פתיחת התפריט הראשי

שינויים

את תמונת הרי"א? [[משתמש:חסיד|חסיד]] [[חב"ד]]* [[אידישעפדיה]].
:אם זה היה בנמצא, היה אפשר להעלות אותה... --[[משתמש:chabadnik|chabadnik]] - [[שיחת משתמש:chabadnik|שיחה]] 18:31, 12 אוגוסט 2008 (EDT)
 
* יש תמונה שמופיעה באתר FINDE A GRAVE וכנראה היא תמונתו, ובערך מופיע מראה מקום לשם.
אין בנמצא? אההה נכון........ סליחה מצטער [[משתמש:חסיד|חסיד]] [[חב"ד]]* [[אידישעפדיה]].
די בסדר? אולי אם היה מדובר בנצר רחוק למשפחת בית הרב. אך כאשר מדובר בבתו של הרבי הקודם ובחתנו, לא נראה כי כבוד גדול יהיה, או נחת לרבי [[משתמש:מיכאל א|מיכאל א]]
:אוקיי. [[משתמש:חסיד|חסיד]] [[חב"ד]]* [[אידישעפדיה]]
 
בשם גורארי הרבי גם כן השתמש ראה אג"ק חכ"א אגרת הראשונה, ועוד!!
ומוסבר שמה ברור בהערה למה השתמשו בזה, וזה בפשטות שמו של מארק גורארי, אביו של מוטי גורארי מקראון הייטס, והסיפור על חייו מובא באריכות לפי ערך בזכרונות הרבנית חנה זי"ע
ואולי יבא הזמן נעשה מזה ערך, ואולי כבר יש. [[א' מחב"ד]]
 
::לר' ישראל אריה לייב לא היה תמונה, כי הוא עבד במערכת הביטחון [[משתמש:מ. ברא"ב|מ. ברא"ב]] - [[שיחת משתמש:מ. ברא"ב|שיחה]], 13:36, ב' בסיוון, ה'תשפ"א
 
