פתיחת התפריט הראשי

שלום

הצטרף ב־28 בדצמבר 2009
הוסרו 5,389 בתים ,  09:14, 29 ביולי 2010
העברה
* העלאת מאות תמונות לחב"דפדיה, ושילובם בערכים המתאימים.
}}</blockquote>
<table cellpadding="4" cellspacing="4" style="background-color:#3A6EA5; -moz-border-radius:8px" >
<tr>
<td style="background-color:#7A6EA5">
<table cellspacing=0 style="background-color:#3A6EA5">
<tr>
<td valign="top" bgcolor="#A6CAF0" style="border-color:#aaaaaa; -moz-border-radius:10px 10px 0px 0px; border-width:0px; border-style:solid">
:'''"וכל מי שאינו '''מחכה לביאתו'''... בכל התורה הוא כופר ובמשה רבינו.."'''
</td>
<td width=80%></td>
</tr>
<tr>
<td colspan=2 valign="top" bgcolor="#E0E8FF" style=" border-color:#aaaaaa; -moz-border-radius:10px 0px 10px 10px; border-width:1px; border-style:solid">
:<small>[[הרמב"ם]] פי"א מהל' מלכים</small>
 
:למי שעדיין לא יודע יש דרך '''ליהנות מהחיים'''. זה מתחיל [[עולם הזה|כאן]] וממשיך [[עולם הבא|שם]].
 
בחידושי אחד מגדולי הראשונים '''רבינו אברהם מן ההר''' בחידושי נדרים מח. כתוב: '''הריני עליך חרם המודר אסור כו', ואסורים בדבר של אותה העיר כגון כו' והספרים.''' ואיכא מאן דמקשה והיאך נאסרים לקרות בספרים, והלא [[מצווה]] היא, ומצוות לאו ליהנות ניתנו.
 
ולאו קושיא היא, דלא שייך טעמא דמצוות לאו ליהנות ניתנו אלא במצווה שהיא תלויה ב[[מעשה]], שכשאדם עושה אותה '''אינו מתכוין לדבר הנאה, שאינו עושה אותה להנאת גופו''' אלא לעשות מה שנצטווה מאת השם, אבל [[תורה|מצוות לימוד]] שהוא ענין ציור הלב וידיעת האמת, '''עיקר הציוי הוא כדי לצייר האמת ולהתענג וליהנות במדע לשמח לבבו ושכלו,''' כדכתיב פקודי ה' ישרים משמחי לב, ומשום הכי אבל אסור לקרות בתורה ובנביאים ובכתובים, מפני שהם משמחים לבו על כרחו, הלכך לא שייך למימר במצוות לימוד דלא ניתן ליהנות, '''שעיקר מצוותו היא ההנאה והתענוג במה שמשיג ומבין בלימודו''', הלכך כשהדירו זה את זה או הדיר זה את זה אסור לקרות בספר האוסר, שהרי על כרחו מגעת לו הנאה מממונו.)
 
וכן פסק [[הרמב"ם]] ב[[ספר המצוות]]: המצווה השלישית היא שנצטוינו על [[אהבה|אהבתו יתעלה]], והוא שנתבונן ונסתכל במצוותיו ופעולותיו, כדי '''שנשיגהו ונתענג בהשגתו תכלית התענוג,''' וזוהי האהבה המצווה עלינו. ולשון ספרי לפי שנאמר ואהבת את ה' אלקיך, יודע אני, איני יודע כיצד אוהב את המקום, תלמוד לומר והיו הדברים האלה אשר אנכי מצווך היום על לבבך, שמתוך כך אתה מכיר ויודע את מי שאמר והיה העולם. הנה ביארנו לך '''שבהשכלות תבא לידי השגה וימצא לך התענוג ותבא האהבה בהכרח'''.
 
*ביאור יפה, מה השייכות של [[ברכות קריאת שמע]] ל[[קריאת שמע]] עצמה. הרמב"ן מסביר שברכת המצוות של קריאת שמע היא ברכת אהבת עולם, וברכת יוצר אור היא ברכה צדדית של [[הודאה]] שקבעוה לפני קריאת שמע.
 
אבל לעניות דעתי נראה לומר הביאור בזה, דהנה החפצא של קריאת שמע היא מצוות אהבת השם. ומכיןו שמצוות אהבת השם היא לא מצווה ככל המצוות שהציווי הוא על אהבת השם עצמה, שהרי איך עושים זאת? לכן הציווי הוא על המעשים שמביאים לידי אהבת השם שהם: א. התבוננות בגדלות השם. ב. לימוד התורה בעיון. וגם הברכה של קריאת שמע מברכים על המעשה שאנו מחויבים לעשות כדי לבוא לידי אהבת השם, ולכן אנו מברכים א. יוצר אור על המאורות ועל הארץ ומלואה שהם מספרים כבוד קל, וב. על התורה הקדושה שהיא מספרת לנו את חכמתו הגדולה של השי"ת ומביאה לנו לאהוב אותו.
 
:::::::'''[[אידישעפדיה|בא להתוועד]].''' ו[http://hebrewbooks.org/ ליהנות מהחיים]
 
</td>
</tr>
</table>
</td>
<td rowspan="2" valign="top">
{|class="toc" border="1" cellpadding="2" cellspacing="0" width="250px" style="float:left; margin-right:0em; margin-top:2em; margin-bottom:5%; background:#dddddd; border-collapse:collapse;"
|- dir="rtl"
|
<div align=right dir=rtl>
- [[שיחת משתמש:שלום|דף השיחה שלי]] <br>
 
</div>
 
<div align=center dir=rtl>
 
<font-size>'''ערך מומלץ: "[[פורטל:ניגוני חב"ד|ניגוני חב"ד]]"'''</font-size>
</div>
 
|}
[[תמונה:אבא מחייך.jpg|280px|הרבי|חיוך מתוק של אבא אוהב. כל הזכויות שמורות למשתמש יואל. [[אדמו"ר שליט"א]].]]
 
 
</td>
 
</tr>
</table>
 
----
39,916

עריכות