פתיחת התפריט הראשי

שינויים

הוסרו 4 בתים ,  10:10, 30 באוקטובר 2016
מ
החלפת טקסט – "צדקה" ב־"צדקה"
כמו כן מבוארים בחסידות כמה וכמה ענינים בעבודת האדם שבהם הוא יכול לגלות את ניצוץ המשיח (בנוסף לכך שכל קיום תורה ומצוות מגלה את הניצוץ{{הערה|לקוטי שיחות חלק ב' ע' 599 הנ"ל.}}):
*'''עבודת התפילה''': בשעת [[עבודת התפילה]] מגלה האדם את הקשר הפנימי שלו לקדוש ברוך הוא שלמעלה מטעם ודעת, ונשמתו יוצאת מהגלות הפרטית לפי שעה; לכן בזמן זה במיוחד מתגלה ניצוץ המשיח{{הערה|שם=שם}}.
*'''צדקה''': כיון שבעסקיו משקיע האדם את כל נפשו וכוחותיו כדי להרוויח כסף, לכן כשהוא מפזר כסף זה למצוות ה[[צדקה]] הצדקה הוא מגלה את הנקודה הפנימית ביותר שבנפשו ומקשר אותה לקדוש ברוך הוא, ועל ידי זה הוא מעלה את כל עבודתו בתורה ומצוות - וזהו גילוי ניצוץ המשיח{{הערה|שם=שם}}.
*'''השתוקקות ו[[ענוה]]''': עניינה של ניצוץ משיח - לביאורו של רבי נחום מצ'רנוביל - הוא יחוד ה[[מחשבה]] והדיבור באותיות התורה והתפילה, הדבר מונע מהשתוקקות לדבקות באלוקים על ידי מצוותיו, דבר שיתגלה בשלימות בביאת המשיח{{הערה|1=[http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=24871&st=&pgnum=185 מאור עניים פנחס] דיבור המתחיל: "לכן אמור".}}, לביאור המיוחס ל[[המגיד מקוזניץ']] תשוקה זו נפגמה בחטא [[אדם הראשון]] על ידי מידת ה[[גאוה]], וכשיתאחדו כל חלקי ההשתוקקות של משיח מכל העולמות על ידי מידת השפלות יתוקן [[חטא עץ הדעת]] ויתאחדו כל חלקי קומת משיח, כמו שאמרו חז"ל משיח יבא [[עני]] ורוכב על ה[[חמור]] (על החומריות, הגאוה){{הערה|שם=באר}}
*'''ההתקשרות לנשיא הדור וקיום שליחותו''': כיון שבנשיא הדור מאירה בגלוי בחינת המשיח הכללית (כנ"ל), לכן בה[[התקשרות]] אליו וקיום [[שליחות|שליחותו]] מתגלה באדם ניצוץ המשיח, והוא חודר בכל [[עשר כוחות הנפש|עשר כוחות נפשו]]. זהו גם הרמז שבמילה "שליח", אשר בתוספת עשר היא ב[[גימטריא]] משיח - שכאשר היהודי מקיים את שליחותו בכל עשר כוחות הנפש הוא מגלה ומביא את המשיח. יותר מכך, כל מטרת קיומו של הניצוץ הוא כדי לתת ליהודי את הכח למלא את שליחותו{{הערה|שם=מו|1=ראה באריכות שיחת ליל שמחת תורה תשמ"ו הנ"ל.}}. ובפרט בנשיאי החסידות שענינם הוא הבאת המשיח, שלימוד תורתם מסייע ופועל גילוי הניצוץ{{הערה|שם=לקו"ש לט}}.
39,916

עריכות