* י"ג אייר תשפ"ג, יום היארצייט של ר' ישראל ארי לייב ע"ה.
מגליון 2007 של כפר חב"ד (י"ג אייר תשפ"ג) אכן עולה שר' ישראל אריה לייב עבד עבור מערכת הביטחון הישראלית, וכמפורט בערך זה. תמונתו פורסמה לאחרונה (מצאתי את התמונה מכבר, וראה להלן מה שכתבתי בזה), ויש אליה קישור בערך זה. - א' התמימים.
== תאריך לידתו ==
::מה מוסיף, ולמי מוסיף הקטע הבא המופיע בראש העמוד בו אנו מתכתבים: "לא בכדי מחקתי את התיבה "בעלה". הוא כבר מזמן לא בעלה, בעקבות נסיבות לא נעימות ואכמ"ל". האם זה לא עונה לגדר של רכילות צהובה זולה שאין מקומה כאן והיא לא מוסיפה כבוד לאף אחד? מה רע למשל שיהיה כתוב: מחקתי את התיבה בעלה כיון שהם כבר לא נשואים.
::אגב, בענין התמונה. אני לא מדבר על הציורים ההזויים שמתפרסמים ברשת, אלא דווקא על התמונה שככל הנראה נמצאת בספריה ולא פורסמה על פי השמועה מפני סיבה אחרת. {{אנונימי}}
::::::::: חבל לקשקש אין בספריא שום תמונה של מפורסמת, ואין תמונה בכלל, הרבי לא שלל את הימצאותה אבל ניתן להבין מדבריו, שלא קיבל שהיא קיימת
:::גירושים, לידיעתך, זה נסיבה לא נעימה וזה טבעה של דף שיחה, שמלבנים גם דברים פחות נעימים (ובסוף ניתן לארכב את הדיון וגולשים כמעט ולא נכנסים לשם). בכל אופן, אם משתמשים נוספים יצדדו בבעתיות הניסוח, ניתן לשנות מילה פה, מילה שם. לא צריך למחוק את דף השיחה בשביל זה. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]], ט"ו באייר ה'תשע"א 21:31, 19 במאי 2011 (UTC)
== פרטים נוספים שאפשר להכניס ==
* [http://wwwold2.ih.chabad.info/index.php?url=article_he&id=54362 ר' לוי הראה לי את ישראל אריה לייב] - עדות מהרב [[נחום גרליק]].
* יש סיפור נוסף בפסקה האחרונה של הערך על ר' [[יחזקאל בסר]].
* [http://old2.ih.chabad.info/index.php?url=article_he&id=52946 כתבה על ביתו של הרבי והרבנית] - הקומה השלישית: הקומה השלישית של הבית, הייתה ריקה מאדם. אמנם אף היא הייתה רחבה וגדולה כקודמותיה, והיו בה חדרי אורחים. אורחים כמובן לא נטו ללון בבית הרבי והרבנית, מלבד אחייניתו של הרבי, מרת דליה רויטמן, בת רבי ישראל אריה לייב, שכשהייתה מגיעה לניו יורק, הייתה מתארחת במקום ברוב כבוד.
* [http://old2.ih.chabad.info/index.php?url=article_he&id=48506 חסיד חב"ד שהקים גמ"ח לע"נ ר' ישראל אריה לייב].
* אחיו של הרבי מקבל את הלוח היום יום: בין השאר שלח הרבי את הלוח לאחיו רבי ישראל אריה לייב ע”ה, שהתגורר באותה תקופה בתל-אביב. לאחר שעייין בספר, החל לרקוד מרוב שמחה והתפעלות. “אחי שלח לי את חיבורו הראשון”, סיפר בהתרגשות לסובבים אותו. אך הוסיף בצער:”חבל מאוד שהעולם אינו יודע מה טמון-צפון בפנים החיבור הזה”. בהזדמנות אחרת אמר:”תמיד ידעתי שלאחי יש “ר גוטע קאפ”, אבל עד כדי כך!”... - [http://old2.ih.chabad.info/index.php?url=article_he&id=33498 מתוך כתבה באינפו].
::תודה. אעבוד על זה בימים הקרובים. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]], י"ד באייר ה'תשע"א 17:08, 18 במאי 2011 (UTC)
==מקור לטיפוס==
כשהגיע לברלין הוא היה חולה במחלת הטיפוס, הרבי והרבנית ששהו אז בברלין, נתנו לו מיטה בדירתם הקטנה, ודאגו לו עד שהתרפא{{הערת שולייםהערה|מפי [[שלום דובער גוראריה (נכד אדמו"ר הריי"צ)]]}}. - כותב הדברים כאן שמע זאת משד"ב גורארי', ומהיכן שמע זאת שד"ב גורארי'? [[משתמש:פיני|פיני]] · [[שיחת משתמש:פיני|(טובת הזולת)]] 06:02, 19 במאי 2011 (UTC)
"והיא הסתכנה בכניסה למשרדי השלטון הנאצי, כדי להשיג עבורו את המסמכים" - למה זה היה מסוכן, הרי גרו בו בזמן עשרות אלפי יהודים בגרמניה וכמו כל האזרחים יצא להם להיכנס תדיר למשרדי ממשלה למרות שהיו בשליטת הנאצים? נו, לפחות את הסיפור שאמרו לה שכל המשפחה שלך שניאורסונים וכו' לא הכניסו כאן. [[משתמש:פיני|פיני]] · [[שיחת משתמש:פיני|(טובת הזולת)]] 06:06, 19 במאי 2011 (UTC)
לגבי בארי מיודעי דבר שמעתי שאי אפשר לסמוך ולו על דבר אחד שאמר ושעוד בחיי זקנו היה ממציא ומשקר כל היום (בכוונה אינני נכנס לפרטים) וכך המשיך גם אחר כך, ויש הוכחות ברורות להרבה מקרים שהם פשוט שקר גמור ולכן להשמיט. {{שכח|בפועל ממש}}
:כדי להחיל על אדם התואר "שקרן", יש לדון בזה בכובד ראש, בפרט כאשר מדובר בעניין עובדתי שלא נראה שיהיה אינטרס לשקר. שיחזרתי. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]], כ"ו באייר ה'תשע"ב 12:52, 18 במאי 2012 (IDT)
זה בדיוק הנקודה - ואני חוזר שוב: לא כאן הבמה לפרט את הפרטים וממי שמעתי אותם - היה לו מחלה לשקר גם בלי אינטרסים.--[[משתמש:בפועל ממש|בפועל ממש]] - [[שיחת משתמש:בפועל ממש|שיחה]] 16:04, 18 במאי 2012 (IDT)
::משונה מאוד וכל עוד הדבר לא יוכח מעל לכל ספק, אין להסתמך על זה. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]], כ"ז באייר ה'תשע"ב 21:37, 19 במאי 2012 (IDT)
אכן הוכח בגביית עדות וממעשים שבעצמו הודה בבית המשפט ואין כאן הפורום לפרט - ואין העניין בכלל להתעסק בזה בהוראת אד"ש, אך העובדות לא ניתנות לשינוי ולכן חבל לכתוב שקרים--[[משתמש:בפועל ממש|בפועל ממש]] - [[שיחת משתמש:בפועל ממש|שיחה]] 23:00, 19 במאי 2012 (IDT).
:::באם אכן הוכח, אין צורך להתעסק. די בהצגת ההוכחות לתועלת כולם ותו לא. אי אפשר לכתוב דברים על סמך ידיעה אישית בלבד. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]], כ"ח באייר ה'תשע"ב 01:39, 20 במאי 2012 (IDT)
== דיון - העיסוק במשפחתו ==
::א. תוכל לראות בגוף הערך על עדות הרב גלוכובסקי בשם הרב מיידנצ'יק. ב. שמעתי מאברך חסידי שהיה אז בחור ב'קבוצה', שהרבי ביקש שלא יתעסקו איתם. ג. מעוד אברך שהיה קשור לשליחויות אליה שמעתי שהרבי ביקש ממנו לשמור בסוד את השליחות אליה. ד. בנוגע לערך האוהד - אסכים עם דבריך בקשר אליו באופן אישי. לא אסכים בקשר ל"ביתו" ו"משפחתו" והחיטוט המיותר בפרטיהם האישיים ממש, כמו גם בדף השיחה כאן. לדעתי זה עבר כל גבול וההתנהלות בנושא חסרת רגישות וכבוד למשפחת בית הרב. שמרתי את אצבעות ידיי שלא לכתוב ביטויים חריפים יותר. [[משתמש:זלמן|זלמן]] - [[שיחת משתמש:זלמן|שיחה]]
:::כפי הידוע לי היו מטרידים את חייה השלווים (כפי שניתן לשער) והבקשה הייתה, ככל הנראה, להניח לה במובן הפשוט ביותר. כמו כן, לא חסרים כאלה שירצו "לקרב" אותה וכו' והבקשה נשמעת פשוטה ואלמנטרית ביותר. לגבי השליחות הסודית, הרי יש בערך לפחות שני "התעסקויות" ידועות ומפורסמות, כך שצריך עיון מה משמעות הסודיות של אותה שליחות מסתורית. לגבי המשפחה, אני לא רואה שום חיטוט מיותר. אדרבה, כתיבה מכובדת וסוקרת. אם יש ביטוי כזה או אחר הגולש, תמקד (אפשר גם להעביר את הדיון לארכיון, בסיום עריכת הערך). בכל אופן, אני ממליץ להמתין לאמירות של משתמשים נוספים. בהצלחה! --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]], ט"ו באייר ה'תשע"א 12:53, 19 במאי 2011 (UTC)
להעיר שישנו פתגם ידוע ברוסית (כמדומני מאדמו"ר הריי"צ, אולי הופיע באחד ה'התמים'ס האחרונים?) "במשפחת הצאר (צארסק'ע פאמיליע) אל תיגע". וד"ל. [[משתמש:גאר ווילדיג לגמרי|לחיים ולברכה - גאר ווילדיג]] - [[שיחת משתמש:גאר ווילדיג לגמרי|שיחה]]
{{הערות שוליים}}
 
