקהל|הקהל]] ה'תשע"ו
::::לדעתי הטקסט עצמו לא כ"כ קשה להבנה, עכ"פ בנוגע לתרמ"ג. לדעתי גם יש חשיבות לציטוט בפרט זה מרבותינו נשיאנו (ואכן לדברי המגיד מקוז'ניץ אולי אפשר רק לציין שכדברים אלו הובא גם בספר בשמו) (עכ"פ הדיון גרם לי להבחין שבעת העריכה של כלולת הערך לא כ"כ עיינתי בגוף המקור במאור עינים שם הרי גם שם ישנם ריבוי פרטים וביאורים לכאורה).--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 09:32, 28 ביולי 2016 (UTC)
:::::לא רק הקושי משחק כאן. עצם העובדה שאדם מבחוץ שלא פתח ספר, נכנס ורואה 3 ציטוטים בשפה תורנית, זה מבהיר לו שאם הוא רוצה לקרוא מאמרים מענינים ערוכים בשבילו - כאן לא המקום (בערך רגיל לא הייתי נתקע על כאלו קטנות, אבל מומלץ הוא חלון ראווה). • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 09:51, כ"ב בתמוז, [[שנת הקהל|הקהל]] ה'תשע"ו
== דברי המגיד מקוז'ניץ ==
:::::א. אני לא בטוח לגמרי לגבי מחבר הספר אם הוא תלמידו. ב. {{בוצע}} --'''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' כ"א בתמוז ה'תשע"ו, למניינם 18:50, 27 ביולי 2016 (UTC)
::::::חיפשתי בהיברובוקס כדי לקשר ולא מצאתי, האם זה בגלל שלא חיפשתי נכון או שזה ספר לא מצוי (וא"כ, האם ידוע לך כמה סמכות המחבר?) • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 02:27, כ"ב בתמוז, [[שנת הקהל|הקהל]] ה'תשע"ו
:::::::דומני שזה ספר לא מצוי (לא מצאתי אותו באוצר החכמה). אבל בספר ליקוטים רשמי של תורות המגיד מקוז'ניץ הביאו אותו, וזה אומר כנראה שזה מקור מוסמך. [[משתמש:שלום בוט2|שלום בוט2]] - [[שיחת משתמש:שלום בוט2|שיחה]] 02:54, 28 ביולי 2016 (UTC)
::::::::אז אולי תוסיף "הובא ב..".--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 09:19, 28 ביולי 2016 (UTC)
==בנשיאי הדור==
לא זכיתי להבין מדוע בנשיאי הדור מכיוון שהם שייכים לעניין ביאת המשיח זה מאיר בגילוי יותר, ולא באופן פשוט - שאצל המשיח זה בגלוי? <span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;">&nbsp;•&nbsp;</span> [[משתמש:כתית למאור|מתעקשים]] <span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;">&nbsp;•&nbsp;</span> [[שיחת משתמש:כתית למאור|ועידת ליובאוויטש]] 22:54, 27 ביולי 2016 (UTC)
:צדק רב בדבריך. {{טופל|}} • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 02:18, כ"ב בתמוז, [[שנת הקהל|הקהל]] ה'תשע"ו
 
==אהבת ישראל==
אתה לא מציין לסוף ואתה תצווה? <span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;">&nbsp;•&nbsp;</span> [[משתמש:כתית למאור|מתעקשים]] <span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;">&nbsp;•&nbsp;</span> [[שיחת משתמש:כתית למאור|ועידת ליובאוויטש]] 05:10, 28 ביולי 2016 (UTC)
:לא זכור לי שכתוב שם במפורש שזה מצד ניצוץ משיח, אם כי זה הפירוש המקובל. • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 05:17, כ"ב בתמוז, [[שנת הקהל|הקהל]] ה'תשע"ו
:: זה רק מצד התגלות '''עצם הנשמה''' בכוחות הגלויים. <span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;">&nbsp;•&nbsp;</span> [[משתמש:כתית למאור|מתעקשים]] <span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;">&nbsp;•&nbsp;</span> [[שיחת משתמש:כתית למאור|ועידת ליובאוויטש]] 19:17, 28 ביולי 2016 (UTC)
:::וא"כ, שייך לערך [[עצם הנשמה]], ואת"ל גם [[אהבת ישראל]]. בכבוד... {{כתב קטן|כשתחזור לעריכה סדירה, המשימה הזו תחכה לך...}} • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 09:29, כ"ג בתמוז, [[שנת הקהל|הקהל]] ה'תשע"ו
 
== אחי ורעי היקרים ==
 
#כשערכתי את הקטע על משה רבינו צרם לי מאוד שאין מקור לפירוש "אשר אנכי בקרבו" (בדקתי בואתה תצוה מ"א, אבל שם הפירוש הוא בהקשר אחר). המוצא מקור תבוא עליו הברכה.
#ומדאתינן להכי, אם הדיונים דלעיל הסתיימו, מהראוי לארכב אותם (או לפחות חלקם). • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 12:07, כ"ג בתמוז, [[שנת הקהל|הקהל]] ה'תשע"ו
:1. מבואר באריכות לפי ערך בשיחה, ומובא בריבוי פעמים בחסידות ראה לדוגמא לקוטי תורה [http://www.chabadlibrary.org/books/adhaz/lkutey/17/33b.htm בהעלותך לג, ב]
:2. אכן כן..
:3. נו, איפה מבחינתך אוחז הערך?--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 09:15, 31 ביולי 2016 (UTC)
::יישר כח על הוספת המקור. נשאר לי הפסקה האחרונה אלא שכרגע אין עיתותי בידי... נקוה שיהיה בקרוב ממש. • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 18:51, כ"ו בתמוז, [[שנת הקהל|הקהל]] ה'תשע"ו
 
== תמונות ==
 
ניתן להוסיף לערך 2 סוגי תמונות. אך יש בכך חסרונות.
 
1. שאינם קשורות בכלל. למשל תמונת 'ניצוץ' תמונת כוכב (בקשר לדרך כוכב) וכדו. הבעיה שבמובן מסויים תמונות כאלו מגשימות ואף מטעות בכך שהמילים הנ"ל לא מובאות בערך במובן של כוכב וניצוץ כפשוטו.
 
2. תמונות על דברים המוזכרים בערך אך אינם ליבת הערך. תמונת הגאולה, תינוקות של בית רבן, ירח, וכו'. החיסרון הוא שהן מסיטות את המחשבה מעיקר הערך.
 
מה דעתכם? --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] כ"ט בתמוז ה'תשע"ו 13:51, 4 באוגוסט 2016 (UTC)
:נגד. מאותם סיבות שהזכרת. --'''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' כ"ט בתמוז ה'תשע"ו, למניינם 14:14, 4 באוגוסט 2016 (UTC)
::א. אדם שנכנס לערך כזה, לכתחילה לא מחפש משהו 'מעניין' אלא מחפש להעמיק. ככה שהתמונות לא באמת חסרות כאן.
::ב. אם רוצים, אפשר להוסיף בכל זאת: '''תמונה של הרבי''', עם כיתוב - "דרך כוכב מיעקב. ניצוץ מנשמתו מצוי בכל יהודי ומכונה בחסידות בשם 'ניצוץ משיח'." וכדו'. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 07:32, 5 באוגוסט 2016 (UTC)
::::אכן טענה הא' של משתמש להתראות נכונה.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 09:38, 5 באוגוסט 2016 (UTC)