פתיחת התפריט הראשי

שינויים

נוספו 1,823 בתים ,  11:56, 13 באוקטובר 2015
הדיון התארך.. בכל אופן נכנסנו להרבה נושאים חלקם אפשר למצוא קצת הרחבה באתר זה.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 16:06, 12 באוקטובר 2015 (UTC)
:ראשית תודה רבה לשניכם על הסבלנות להסביר לי. משתמש הנחה, קראתי כמה פעמים את ההסבר שלך ומסעיף רביעי לא הבנתי כל כך. בעיקר מהמילה "התעלם". תוכל לנסות להסביר שוב את הסעיף ואחכ אנסה להבין את יתר הסעיפים אחריו? תודה רבה.[[משתמש:Klm|Klm]] - [[שיחת משתמש:Klm|שיחה]] 19:07, 12 באוקטובר 2015 (UTC)
::לא הסברת את הקושי. בכל אופן, נקודת העניין הוא: יש שני אופני השפעה 1. אופן גלוי בו המשפיע מתגלה בהשפעה (וכתוצאה מזה מקבל ההשפעה מרגיש ומכיר במשפיע ופועל לפי דרכו כו') 2. אופן נסתר בו המשפיע משפיע אולם מקבל ההשפעה אינו מרגיש אותו (וממילא גם אינו מבטא את תכונות המשפיע וכדו' ואפי' יכול לנגד אליו) (ולכן: הקליפות בהכרח שאין להם כח וחיות משל עצמם לעומת זאת מציאותם רחוקה ומנגדת לאלוקות (ובלשון החסידות "שהם מקום המוות" כי הם מנגדים לאלוקים ש"הוא אלוקים חיים") ויוצא שישנו מעין סתירה שגם מקבלים חיותם מאלוקות ולעומת זאת הם עצמם לגמרי לא אלוקות ועל זה מתבאר שאופן ההשפעה אליהם הוא באופן שהאור האלוקי מתעלם בתוכם ואינו גלוי (בעניין זה עצמו ריבוי פרטים לתוספת קצת הסבר ראה גם ב[http://www.chabadlibrary.org/books/maharshab/umayon/3/1.htm קונטרס ומעיין] שכתב ה[[אדמו"ר המוהרש"ב]]).
::יש בעניינים אלו עניינים שכליים מופשטים קצת שלא תמיד שייך לבאר בכתב כי אם מפה לאוזן, לכן אם ברצונך ללבן הענין בטלפון אשמח להיות איתך בקשר (ואענה כמיטב יכולתי.. איני יודע הכל..) כמובן אם נוח לך יותר בכתיבה אפשר כך.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 08:56, 13 באוקטובר 2015 (UTC)
5,403

עריכות