== דאגה למצב קברו ==
 
למה כתוב בערך שהרבי אמר ליצחק דוד גרונר שאחיו קבור '''בטבריא'''?? {{אנונימי}}
:תוקן, תודה --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] י"ט בניסן ה'תשע"ח 14:59, 4 באפריל 2018 (IST)
זו הייתה הלשון.
 
== תאריך לידה ותיקונו ==
 
לאחרונה נתפרסם קובץ חדש עליו שבו כתוב שנולד ביום '''כ"א אייר תרס"ו''' ולא ג' סיוון תרס"ט הקובץ שם מוכיח זאת משלוש הוכחות כדלקמן:
 
'''א'''' עדות אחד החסידים שנישכח מזיכרוני את שמו שאומר בזיכרונותיו שבשנת תרע"ב ראה את ר' ישראל אריה לייב ואז כותב שככל הנרה נראה בן חמש או שש שעם תעשו חישבו יוצא שנת תרס"ו.
 
:'''ב'''' לאחרונה התפרסם רשימותיו של הרה"ח רבי ברוך שניאור זלמן בו כותב שבשנת תרע"ה היה אצל הרבי הרש"ב ואמר לרבי הרש"ב ש"יש בן קטן לבני לוי'ק שיחיה, שהוא על דרך עילוי, שבקי בגמרא ובמדרש ויכול ללמוד היטב". אדמו"ר הרש"ב שאל: "כמה שנים יש לו?" והסב השיב: "בעזרת השם יתברך יהיה לו קודם חג השבועות תשע שנים". ומיזה משמע שהיה בתרע"ה היה זה כחודש ליפני גיל תשע ונעשה חישוב יוצא שנולד ליפני חג השבועות '''תרס"ו''' וזה מב' מקורות ולא תרס"ט.
 
: '''ג''' ועוד שלאחרונה התפרסמו ספרי הרישום של רוסיא ששם כתוב את תאריך השנה שנולד: תרס"ו ותאריך לידתו: כ"א אייר וכתוב שמה גם את התאריכים הלועזיים שנולד ונימול וכתוב תוארו של אביו איש נכבד לדורותיו וכו"
 
