פתיחת התפריט הראשי

שינויים

נוספו 7,529 בתים ,  21:35, 25 בפברואר 2023
אין תקציר עריכה
:כך אומר השרד"ב לוין מנהל הספריה--[[משתמש:חייל של המלך|חייל של המלך]] - [[שיחת משתמש:חייל של המלך|שיחה]], 04:45, ט"ו באייר, ה'תשפ"ב 04:45, 16 במאי 2022 (UTC)
== חייים חיים ליברמן ==
יש לחשוד שמי שכתב זאת בערך ואח"כ החזיר את הדברים לדף הוא מתנגד בעצמו. לכן יש לקיים וביערת הרע וגו' ולמחוק זאת וכך נעשה ב"ה.
:קשקוש בגרוש. ישורון אינו אנטי חב"די ולא ליטאי. לא ברור למה ואיך הדברים בדיוק הפכו ל"דברי בלע". הוא מספר מה שידוע לו אודות הכתבים, זה הכל. [[מיוחד:תרומות/147.234.64.77|147.234.64.77]] 21:59, 25 בינואר 2023 (UTC)
::לא קשקוש. אלא אם כן אתה מיתמם... קובץ ישורון הוא ליטאי. הם מקדישים מאמרים רבים כדי להוכיח את "קדושתו" של אביגדור המלשין. קמנצקי החוקר המתנגד (בנו של ר' יעקב קמנצקי) היה מפרסם שם מאמרים מלאי לעג נגד חב"ד [הרב מונדשיין סתר את דבריו לא אחת במאמריו בקובץ היכל הבעש"ט ועוד]. נכתבו שם דברי זלזול מחפירים נגד הרבי במאמריו של ש.ז. הבלין [על הגניזה החרסונית] ושל קמנצקי [בנושא שו"ת צמח צדק ויחסו לגר"א]. הם הקדישו כרך שלם ל"זכרו" של אותו האיש מבני ברק. בקובץ שהקדישו לגרב"ש שניאורסון, לא הזכירו מילה אודות הרבי שהיה עימו בקשר עשרות שנים. בין העורכים ליטאים מובהקים: דוד קמנצקי, ויהושע ענבל. זהו קובץ ליטאי לעילא. דברי הזלזול בגניזה החרסונית שם מקורם במאמרו של ש.ז. הבלין - אחיינו של חנוך הבלין - המשתייך לליטאים בהשקפותיו (כשמאן דהוא הדפיס ביוגרפיה על החזון איש שלא ערבה לחיכם של הליטאים, התחלחלו הבלין ויהושע ענבל וכתבו מאמרים מלאי השגות על הביוגרפיה...). מי שיעיין במאמרו של הבלין יראה שהוא מלא דברי בלע. אין מה להציג דברים חסרי טעם שאמר או לא אמר ר' חיים ליברמן [הדברים מועתקים מ"עדות" של "אוהבי" חב"ד ליטאים ש"שמעו" ממנו... אין הקלטה מהדברים. גם אם אמר הלה שטויות, הרי דברי הרב ודברי התלמיד דברי מי שומעין? הרבי סבר שהגניזה אותנטית ו"אין אחרי דבר המלך כלום". וכאן זו חב"דפדיה ולא "ליטא-פדיה" ולא ויקיפדיה החילונית המשמיצה כל דבר שבקדושה.] אף חסיד חב"ד לא יתייחס לדברי הבל הלועגים לדברי רבותינו נשיאינו, ואין להם שום מקום כאן. אגב, ראיתי שבעריכותיך הקודמות השווית את אמונת חב"ד ללהבדיל -נצרות... אתה אינך שייך לחב"ד, וידוע לנו לאיזה חוג אתה משתייך. עליך להרפות מחב"דפדיה ולא להחדיר כאן את הזוהמה שלך. - עה"ח, חסיד חב"ד.
