פתיחת התפריט הראשי

שינויים

נוספו 6 בתים ,  07:12, 2 בנובמבר 2016
מ
החלפת טקסט – "בחי' " ב־"בחינת "
תיקון זה להיותו מהתיקונים הראשונים מוזכר בריבוי מקומות בנגלה וחסידות. כך למשל בדברי חז"ל אנו מוצאים "הדבק במדותיו, מה הוא רחום אף אתה רחום...", וכן בתחילת [[עץ חיים]] מוזכרת מידה זו כטעם לבריאת העולם (למרות שאין טעם ברצון, הרי לאחר הרצון יש טעם וגדר לבריאה שהוא שורשו).
מידה זו היא כבר חלק מהצמצומים, כי מצד עצמותו הרי לא שייך בחי' בחינת מדות רחום וחנון, אלא א"כ שייך בחי' בחינת עולם ובריות שתפול עליהם מדת הרחמים. וכמ"ש ב[[אוצרות חיים]] בתחלתו "כי אם אין בעולם מי שיקבל רחמים ממנו איך יקרא רחום".
וזהו זכור רחמיך ה' וחסדיך כי מעולם המה, שהמדות אלו הם בגדר עלמין, וא"כ לגבי מהותו ועצמותו ית' שאינו בגדר עלמין כלל. וגם עכשיו אפילו שנתהוו העולמות מ"מ כולא קמיה כלא חשיב, דהיינו שבאמת הוא לבדו הוא כמו קודם שנברא העולם וכל הנבראים בטלים במציאות כביטול זיו השמש כשהוא תוך גוף השמש{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/lkutey/24/93a&search=%D7%A8%D7%97%D7%95%D7%9D לקוטי תורה מסעי צד, ג (סוף העמוד)]}}.
39,916

עריכות