:בכל מקרה יוצא שתאריך לידתו הנכון והמדויק ביותר הוא '''כ"א באייר תרס"ו''' וזה מג' הסיבות הנ"ל וזה שכתוב כאן '''ג' סיוון תרס"ט''' ולא כ"א באייר תרס"ו זה בגלל עדות אשתו שלו שאמרה שהייתה חוגגת את יום הולדתו בתאריך 1909 וזה רק מאשתו היא אמרה זאת ובגלל שרק היא אמרה זאת ולא סמכו עליה כ"כ כתבו בקונטרס שיצא בתאריך י"ג אייר (פטירתו) "ג' (?) סיוון תרס"ט" והשאירו רוח קצת ולכן שמו סימן שאלה כי לא כ"כ היו בטוחים אבל אני חושב שבגלל אשתו שהיא אחת מול ב' אנשים חסיד אחד וסבו של הרבי ועוד מסמך בספר הרישום שהוא מקור אמין ולכן אני חושב שצריך לשנות לתאריך '''כ"א באייר תרס"ו''' ולתקן את הטעות מי שחושב שלא לתקן את הטעות שיכתוב לי בדף השיחה שלי תודה
::::::עוד ראיה שזה התאריך הנכון, שבפתח דבר לכמה מקומות הרבי ציין תאריך כ"א אייר, וזה לכאו' המאורע. (כמו שציין ג' כסלו, ולא ידעו מזה, ולאחרונה ברשימות של הרבנית חנה התגלה שזה יום הולדת של בערל).
אני עצמי לא אשנה את התאריך כי אני רוצה לשמוע חוות דעת מאחרים [[משתמש:עולם|עולם]] - [[שיחת משתמש:עולם|שיחה]] 13:34, 4 במאי 2018 (IST)
:שאלה קשה, גרסה של הרבנית חנה, מול הגרסאות האחרות, אני חושש להכריע... --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] כ"ו באדר ב' ה'תשע"ט 16:56, 2 באפריל 2019 (IST)
::כתבתי בעבר הנראה לענ"ד בנושא ב[[שיחה:כ"א באייר]], ועל פי זה ערכתי כאן. אם ימצא אי מי הוכחה שהגהת הרבי לקונטרס ושיחה אינה כוללת דיוק בפרטים כגון אלו, אולי אשנה דעתי, אבל כרגע נראה לי פשוט שהרבי הכריע, ומי יבוא אחרי המלך. -- [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 12:44, ב' בניסן ה'תשע"ט
:::[[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]], עם כל הכבוד לנחרצות החסידית, הרבי לא הגיה את התולדות הנ"ל. לגבי ה"בלבול", צריך לבדוק אולי החילוק נובע מהבדל הלוח היוליאני והלוח הגרוגריאני. [[משתמש:תוקידידס|תוקידידס]] - [[שיחת משתמש:תוקידידס|שיחה]], 22:09, י"ג באייר, ה'תשע"ט 22:09, 18 במאי 2019 (IST)
::::[[משתמש:תוקידידס|תוקידידס]], עם כל הכבוד לנחרצות, מתבקש מקור לעובדה זו גופא: שהגהת הרבי לפתח דבר לא כוללת הגהה לאותה הערה. כמו כן, קשה להאמין שבלבול בין הלוחות יגרום שלא להבדיל בין תרס"ו לתרס"ט. -- [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 07:53, כ"א באייר ה'תשע"ט
:::::בלא להתערב לכאן או לכאן, אין כל ספק שהבלבול כ"א-ג' מקורו בהבדל שבין הלוחות. '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]'''
::::::[[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]], לא ראיתי נחרצות בדבריי, רק השערה מאופקת ומסוייגת ב"צריך לבדוק אולי..." לגבי הנקודה השנייה (הגהת הרבי את הקונטרס הנ"ל), פשוט הדבר גם למי שאינו מצוי בסוד העניין כי הרבי לא הגיה את הסקירה הנ"ל, ומה גם שאפשר לברר אצל ר' שמואל קראוס שכתבה בשעתו האם הרבי הגיהה? אתה ב-770 כעת? [[משתמש:תוקידידס|תוקידידס]] - [[שיחת משתמש:תוקידידס|שיחה]], 12:20, כ"א באייר, ה'תשע"ט 12:20, 26 במאי 2019 (IST)
:::::::[[משתמש:תוקידידס|תוקידידס]], הנחרצות - התכוונתי לקביעה שלך בפשטות שהרבי לא הגיה. כתבת "תולדות" ו"סקירה" ואיני יודע למה כוונתך, אבל אם אנחנו מדברים על אותו דבר - מדובר בפתח דבר לקונטרס מוגה, שצריך מקור ברור לטענה שהרבי הגיה את כל הקונטרס (כולל הפתח דבר) מלבד אותה הערה.
:::::::איני ב-770 כעת, ומי יתן לי אבר כיונה... {{קטן|לבירורים אישיים נוספים מומלץ להשתמש בשליחת מייל למשתמש.}} -- [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 10:29, כ"ב באייר ה'תשע"ט
::::::::במכתב הרבי הריי"צ (חתום ע"י רח"ל) שנולד ב-1908 שמקרב אותנו יותר לתרס"ט (אם כי אם זה אייר-סיוון זה כבר 1909)--[[משתמש:חייל של המלך|חייל של המלך]] - [[שיחת משתמש:חייל של המלך|שיחה]], 21:08, ט' באייר, ה'תשפ"ב 21:08, 10 במאי 2022 (UTC)
:::::::::{{א|חייל של המלך|היכן}} נדפס המכתב? לכאורה (מעצם השימוש בתאריך הלועזי) הכוונה במכתב לרשום במסמכים הרשמיים, ולא לתאריך האמיתי. בברכה, [[משתמש:בא מועד|בא מועד]] • [[שיחת משתמש:בא מועד|שו"ת]] • ט' באייר ה'תשפ"ב ליצירה | 23:05, 10 במאי 2022 (UTC)
::::::::::מכתב בקשר לבקשת עלייתו לאה"ק. [https://chabad.info/wp-content/uploads/2018/02/08-02-2018-04-51-57-%D7%AA%D7%99%D7%A7-%D7%9E%D7%A8%D7%A7-%D7%92%D7%95%D7%A8%D7%90%D7%A8%D7%990006-758x1183.jpg כאן] המכתב. איני בקיא בסוגיה מספיק ולא עיינתי במערכה שבטח יש ע"ז בשנים ראשונות אך לא ידוע שזה (היינו תרס"ט) זה המוםיע במסמכים הרשמיים ואדרבה נמצאו תעודות ומסמכים בהם מופיע שנים אחרות--[[משתמש:חייל של המלך|חייל של המלך]] - [[שיחת משתמש:חייל של המלך|שיחה]], 23:57, ט' באייר, ה'תשפ"ב 23:57, 10 במאי 2022 (UTC)
== התמונה ==
ובכן, רבויסיי: אח של כ_ק.jpg
 
 
drive.google.com/drive/folders/12h2HXCdgmdMgEC_HW_9B0KW7-bhdgBJl
{{אנונימי|}}
:מדהים. יישר כח. [[משתמש:אליהו ב.|אליהו ב.]] - [[שיחת משתמש:אליהו ב.|שיחה]], 22:06, ח' באייר, ה'תשפ"ג
 
