פתיחת התפריט הראשי

שינויים

נוספו 822 בתים ,  11:27, 28 במרץ 2011
אין תקציר עריכה
ב[[ליקוטי אמרים - פרק ט'|פרק ט' בתניא]] אכן מובא שמהלב עולות התאוות למוח להתחכם בהן, אבל כיצד זה מסתדר עם המובא ב[[ליקוטי אמרים - פרק ו'|פרק ו']] שהשכל מוליד את המידות ולא להפך? האם התאוות שבחלל השמאלי קודמות או ש"שכל המולידן" הוא הקודם? ''[[משתמש:חסיד שוטה|חסיד שוטה]] - [[שיחת משתמש: חסיד שוטה|בית מדרש]]''. <small>'''תשע"א''' = '''ביאת משיח'''. אין ביאה ללא משיח, אין משיח ללא ביאה.</small> כ"א באדר ב' ה'תשע"א.
:דוק: התאוות מקורם בלב. המידות מקומם בלב ומתעוררות על ידי השכל. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]], כ"א באדר ב' ה'תשע"א 20:47, 27 במרץ 2011 (UTC)
::לא הבנתי. "ולכן כל התאות והתפארות וכעס ודומיהן '''הן בלב ומהלב הן מתפשטות בכל הגוף וגם עולה למוח שבראש''' לחשב ולהרהר בהן ולהתחכם בהן כמו שהדם מקורו בלב ומהלב מתפשט לכל האברים וגם עולה להמוח שבראש" - זה נקרא מקומן או מקורן?
:: ועוד - "ושכל המולידן הנחלק לשלש שהן חכמה בינה ודעת מקור המדות" - מקורן משכל או בלב?
::''[[משתמש:חסיד שוטה|חסיד שוטה]] - [[שיחת משתמש: חסיד שוטה|בית מדרש]]''. <small>'''תשע"א''' = '''ביאת משיח'''. אין ביאה ללא משיח, אין משיח ללא ביאה.</small> כ"ב באדר ב' ה'תשע"א.