::לטרול הסדרתי. אין כזו מילה בעברית: נחיתיות. זו עברית עילגת של ליטאים. אף אחד לא מטומטם וכתובת IP לא מתחלפת, אותה יד טמאה שהשוותה את חב"ד ל-להבדיל - נוצרים, ממשיכה ומנסה להחדיר בכוח לחבדפדיה סיפורים של "חיים ליברמן" (האיש העיד נגד הרבי במשפט הספרים ולכן "עדויותיו" אינן קבילות, בפרט כשהן מפיהם של עדי שקר ליטאיים ומגמתיים כחוקר הליטאי קמנצקי או ד.צ. הילמן שעזב את חב"ד ומתוך מרמור כלפי חב"ד השמיץ ללא הרף את הגניזה החרסונית, כשברור שמה שעמד מול עיניו לא היה חקר האמת אלא רק רצון להתנצח ולהתכתש). מי שקורא לאיש מבני ברק שהניח תפילין פסולות והפיץ שנאה ומחלוקת בשם "הרב" - אינו חבדניק, ואם כן מה לטרול ליטאי באתר חב"די? אפשר לכתוב את הזבל הליטאי ביתד נאמן או בהפלס או בפשקווילים ליטאיים.
:::למרות שקובץ "ישורון" הוא בהחלט ליטאי (למרות שכותבים שם חסידים, ואפילו [[חיים אליעזר אשכנזי|חב"דניק אחד]]), כפי שהדבר מתבטא במאמרי הר' ד.ק., אין לזה קשר לעדים הנאמנים לדבריו של רח"ל, שהאחד הוא הרב אליעזר כ"צמאן והשני הוא הרב משה ליפשיץ, ששניהם לא נחשדו חלילה לשקר. אך כמובן שפרט זה מראה על '''רח"ל''' (ואולי אמור להופיע בערך עליו), אך לא על '''הגניזה החרסונית''', שכאתר חב"די לא רואה צורך לכתוב את דעתו של כל אחד ואחד – גם אם הוא חסיד חב"ד – עליה, כל זמן שהיא נוגדת את דעתם של מנהיגי החסידות.{{ש}}אגב, כתובת IP בהחלט מתחלפת. [[משתמש:בא מועד|בא מועד]] • [[שיחת משתמש:בא מועד|שו"ת]] • כ"ח בשבט ה'תשפ"ג ליצירה | 21:53, 19 בפברואר 2023 (UTC)
::::במקרה הזה, פשוט שאותו אחד שכתב דברי בלע נגד אמונת חסידי חב"ד ברבי, הוא אותו אחד שהלך להחדיר חומרים נגד הגניזה החרסונית. אגב, הליטאים בכתבי הפלסתר "יתד נאמן" וכו' נהגו לתקוף רבות את הגניזה בשעתו, ומטרתם היא לנגח את חסידות חב"ד (ועיי' מענה הרבי אודות ד"צ הילמן בערך הגניזה החרסונית). האם רח"ל אמר את הדברים או לא אמר? אין זה נוגע, והרי במשפט הספרים הוא הלך להעיד נגד הרבי, ולכן גם אם רח"ל אמר דברי שטות בסוף ימיו, אין עלינו לצטטם [גם לא בערך אודות רח"ל, כדי שלא להראות שום לגיטימציה לדברים שאמר, וכדי לא לפרסם דברי שטות אלה ולעשות את עבודת ה"מתנגדים"]. ופשוט.
