פתיחת התפריט הראשי

שינויים

צריך לשים שיעור של [[מזון]] שתי סעודות.
 
===עירוב תבשילין===
{{הפניה לערך מורחב|ערך=[[עירוב תבשילין]]}}
==בתורת הקבלה==
==פולמוס העירוב בערים הגדולות==
{{ערך מורחב|ערך=[[עירוב בקראון הייטס]]}}
כבר בשנת תשל"ט כאשר עלתה היוזמה של עירוב בברוקלין, יצא לאור כרוז בחתימת עשרות רבנים שפסקו כי הדבר מנוגד לדעת ההלכה, אליהם הצטרפו כמה וכמה מחשובי רבני אנ"ש{{הערה|1=[https://anash.org/newly-discovered-historic-psak-on-brooklyn-eruv/ פסק היסטורי שהתגלה לאחרונה בעירוב ברוקלין] {{אנש}} (אנגלית)}}.
בשנת [[תשפ"א]] עלה הנושא פעם נוספת לסדר היום כאשר קבוצת רבנים חב"דיים{{הערה|1=[https://col.org.il/files/uploads/original/2021/09/612f31b32ed4d_1630482867.pdf מכתב הרבנים].}} חתמו על קול קורא לתיקון עירובים בערים הגדולות על מנת להציל ממכשולות שאנשים מטלטלים בשוגג ובמזיד. בין הרבנים שהצטרפו לקול קורא נמנה הרב [[ברוך אוברלנדר]] שפרסם חוות דעת הלכתית מנומקת משלו בו תומך בהקמת העירוב{{הערה|1=[https://col.org.il/files/uploads/original/2021/09/614c787eef3b6_1632401534.pdf מכתבו של הרב אוברלנדר].}}. במענה למכתב זה, חזרו רבני קראון הייטס והזהירו כי לדעתם תיקון עירוב שכזה מנוגד לדעת הרבי{{הערה|1=[https://chabad.info/crown_heights/720100/ רבני השכונה מודיעים שוב: אסור לטלטל ברחוב!].}}.
 
הפולמוס נמשך גם בשנת תשפ"ב, כשהרב קלמנסון מצד אחד הוציא קונטרס בו מבהיר את דעתו שאין מניעה בתיקון עירוב (והבהיר שאין בכוונתו לפסוק באופן ספציפי לגבי קראון הייטס אלא רק להביע דעה הלכתית עקרונית), כשמנגד הרב זאיאנץ הוציא קונטרס הלכתי מקיף בו ביאר את שיטתו לשלילת העירוב{{הערה|1=[https://col.org.il/news/138179 הרב זאיינץ: ראיות מהצ"צ לאסור עירוב בקראון הייטס, חלק ב'] {{PDF}}}}.
{{הערות שוליים}}
{{לט מלאכות}}
[[קטגוריה:שבת]]
30,186

עריכות