*אחד הת' מירושלים ת"ו: כבר לפני כמה חודשים מצאתי את התמונה באתר אינטרנט באנגלית וציינתי לשם. כתבתי כאן בערך: "תמונה המיוחסת לו מופיעה באתר "finde a grave" בה הוא נראה בצעירותו, חבוש מגבעת". כעת, אני רואה שכבר הוסיפו קישור לתמונה. יש דמיון רב בין היהודי שבתמונה לרבי, כך שהגיוני שזהו '''אחיו''' של הרבי, אך מכיון שאינני יודע מניין המקור לתמונה ולא הייתי בטוח שזה הוא, רק ציינתי לאתר הנ"ל. ובטח בתו של ר' ישראל אריה לייב שחיה ב"ה יכולה להגיד האם זו אכן תמונתו האותנטית.
 
:::מקור התמונה. אצל מי היתה? הוכחות שאכן זה הוא? [[משתמש:ניו|ניו]] - [[שיחת משתמש:ניו|שיחה]], 10:07, י' באייר, ה'תשפ"ג 10:07, 1 במאי 2023 (UTC)
*א' התמימים: המקור הוא אתר "finde a grave שם התמונה נמצאת ועליה שמו של ר' ישראל אריה לייב באנגלית. הוא נראה אכן דומה לרבי, ולכן הגיוני שזה אחיו של הרבי. אבל בערך אכן נכתב שזה מיוחס לר' ארי' לייב, כי אין ודאות שזה הוא, ורק מי שהכירוהו וראוהו, יכולים להעיד אם זה אכן הוא או לא [בתו שתחי' חיה בעיר רחובות].
:: הסבר מלא על התמונה בקישור (החסום) הבא: https:. //mentalblog.substack.com/p/yisroel-aryeh-leib-schneerson-aka. [[משתמש:אליהו ב.|אליהו ב.]] - [[שיחת משתמש:אליהו ב.|שיחה]], 22:28, י"ב באייר, ה'תשפ"ג
*אחד הת' מירושלים ת"ו: תודה רבה על המקור שהתמונה מחתונת גיסו של ריא"ל, מילגרום. שנים רבות חיפשתי את תמונת ריא"ל, ובהשגחה פרטית מצאתי באתר "find a grave" וציינתי אז כאן באתר לתמונה זו. אך באתר הנ"ל לא היה המקור לתמונה, וכעת שמח שגם מצאת המקור המדויק ושהשערתי שזה ריא"ל הייתה נכונה.
 