:::::כנ"ל, ברור שדברי רח"ל לא אמורים להיות מוזכרים בערך זה (לא ברור לי למה אתה סבור ש"אותו אחד" זייף מאמר שלם על שמו של הרב כ"צמאן, שאף לא מחה על כך!). לאידך, הם בהחלט מלמדים הרבה על דמותו של רח"ל. אך לא נכניס בערכו כל דבר בגנותו, כפשוט. [[משתמש:בא מועד|בא מועד]] • [[שיחת משתמש:בא מועד|שו"ת]] • כ"ט בשבט ה'תשפ"ג ליצירה | 13:03, 20 בפברואר 2023 (UTC)
::::::כוונתי הייתה שבדקתי ומצאתי שב"עריכותיו" הקודמות של אותו טרול, הוא השווה בין אמונת חסידי חב"ד ל-להבדיל - נצרות. והוא גם זה שמחדיר לחב"דפדיה את אותו מאמר של ר' כצמן. לא אמרתי שהמאמר עצמו זויף על ידו, המאמר אכן נכתב והוא מחוצף (וברור מה עומד מאחורי פרסום אותם מאמרים ליטאיים מחוצפים - שנאה לחב"ד, לעיתים סמויה ולעיתים גלויה) ואין לו מקום בחבדפדיה. כמובן.
:::::::הבנתי. לא ברור לי מה מחוצף במאמרו של הר"א כ"צמאן (ואולי אתה מתבלבל עם מאמרו של הר' שז"ה), שלא מצאתי התבטאויות שלו נגד רבותינו נשיאינו, ואף עזר בהשבת ספרי ספריית אגו"ח בעת משפט הספרים (ראה ליקוט מענות קודש תשמ"ה מענה רלט-רמ), ובמאמרו מזכיר את הרבי בכבוד. [[משתמש:בא מועד|בא מועד]] • [[שיחת משתמש:בא מועד|שו"ת]] • כ"ט בשבט ה'תשפ"ג ליצירה |
*לאחר העיון: גם למאמרו של ר' א. כצמן אין מקום כאן כנ"ל, אך כוונתי הייתה בעיקר לדברי בלע נגד כ"ק אדמו"ר מוהריי"צ שכתב ד.ק. בישורון בשם הילמן, [בשם ש.ז. הבלין, בשם רח"ל...] וברי לי שדברי בלע כאלו אם היו נכתבים נגד ה"אמרי אמת" מגור או ר"א מבעלזא - היו זוכים לגינוי ויותר מכך מצד חסידיהם... אלא שהליטאים בכתב העת ישורון [ובפרט ד.ק. וגם הבלין] מרשים לעצמם להשתלח בחסידות חב"ד כרצונם ואין פוצה פה וכו', ולכן לפחות בחבדפדיה יש להימנע מלהחדיר את דברי זלזולם ושנאתם, ולא לתת לכבוש המלכה בבית. חודש טוב. [להעיר, שבבית משיח גליון 583 עמ' 46 מובא ש"תביעת" כצמן על כסף וכו' התבררה כלא מוצדקת ואכמ"ל].
:למשפט ההוא באמת אין קשר לגניזה החרסונית. לגבי תביעת רא"כ, לא ברור מה טענתך עליו. הוא סבר שמגיע לו, ולאחר ששאלו רב התברר שטעה. ומה בכך? על חלק מהפסדיו הוא כן קיבל החזר מאגו"ח. [[משתמש:בא מועד|בא מועד]] • [[שיחת משתמש:בא מועד|שו"ת]] • ל' בשבט ה'תשפ"ג ליצירה | 15:06, 21 בפברואר 2023 (UTC)
::את דברי הבלע שהובאו בשם ש.ז. הבלין בשם רח"ל, מכחיש הבלין בעצמו, וכל הרוצה יכול לבוא ולשאול אותו בעצמו... --{{גופן|4|רשי|[[משתמש:שמואל חיים|'''שמואל חיים''']]}} ♦ [[שיחת משתמש:שמואל חיים|{{צבע גופן|שחור|'''שיחה'''}}]] 16:00, 21 בפברואר 2023 (UTC)
