פתיחת התפריט הראשי

עריכת הדף "מסכת כריתות"

אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם תיכנסו לחשבון או תיצרו חשבון, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.

ניתן לבטל את העריכה. אנא בדקו את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן שמרו את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.

גרסה אחרונה הטקסט שלך
שורה 1: שורה 1:
{{להשלים|כל הערך=כן}}
 
 
ב[http://www.hebrewbooks.org/shas.aspx?mesechta=35&daf=2&format=pdf '''מסכת כריתות'''] יש 6 פרקים, ו27 דפים.
 
ב[http://www.hebrewbooks.org/shas.aspx?mesechta=35&daf=2&format=pdf '''מסכת כריתות'''] יש 6 פרקים, ו27 דפים.
 
המסכת עוסקת בדיניהם של כל 36 העברות שעונשן כרת.
 
המסכת עוסקת בדיניהם של כל 36 העברות שעונשן כרת.
שורה 5: שורה 4:
 
== ביאורי הרבי ==
 
== ביאורי הרבי ==
  
במסכת{{הערה|ז א.}} מובא לגבי [[יום הכיפורים]] המחלוקת אם בין עשה תשובה בין לא עשה תשובה יום הכפורים מכפר. או שלא.
+
במסכת{{הערת שוליים|ז א.}} מובא לגבי יום הכיפורים המחלוקת אם בין עשה תשובה בין לא עשה תשובה יום הכפורים מכפר. או שלא.
  
מחלוקת דומה יש בענין יום התענית של חתן וכלה ביום חופתן, ישנם שלושה טעמים בפוסקים, א) משום דהוי יום [[סליחה]] וכפרה כדוגמת [[יום הכיפורים]]{{הערה|מהר"ם מינץ.}}. ב) שלא ישתכרו{{הערה|מהר"ם מינץ.}}. ג)מפני שמצווה חביבה עליהם, וכדרך שהיו עושים חסידים ראשונים, שהיו מתענין בעת שהייתה באה מצווה החביבה עליהם כעין סוכה ולולב{{הערה|רוקח.}}. לפי הטעם הראשון יש ענין של תענית דווקא, ואילו לפי שני הטעמים האחרים יש רק ענין של העדר אכילה.
+
מחלוקת דומה יש בענין יום התענית של חתן וכלה ביום חופתן, ישנם שלושה טעמים בפוסקים, א) משום דהוי יום [[סליחה]] וכפרה כדוגמת [[יום הכיפורים]]{{הערת שוליים|מהר"ם מינץ.}}. ב) שלא ישתכרו{{הערת שוליים|מהר"ם מינץ.}}. ג)מפני שמצווה חביבה עליהם, וכדרך שהיו עושים חסידים ראשונים, שהיו מתענין בעת שהיתה באה מצווה החביבה עליהם כעין סוכה ולולב{{הערת שוליים|רוקח.}}. לפי הטעם הראשון יש ענין של תענית דווקא, ואילו לפי שני הטעמים האחרים יש רק ענין של העדר אכילה.
  
[[הרבי]]{{הערה|1=[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15925&hilite=846a7b87-3575-4d28-9df6-f604562e54da&st=%D7%91%D7%91%D7%90+%D7%A7%D7%9E%D7%90&pgnum=178 לקוטי שיחות חלק ח' עמ' 165 (עמ' 178)].}} תולה זאת באותה מחלוקת אם [[יום הכיפורים]] אינו מכפר ללא תשובה אם כן הוא הדין ביום החופה, ולכן צריך תענית של תשובה. אך פוסקים אחרים סוברים שכפרת יום החופה אינו כדוגמת [[יום הכיפורים]] מכח התשובה, אלא חלות חדש מכח יום החופה, ולכן אינם סבורים כהטעם הראשון.
+
[[הרבי]]{{הערת שוליים|1=[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15925&hilite=846a7b87-3575-4d28-9df6-f604562e54da&st=%D7%91%D7%91%D7%90+%D7%A7%D7%9E%D7%90&pgnum=178 לקוטי שיחות חעמ' 165 (עמ' 178)].}} תולה זאת באותה מחלוקת אם יום הכיפורים אינו מכפר ללא תשובה אם כן הוא הדין ביום החופה, ולכן צריך תענית של תשובה. אך פוסקים אחרים סוברים שכפרת יום החופה אינו כדוגמת יום הכיפורים מכח התשובה, אלא חלות חדש מכח יום החופה, ולכן אינם סבורים כהטעם הראשון.
 
===ביאורים נוספים===
 
===ביאורים נוספים===
*סיום על מסכתות בני"ך, [[ברכות]] [[נזיר]] [[יבמות]] כריתות [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16067&hilite=34a1e171-6211-47df-a590-0cb3fd899134&st=%D7%99%D7%91%D7%9E%D7%95%D7%AA&pgnum=385[[ספר השיחות]] [[תנש]] - ב, עמ' 835 (עמ' 385).]
+
*סיום על מסכתות בני"ך, [[ברכות]] [[נזיר]] [[יבמות]] כריתות [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16067&hilite=34a1e171-6211-47df-a590-0cb3fd899134&st=%D7%99%D7%91%D7%9E%D7%95%D7%AA&pgnum=385 ספר השיחות תשנ"א - ב, עמ' 835 (עמ' 385).]
 
{{הערות שוליים}}
 
{{הערות שוליים}}
 
{{שס}}
 
{{שס}}
 
[[קטגוריה:ש"ס]]
 
[[קטגוריה:ש"ס]]

לתשומת לבך: תרומתך לחב"דפדיה תפורסם תחת תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף חב"דפדיה:זכויות יוצרים לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך, או העתקת אותו ממקור שאינו מוגן בזכויות יוצרים. אין לעשות שימוש בחומר המוגן בזכויות יוצרים ללא רשות!

ביטול עזרה בעריכה (נפתח בחלון חדש)