== תוארו ==
 
היות שבפרסומים חב"דיים רשמיים מעולם לא כונה בשם ר' ובטח לא בשם רבי, כך יהיה גם כאן. כנ"ל לגבי תמונתו שלא פורסמה על ידי חב"ד מעולם. ומעניין לעניין, לגבי הכינוי בתחילת הערך 'ריא"ל' האם אכן יש כזה כינוי, מישהו יכול להביא פרסום שבו הוא כונה כך? {{שכח|שיע.ק}}
:תשובה: 1) יש מכון שנקרא "ריא"ל" על שמו [ראה בערך ר' שמעון סילמן]. 2) יש פרסומים רשמיים בהם הוא מכונה "הרב", ולמשל בקונטרס י"ג אייר – תש"נ [מוגה], בהקדמה: "לקראת י"ג אייר, יום היאָרצייט של הוו"ח וכו' הרב ישראל ארי' לייב, אחיו של – יבדל לחיים טובים – כ"ק אדמו"ר שליט"א, – לפני מלחה"ע האחרונה עלה לארץ הקודש. נסתלק בי"ג אייר ה'תשי"ב, בליווערפול, אנגלי', ומנ"כ בעיה"ק צפת תובב"א* . . יום ג, יג אייר, שנת ה'תש"נ". בד"כ מופיע שמו בתואר "הוו"ח אי"א נו"מ ובעל מדות ישראל ארי' לייב ז"ל" [וכ"ה בשלשלת היחס שבהיום יום].
את התואר "ר'" אפשר לכתוב בהחלט בגוף הערך. {{אנונימי}}
::{{א|שיע.ק}} אני מצטרף לאנונימי, בהחלט ניתן למצוא מקומות רבים בהם מופיע התואר 'הרב', לא נכון לומר כי מעולם לא לא כונה בשם ר' או 'הרב'. כרגע אני לא זוכר על מקום מסויים. בל"נ אם אראה אביא. בברכה, [[משתמש:יוסף בן מלמד|יוסף בן מלמד]] ~ <font size="3"><span style="color:#0000FF;"> [[שיחת משתמש:יוסף בן מלמד|יחי המלך המשיח!]]</span></font> ~ <font size="2">(03:30, י"ט באייר, ה'תשפ"ג)</font>.
:::אנונימי יש"כ על התשובה המפורטת. לגבי ריא"ל זה עדיין לא מעיד שהוא כונה כך היכן שהוא, אבל אני מניח שאפשר להשאיר את זה. לגבי התואר 'הרב' הבאת פרסום אחד, אך מנגד עומד גם ניסוח המצבה שנוסחה כמובן לפי הוראת הרבי, והיא בפרסום הכי גדול וכל אות בה מדוייקת, ולכך יש להוסיף את קונרטס י"ג אייר תנש"א שהוא משנה אחרונה. ברור לכל בר דעת שיש סיבה לכך שפרסומים הרשמיים יש בדווקא את התואר ""הוו"ח אי"א נו"מ ובעל מדות" ולא את התואר 'ר'. ובפשטות הסיבה לכך היא שכשכותבים על יהודי שאינו רב שהוא רב, הרי שזה הפך הכבוד כלפיו וכו'. ובאותו עניין שוחחתי בעבר גם עם ר' שיעמל'ה פיזם שאמר לי שהתואר הוא בדווקא 'הוו"ח וכו' ולא ר'. קל לראות שם בבית משיח מתנסחים כך ועוד. [[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] י"ט באייר ה'תשפ"ג 13:15, 10 במאי 2023 (UTC)
::::יוסף בן מלמד ואנונמי, אשמח לראות עוד פרסומים רשמיים מלבד המקור הבודד שהובא עד כה (קונטרס י"ג אייר תש"נ) [[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] י"ט באייר ה'תשפ"ג 13:30, 10 במאי 2023 (UTC)
:::::{{א|שיע.ק}} את האמת עוד לא חיפשתי אבל רק עשיתי חיפוש גוגל וראיתי [https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://chabad.info/tag/%25D7%25A8-%25D7%2599%25D7%25A9%25D7%25A8%25D7%2590%25D7%259C-%25D7%2590%25D7%25A8%25D7%2599%25D7%2594-%25D7%259C%25D7%2599%25D7%2599%25D7%2591/&ved=2ahUKEwiu1fOXiOv-AhXNFVkFHbIXDdkQFnoECAoQAQ&usg=AOvVaw3JmyJxVvhsFheX7iqPGeP8 באינפו] ||[https://sinun770.org/%D7%9E%D7%A2%D7%9E%D7%93-%D7%94%D7%99%D7%90%D7%A8%D7%A6-%D7%A9%D7%9C-%D7%A8-%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C-%D7%90%D7%A8%D7%99%D7%94-%D7%9C%D7%99%D7%99%D7%91-%D7%90%D7%97%D7%99%D7%95-%D7%A9%D7%9C/ בסינון חב"ד] ובעוד הרבה אתרים שלצערי מסנן הספאם חסם. ברוב הקבצים שראיתי (לא אתרי חדשות) ובמקומות רשמיים אכן כתוב הוו"ח וכדו'. גם דעתי היא שלא לכתוב הרב או ר' אלא הוו"ח. בברכה, [[משתמש:יוסף בן מלמד|יוסף בן מלמד]] ~ <font size="3"><span style="color:#0000FF;"> [[שיחת משתמש:יוסף בן מלמד|יחי המלך המשיח!]]</span></font> ~ <font size="2">(15:56, י"ט באייר, ה'תשפ"ג)</font>.
:::::::בתולדות לוי"צ, מהדורה חדשה, [מצאתי באוצר החכמה] בהוצ' קה"ת: "פרק ארבעה עשר - רבי ישראל אריה לייב ". בהתקשרות גליון 1497 [תשפ"ג] נכתב: "נפטר הוותיק וחסיד ר' ישראל אריה לייב" [וכן נכתב שם בשנים קודמות] [למשל, התקשרות 1295] לכן, הכינוי "ר'" לדעתי הכי מתאים. כמו"כ לענ"ד, הכינוי "ר'" הוא כינוי שמשתמשים בו גם כלפי אנשים שאינם רבנים, ואף כלפי אנשים מסורתיים, ואין שום בעיה להשתמש בכינוי זה. כאן לא מדובר בכיתוב על מצבה שמדייקים מאד בכתיבת השבחים כידוע, אלא באנציקלופדיה אינטרנטית, ואין לכתוב בלי תואר ר' כי ייראה כמו זלזול. - א' הת' מירושלים. {{אנונימי}}
::::::::אנונימי, אני חושב שבאמת לא מתאים לקרוא לו רב או ר' ובטח לא רבי. חב"דפדיה צריכה לכבד את עצמה. וכמו שכתב שיע.ק בשם שימעלה פיזם שלא מכובד לקרוא לו כך. בברכה, [[משתמש:יוסף בן מלמד|יוסף בן מלמד]] ~ <font size="3"><span style="color:#0000FF;"> [[שיחת משתמש:יוסף בן מלמד|יחי המלך המשיח!]]</span></font> ~ <font size="2">(16:24, י"ט באייר, ה'תשפ"ג)</font>.
:::::::::יש"כ, הבאת מקורות משמעותיים שמעלות בי ספק בעניין שחשבתי שהוא ברור, נראה לי שזה נושא שמן הראוי לבקש מהוועדה הרוחנית [[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] י"ט באייר ה'תשפ"ג 18:28, 10 במאי 2023 (UTC)
::::::::::בקונטרס י"ג אייר תנש"א הרבי מחק את התואר "הרב" משמו. ראיתי פעם תמונה של הכתי"ק.--[[משתמש:י נעוולער|י נעוולער]] - [[שיחת משתמש:י נעוולער|שיחה]], 21:16, י"ט באייר, ה'תשפ"ג 21:16, 10 במאי 2023 (UTC)
 
