פתיחת התפריט הראשי

שינויים

הוסרו 3,765 בתים ,  07:51, 13 ביוני 2022
מ
לא ערוך כראוי
המשפיע הוא הדמות הדומיננטית כמעט בכל [[התוועדות חסידית|התוועדות]] החסידית, ועל-פי רוב הוא משמש בה דובר ראשי - אם לא בלעדי{{הערה|ר' [[מיכל וישצקי]] סיפר שפעם התוועדו בסמרקנד ואחד דיבר וכולם הקשיבו, באמצע ר' מענדל התעצבן והתחיל לצעוק על זה שרק אחד מדבר וכולם מקשיבים - שזה לא התוועדות וכו'}}. עם זאת, אין מדובר בהרצאה פרונטאלית בה נותר קהל השומעים פאסיבי, אלא מתקיימת הפריה הדדית מתוך דינמיקה קבוצתית, באווירה בלתי פורמלית וידידותית, שמעורבים בה [[פורטל:ניגוני חב"ד|ניגונים]] כבדי ראש לצד ניגוני שמחה. המשפיע מנחה את משתתפי ההתוועדות, מעודדם ומדרבנם להפנים ולאמץ את המסר החסידי והלקח הטמון בו בקשר לעבודת ה' הפנימית שלהם, וכן בחיזוק התקשרותם אל רבותינו-נשיאינו ובפרט אל הנשיא שבדור.
 
עניין ההשפעה קשור לפנימיות וחיצוניות העולמות הנקראים בקבלה זון= זכר ונקבה
שהם חכמה ובינה.הרבי מלך 👑 המשיח פסק שלא כמו בדורות קודמים שאם אתה יודע אפילו הלכה אחת (ציין מי שיודע את האות א שילמדנה וכן שאר האותיות)וכך יעשה אדם לחברו ותרבה החכמה בישראל.
מכן אנו למדים ש"המשפיע אינו חייב להיות דמות רבנית או חסידית גדולה עיקר נקודת האמת היא להעביר את חכמת האמת ליהודי נוסף בכדי שגם יהודי זה מתבונן בנאמר ויוכל להשפיע באותו נקודה על יהודי נוסף בעתיד.חסידות חבד מסבירה שהעניין מתחיל בתודעה הכוונה ברצון שלי אם אני רוצה להיות מושפע(תלמיד)או משפיע(מורה רוחני בעבודתו יתברך)הרבי פוסק שנוכל לגרום למשיח להתגלות ולגאולה להתממש אך אנחנו חייבים קודם כל להבין את דברי הרבי הקדוש משיח צדקנו כפשוטם לפני שיוצאים לים הגדול של ניגונים או שיעור חסידות מסויים או התוועדות של חברים במטרה להתעלות רוחני חייבים לזכור כלל חשוב שני סוגי נשמות קיימים נשמת אדם ונשמת בהמה לא הכוונה בנשמת בהמה שזו בהמה ממש אלא המקור הנשמתי הוא מעולמות פחות גבוהים כמו בריאה עשיה...כשמנגד ידוע שנשמת אדם הכוונה לנשמות מעולם האצילות שיותר קרוב לכיסא הכבוד המשפיע אור אין סוף לעולמנו.
כלל ברזל שהרבי קובע הוא שברגע שיהודי אחד יפקח את עיניו הרוחניות במילים אחרות התודעה שלו דבר זה יגרום לכל עם ישראל לקבל תודעה כמו שלו כי כל הנשמות באמת תלויות אחת בשניה ונוכל לגלות את מימד הגאולה רק דרך הסברה דרך הפה שידוע שדיבור הוא גילויי למידות
דיבור הוא חיצוני ומידות פנימי...כידוע בחסידות ברסלב שעל ידי מחיאת כף מעוררים רצון בלב לעבוד את השם יתברך ומעוררים זכות טבעית לאהבת הבורא בכל יום שאיננו נגאלים בשמיים מרגישים שנחרב בית המקדש ..מקום השכינה ולכן עלינו לישם עבודה זו במהירות רדיקלית ואינסופית בכלים נאים ומתוקנים (מצוות תורה ומעשים טובים)עיקר ההשפעה תקרה כאשר יתקיימו דברי הרמב״ם הקדוש בהלכות מלכים שאומר אז (הכוונהבגאולה אחרי גילויו של המשיח ובית המקדש שיצנח למקומו בנוי לתפארת העולם כולו)
אז ודאי נדע מהי ההשפעה האמיתית שכן הרמב״ם מסר שכל עם ישראל יהיו חכמים גדולים לכולם יהיו שווים(מגדול עד קטן)ודאי שאז ההשפעה היחידה על האנושות תהיה של מלך המשיח עד שנזכה
לתחיית המתים( שזהו כבר לא עניין של קילקול /תיקון אלא יותר התאחדות בעצמיותנו לכן אחרי תפילה/לימוד אדם מתעלה במעלתו ובהרגשו הפנימי
 
 
לכן חייבים אנו חייבים לשאול...מתי ישפיע
==מדברי הרבי==