* לא קשקוש. אלא אם כן אתה מיתמם... קובץ ישורון הוא ליטאי. הם מקדישים מאמרים רבים כדי להוכיח את "קדושתו" של אביגדור המלשין. קמנצקי החוקר המתנגד (בנו של ר' יעקב קמנצקי) היה מפרסם שם מאמרים מלאי לעג נגד חב"ד [הרב מונדשיין סתר את דבריו לא אחת במאמריו בקובץ היכל הבעש"ט ועוד]. נכתבו שם דברי זלזול מחפירים נגד הרבי :::יחד עם זאת, במאמריו של ש.ז. הבלין [על אודות הגניזה החרסונית] ושל קמנצקי [בנושא שו"ת צמח צדק ויחסו לגריש הרבה מאוד זלזול ר"א]. הם הקדישו כרך שלם ל- גלוי ומוסווה - ברבותינו נשיאינו ובפרט ברבי, וברור שדווקא הרקע החב"זכרו" די של אותו האיש מבני ברק. בקובץ שהקדישו לגרבאבות אבותיו גורם לו לנסות למצוא חן בעיני הליטאים ולתקוף את חב"ש שניאורסוןד, לא הזכירו מילה אודות הרבי שהיה עימו בקשר עשרות שנים. בין העורכים ליטאים מובהקים: דוד קמנצקי, ויהושע ענבל. זהו קובץ ליטאי לעילא. דברי הזלזול בגניזה החרסונית שם מקורם במאמרו של ש.ז. הבלין - אחיינו של חנוך הבלין - המשתייך לליטאים בהשקפותיו (כשמאן דהוא הדפיס ביוגרפיה על כי כשהיה מי שפרסם ספר שפגע לדעתו בכבוד החזון איש שלא ערבה לחיכם של הליטאים, התחלחלו - נזעק הבלין ויהושע ענבל וכתבו מאמרים מלאי השגות על הביוגרפיהוכתב נגד אותו מחבר...). מי שיעיין במאמרו של הבלין יראה שהוא מלא דברי בלע. ::::אין מה להציג דברים חסרי טעם שאמר או לא אמר ר' חיים ליברמן [הדברים מועתקים מספק שבמאמרי רשז"עדות" של "אוהבי" חב"ד ליטאים ש"שמעו" ממנו... ה אין (אולי, סילופים מכוונים, אבל אין הקלטה מהדברים. גם אם אמר הלה שטויות, הרי ) רצון ונסיון להבין את דברי הרב ודברי התלמיד דברי מי שומעין? הרבי סבר שהגניזה אותנטית ו"אין אחרי דבר המלך כלום". וכאן זו חב"דפדיה ולא "ליטא-פדיה" ולא ויקיפדיה החילונית המשמיצה כל דבר שבקדושה.] אף חסיד חב"ד לא יתייחס לדברי הבל הלועגים לדברי רבותינו נשיאינו, ואין להם שום מקום כאןברור שמבחינות רבות הוא רואה את עצמו כליטאי. {{ש}}אגב, ראיתי שבעריכותיך הקודמות השווית את אמונת חב"ד ללהבדיל -נצרות... אתה אינך שייך לחב"דאולי תתחיל להזיח בצורה רגילה (עם נקודותיים)? בברכה, וידוע לנו לאיזה חוג אתה משתייך. עליך להרפות מחב[[משתמש:בא מועד|בא מועד]] • [[שיחת משתמש:בא מועד|שו"דפדיה ולא להחדיר כאן את הזוהמה שלך. - עהת]] • א' באדר ה'תשפ"חג ליצירה | 13:01, חסיד חב"ד. *אין טעם לענות לליטאי טרול שכותב בצורה זולה ובעברית עילגת. הזקן מבני ברק לא היה רב ובאתר זה אינו מוזכר בשמו. אתה השווית את חב"ד ללהבדיל - נוצרים, וזה נשאר ביומן העריכות שלך. במקום אחר כתבת על קנייטש ליטאי ובזה חשפת את מוצאך ושנאתך לחב"ד. זה לא המקום לטרול כמוך. תכתוב בליטאפדיה.22 בפברואר 2023 (UTC)
משתמש אלמוני