:::::::::::לכן, הכי טוב לכתוב "ר'" וכפי שכותבים בעיתון כפ"ח, "התקשרות", וכו'. א' תמים. אם על אהרן קוטלר כותבים בחבדפדיה "ר'" אז על ריא"ל בטח ובטח שיש לכתוב!! ואני חושב שצריך להוריד מקוטלר את ה"ר'". {{אנונימי|}}
::::::::::::כבוד אנונימי היקר, (ראשית בבקשה הירשם למען נוכל לשוחח עמך באופן בהיר יותר, שנית) אתה צודק שיש להוריד מאהרון קוטלר את התואר ר', אך גם על אחיו של הרבי אין לכתוב ר'. אגב, חיפשתי ולא מצאתי את התואר ר' אהרון קוטלר. בברכה, [[משתמש:יוסף בן מלמד|יוסף בן מלמד]] ~ <font size="3"><span style="color:#0000FF;"> [[שיחת משתמש:יוסף בן מלמד|יחי המלך המשיח!]]</span></font> ~ <font size="2">(00:58, כ"א באייר, ה'תשפ"ג)</font>.
 
=ראה מה שהגבתי להלן בערך "שבירה". יישר כוח. - ירושלמי.
 
===שבירה===
אני רוצה לסכם את הדיון כמובן אשמח שתוסיפו את דעתכם אם היא שונה או ששכחתי משהו
 
1. השאלה היא האם לכתוב על אחיו של הרבי 'ר' או 'הרב' וכיו"ב, או שלא לכתוב תואר בכלל מלבד בפתיח שאפשר את התואר הו"ח אי"א עוסק בצ"צ וכו'.
 
2. ראשית מה ידוע לנו שהרבי עצמו כתב אודתיו, או לפחות הגיה שכתבו אודותיו. : הובא עד כה מקור אחד עם 'הרב' והוא בהקדמה לקונטרס י"ג אייר תש"נ. מנגד יש לנו 'משנה אחרונה' מקוטנרס תנש"א שבה אין 'הרב' ולכאורה יש סיבה מדוע שונה התואר מתש"נ לתנש"א. בנוסף לזה יש 2 מקורות, שלדעתי הם בעלי משקל רב יותר גם כאשר כל אחד מהם לחוד, למול הקדמה לקונטרס. 1. המצבה שברור שכל מילה בה נכתבה בכוונת מכוון. 2. [[קונטרס דבר מלכות י"ב]], שיצא לבקשת הרבי, וחולק על בידיו הק', כשעל חלקו האחורי הקדשה: לזכרון הוו"ח אי"א נו"צ ובעל מדות ישראל אריה לייב . . שגם המשכה מאוד אישי ביחס לרבי, אזכור של אחיו דובער הי"ד, ושל אביו רלוי"צ. כפי שמופיע בערך על הקונטרס הנ"ל הרבי כשהרבי ביקש להדפיס בנ.י. את הקונטרס כפי שפלס הו"ל באה"ק, התייחס בפרטות להקדשה וביקש שיודפס עם הקדשה זו. לסיכום 3 מקורות מול 1, נגד כתיבת 'הרב'.
 
3. ישנם מקורות כגון 'התקשרות' והספר 'תולדות לוי"צ, אבל דומני שהשיקול העיקרי כאן צריך להיות כיצד הרבי עצמו כותב או מאשר לכתוב. [[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] ב' בסיוון ה'תשפ"ג 20:37, 22 במאי 2023 (UTC)
:אני מסכים עם כל מילה שאמר {{א|שיע.ק}} אין לי מה להוסיף על הפירוט שהביא לעיל, אלא להסכים בתוקף, ולהשמיט את התואר הרב/ר'. ישר כח גדול. בברכה, [[משתמש:יוסף בן מלמד|יוסף בן מלמד]] ~ <font size="3"><span style="color:#0000FF;"> [[שיחת משתמש:יוסף בן מלמד|יחי המלך המשיח!]]</span></font> ~ <font size="2">(20:58, ב' בסיוון, ה'תשפ"ג)</font>.
 
