פתיחת התפריט הראשי

שינויים

נוספו 1,938 בתים ,  01:42, 20 במאי 2021
מ
הגהה
{{תניא}}
'''וצדקה כנחל איתן'''
==מבוא לפרק==באגרת זו מבאר [[אדמו"ר הזקן|הרבי]]{{הערה|על פי הנביא עמוס.}} מעלה בצדקה שטרם הוזכרה, שהיא ה"[[נחל איתן]]" הממשיך את עצם הנפש{{הערה|בחינת "איתן" שבנשמה.}} בלב.
איתן הוא ביטול הנשמה לאלוקות שיתגלה רק '''לעתיד לבוא''', אך הצדקה משולה לנחל, שממשיך מעין גילוי זה בלב '''גם היום'''. ==טקסט הפרקגוף האגרת==
{{פרק תניא|פרק=ז|טקסט הפרק={{תבנית:ספר התניא/קונטרס אחרון - פרק ז'}}}}
==סיכום הפרק==במקומות רבים באגרות הקודש נזכרו כבר עניינים שונים, שפועלים רחמים הבאים לפועל בצדקה{{הערה|מכפר על חטא, ממשיך גשמיות, פודה את הנפש ועוד.}}, אך כאן מבואר עניין שטרם הוסבר: שהתעוררות רחמים רבים על ניצוץ אלוקות שבנפשו מגלה '''בלב''' את הביטול של '''עצם הנפש'''. אלא שהתעוררות הרחמים לבד אינה מספקת וצריך גם פעולה ממשית של "אתערותא דלתתא" - נתינת צדקה בפועל. * משתי סיבות נקראת בחינת 'חכמה' שבנשמה 'איתן'::א. עניין החכמה הוא '''תוקף''' ההתקשרות באלוקות.:ב. אותיות אית"ן מורות על עתיד{{הערה|מבחינה דקדוקית: '''א'''לך, '''י'''לך, '''ת'''לך, '''נ'''לך.}}, כי היום נמצאת בחינה זו בגלות ותתגלה רק לעתיד לבוא.
==צילום הפרק====מושגים יסודיים בפרק==* למרות זאת, מעין גילוי זה שייך '''גם היום:'''{{הערה|במקומות אחרים מוסבר שזהו ע"י התעוררות רחמים על ניצוץ אלוקות שבנפשו, אבל כאן מדגיש שאין זה מספיק וצריך גם לתת צדקה בגשמיות.}} '''ע"י''' רחמים בעניין גשמי - '''צדקה.'''
{{סדרה|הקודם=[[קונטרס אחרון - פרק ו'|פרק ו']]|הבא=מושגים יסודיים==*[[קונטרס אחרון - פרק ח'|פרק ח'איתן]]}}
{{סדרה|הקודם=[[קונטרס אחרון - פרק ו'|פרק ו']]|רשימה=פרקי קונטרס אחרון|הבא=[[קונטרס אחרון - פרק ח'|פרק ח']]}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:קונטרס אחרון - תניא]]