{{פורטל:גאולה ומשיח/מסגרת מעוצבת עליונה|צבע=#ffaaaa<big>פורטל {{שם הדף}}</big>|{{שם הדף המלא}}/מבוא}}{{{{שם הדף המלא}}/מבוא}}{{פורטל=:גאולה ומשיח|תוכן=תורת החסידות, אשר הינה הפנימיות של אותה תורה שליוותה את עם ישראל במשך כל הדורות, התגלתה דווקא בדורות האחרונים. הטעם העיקרי לעובדה זו נעוץ בהתקרבות לגאולה. נאמר "טועמיה חיים זכו", כשם שבערב-[[שבת]] טועמים ממאכלי השבת, כך בדורות אלו יש ללמוד פנימיות התורה, כטעימה מהגאולה השלימה. כן מנהיגותם של נשיאי החסידות היא הארה ממלכות בית דוד שתחזור על ידי ה[[מלך המשיח]]./מסגרת מעוצבת תחתונה}}
תורת החסידות המבארת את הנושא של [[אחדות ה']], מגלה כי מהותה של ה[[גאולה]] היא שאז תתגלה אחדות זו בעולם, והתגלות זו היא היא תכלית כל הבריאה ונתינת התורה, ובלשונה<div style="float:right; width: 59%;"[[דירה בתחתונים]]" (גם בנגלה דתורה מרומזת התגלות זו, כמבואר ברמב"ם שאז יהיה "[[ומלאה הארץ דעה את ה']]"). זוהי הסיבה לכך שהדרך העיקרית להביא את גילויו של משיח הוא על ידי הפצת מעיינות החסידות, כמענתו עצמו למחולל החסידות על שאלתו "אימתי קאתי מר? – לכשיפוצו מעיינותיך חוצה"> <!-- צד ימין -->
כל הנושאים הקשורים לגאולה ומלך {{פורטל:גאולה ומשיח/מסגרת מעוצבת עליונה|מלך המשיח מקבלים בהירות חדשה בתורת החסידות. זוהי הסיבה שדוקא תורת ונשיאי החסידות הם שגילו את הזיקה של חיי התורה ומצוות לצפיה והשתוקקות תמידית לגאולה (אף שצפיה זו מתבקשת גם בפשטות שהרי בזמן הגלות נבצר מהיהודי לקיים את רוב מצוות התורה, והגאולה תביא עמה שלימות חסרת תקדים בתורה ומצוותיה), כיון שדוקא הבנת מהות ה[[תורה]] ו[[מצוות]] – אחדות ה', היא המעוררת צפיה זו בלב היהודי.|{{שם הדף המלא}}/מלך המשיח}}{{{{שם הדף המלא}}/מלך המשיח}}{{פורטל:גאולה ומשיח/מסגרת מעוצבת תחתונה}}
התאולוגיה האמורה באה לידי ביטוי אצל נשיאי החסידות, אשר הכמיהה לגאולה חדורה היתה בכל עצמותם ובלטה בהנהגתם, ובמיוחד בדורות האחרונים, החל מ[[אדמו"ר הרש"ב]] שהקים את ישיבת "[[תומכי תמימים]]" ועורר [[שיחה{{פורטל:גאולה ומשיח/מסגרת מעוצבת עליונה|בשיחותיו]] שתלמידי הישיבה הם "[[חיילי בית דוד]]" הלוחמים כנגד המחרפים את עקבות המשיח. התעוררות זו התחזקה על ידי בנו [[אדמו"ר הריי"צ]], במיוחד בתקופת השואה שהיוותה – לפי דבריו – "חבלי משיח".תמונה נבחרת|{{שם הדף המלא}}/תמונה נבחרת}}{{{{שם הדף המלא}}/תמונה נבחרת}}{{פורטל:גאולה ומשיח/מסגרת מעוצבת תחתונה}}
[[נשיא דורנו]], השביעי לשושלת נשיאי חב"ד, הודיע עם קבלת נשיאותו כי דורנו הוא [[בשורת הגאולה{{פורטל:גאולה ומשיח/מסגרת מעוצבת עליונה|הדור האחרון לגלות והדור הראשון לגאולה]], הוא – המלך ימות המשיח. |{{שם הדף המלא}}/ימות המשיח}}{{{{שם הדף המלא}}/ימות המשיח}}{{פורטל:גאולה ומשיח/מסגרת מעוצבת תחתונה}}
מכך מובן שהגאולה אינה ענין נוסף על מציאותו והנהגתו אלא שזורה כחוט השני בכל פרט מהם{{פורטל:גאולה ומשיח/מסגרת מעוצבת עליונה|התנוצצות הגאולה|{{שם הדף המלא}}/התנוצצות הגאולה}}{{{{שם הדף המלא}}/התנוצצות הגאולה}}{{פורטל:גאולה ומשיח/מסגרת מעוצבת תחתונה}}</div><div style="float:left; width:40. 5%"> <!-- צד שמאל -->
בשנים האחרונות דיבר בנושא זה ללא הרף, והודיע כי עבודת הגלות הסתיימה ומה שנשאר הוא רק להתכונן לקבל פני משיח תיכף ומיד ממש. ועודד את ההכרזה של קבלת מלכותו{{פורטל:[[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד]].גאולה ומשיח/מסגרת מעוצבת עליונה|ציטוט נבחר|{{שם הדף המלא}}/ציטוט נבחר}}{||{{{שם הדף המלא}}/ציטוט נבחר}}{| class="toccolours" style="clear{פורטל: both; width: 100%;" align=" right;" ! style="background-color: #ffaaaa;" | '''[[מגלות לגאולה]]'''! style="background-color: #ffaaaa;" | '''[[הגאולה]]'''! style="background-color: #ffaaaa;" | '''[[המלך המשיח]]'''! style="background-color: #ffaaaa;" | '''[[יזמות בעניני משיח וגאולה]]'''|-|style="padding-left:0px;background:#FFF3E5;" align="center"| גאולה ומשיח/מסגרת מעוצבת תחתונה}}