::בקשר למה שכתב יוסף בן מלמד שלא כתוב כאן על קוטלר כינוי "הרב", בדקתי ומצאתי שדווקא כן. וכשראיתי זאת, השמטתי ממנו התואר "ר" שכן האיש לא ראוי לכך אחרי עוגמת הנפש הנוראה שגרם לרבי הריי"צ. לא מובן מה החטא לכתוב על אחיו של הרבי "ר'" [וישנו כמובן הבדל בין קונטרס או נוסח מצבה שמשתדלים מאוד לדייק לבין ערך אנציקלופדי בעלמא]. אני מודע לכך שהוא לא היה יהודי חרדי בחייו האישיים, אך אין זה אומר שאי אפשר לכנותו בכינוי זה לשם כבוד. כמובן כשכותבים על מצבה או על קונטרס לדורי דורות צריך לדייק ולכתוב הכל בדיוק על הנפטר, אבל כאן כנ"ל זה לא דומה. בכל אופן, לדעתי גם אם רוצים להשמיט הכינוי "ר'", חייבים לכתוב בתחילת הערך הכינויים שהרבי כינה את אחיו "הוו"ח אי"א נו"נ" וכו', וגם אין צורך למחוק באופן מוחלט מכל מקום את התואר "ר". אין מצווה כזו... = ירושלמי. {{אנונימי}}
:::אנונימי היקר הינך צודק בזה שצריך להשמיט את התואר הרב או ר' מקוטלר, מעולם לא התנגדתי לזה חלילה. בנוגע לאחיו של הרבי - מוכרחים לדייק בלשוננו, וכפי שנוכחת לראות למעלה את הדיוקים בעניין, היכן הוזכר התואר הרב, היכן ר', והיכן הוו"ח. ניסינו לחתור אל הלשון המדויקת. וכן, יש עניין למחוק באופן מוחלט את התואר כדי לדייק כמה שניתן. בברכה, [[משתמש:יוסף בן מלמד|יוסף בן מלמד]] ~ <font size="3"><span style="color:#0000FF;"> [[שיחת משתמש:יוסף בן מלמד|יחי המלך המשיח!]]</span></font> ~ <font size="2">(19:53, ד' בסיוון, ה'תשפ"ג)</font>.
::::'מצווה לומר בלשון רבו', אם הרבי קבע באופן כמעט גורף (למעט מקרה אחד) שאחיו לא יכונה בתואר 'הרב', עלינו להצמד לכך. [[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] ד' בסיוון ה'תשפ"ג 19:59, 24 במאי 2023 (UTC)
:::::בדיוק. בברכה, [[משתמש:יוסף בן מלמד|יוסף בן מלמד]] ~ <font size="3"><span style="color:#0000FF;"> [[שיחת משתמש:יוסף בן מלמד|יחי המלך המשיח!]]</span></font> ~ <font size="2">(20:39, ד' בסיוון, ה'תשפ"ג)</font>.
::::::לענ"ד, יש להזכיר עכ"פ בערך את הכינויים "הוו"ח אי"א נו"נ" וכו' של הרבי בקשר אליו, בתור ציטוט וכיו"ב. קבלת התורה בשמחה ובפנימיוּת. = ירושלמי. {{אנונימי}}
:::::::בוודאי שאת הכינוי הוו"ח יש להכניס, על זה כולם מסכימים. אגב, אנונימי היקר אני מציע לך להירשם. חג שבועות שמח. בברכה, [[משתמש:יוסף בן מלמד|יוסף בן מלמד]] ~ <font size="3"><span style="color:#0000FF;"> [[שיחת משתמש:יוסף בן מלמד|יחי המלך המשיח!]]</span></font> ~ <font size="2">(21:39, ה' בסיוון, ה'תשפ"ג)</font>.
:::::::::גם "הרב" [[מאיר פרוש]] אינו רב אלא שר. אבל אחינו יודעים לכבד את עצמם והגיע העת שנדע לכבד את בית הרב וד"ל [[משתמש:תמיד|תמיד]] - [[שיחת משתמש:תמיד|שיחה]], 05:32, ח' בסיוון, ה'תשפ"ג 05:32, 28 במאי 2023 (UTC)
::::::::::{{א|תמיד}} לא כתוב עליו 'הרב'. בברכה, [[משתמש:יוסף בן מלמד|יוסף בן מלמד]] ~ <font size="3"><span style="color:#0000FF;"> [[שיחת משתמש:יוסף בן מלמד|יחי המלך המשיח!]]</span></font> ~ <font size="2">(05:41, ח' בסיוון, ה'תשפ"ג)</font>.
:::::::::::{{א|יוסף בן מלמד}} מחקת "הרב" בפתיח והותרת "הרב" בקישורים. ואביו? "הרב" ובניו?! הגיוני הרב מאיר פרוש ור' יא"ל [[משתמש:תמיד|תמיד]] - [[שיחת משתמש:תמיד|שיחה]], 05:58, ח' בסיוון, ה'תשפ"ג 05:58, 28 במאי 2023 (UTC)
::::::::::::{{א|תמיד}} קטנתי. שיחזרתי את עריכתי, היא הייתה למטרת שחוק. בברכה, [[משתמש:יוסף בן מלמד|יוסף בן מלמד]] ~ <font size="3"><span style="color:#0000FF;"> [[שיחת משתמש:יוסף בן מלמד|יחי המלך המשיח!]]</span></font> ~ <font size="2">(06:17, ח' בסיוון, ה'תשפ"ג)</font>.
משתמש תמיד, אין אחר המלך כלום. ומי שחושב שהוא יכבד את אחי המלך יותר מהמלך, שילך להתוועד קצת עם המשפיע שלו.... [[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] ט' בסיוון ה'תשפ"ג 16:02, 29 במאי 2023 (UTC)
:בדיוק. בברכה, [[משתמש:יוסף בן מלמד|יוסף בן מלמד]] ~ <font size="3"><span style="color:#0000FF;"> [[שיחת משתמש:יוסף בן מלמד|יחי המלך המשיח!]]</span></font> ~ <font size="2">(20:00, ט' בסיוון, ה'תשפ"ג)</font>.
משתמש אלמוני