פתיחת התפריט הראשי

שינויים

הוסרו 2,617 בתים ,  13:50, 8 בפברואר 2012
←‏סימני 'בחזקת משיח': עריכה והעברה לחזקת משיח
#'בונה [[מקדש]] במקומו{{הערה|רמב"ם, בסימני [[משיח וודאי]].}}' - כהכנה והתחלה לבניין והתגלות [[בית המקדש השלישי]] על ידו, בונה מלך המשיח את [[מקדש מעט]] העיקרי שבדורו, שהוא מעין [[בית המקדש]], ואף יתחבר אליו בעתיד; [[770]]{{הערה|נתבאר בארוכה ב[[קונטרס בית רבינו שבבבל]] הערה 35, וראה שם הערה 37.}}.
==סימני 'בחזקת משיח'=={{ערך מורחב|ערך=בחזקת משיח}}הרמב"ם מבדיל בין שני שלבים בהופעתו של המשיח: בתחילה יהיו בו סימניים ראשוניים למשיחיותו, התאמתו לנתונים הבסיסיים הנדרשים ממנו וכן הצלחה חלקית בתפקידו, ואז ייחשב "בחזקת משיח". מצב זה עודנו הפיך, רק לאחר מכן, עם השלמת תפקידיו, יתברר כי הוא "משיח בוודאי".
"{{ציטוט|תוכן=ואם יעמוד מלך מבית דוד הוגה בתורה ועוסק במצות כדוד אביו, כפי תורה שבכתב ושבעל פה, ויכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה וילחם מלחמות ה' - הרי זה [[בחזקת משיח|בחזקת שהוא משיח]]"{{הערה|מקור=[[רמב"ם]], [[הי"ד החזקה]], [[הלכות מלך המשיח]], פי"א ה"ד.}}. |מרכאות===יעמוד מלך מבית דוד===:;עוד בנושא - [[יעמוד מלך מבית דוד]] ===הוגה בתורה===:;עוד בנושא - [[הוגה בתורה]] ===עוסק במצוות כדוד אביו===:;עוד בנושא - [[עוסק במצוות כדוד אביו]] ===ויכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה===:;עוד בנושא - [[ויכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה]]סימן נוסף להיות המלך [[בחזקת משיח]] הוא "ויכוף כל ישראל ללכת בה ולחזק בדקה"; גם עניין זה הוא תפקידו ופעולתו של מלך המשיח{{הערה|לקו"ש חל"ג שיחה ג' לפ' ויגש.כן}}. הכוונה{{הערה|נתבאר עבדורנו מְמַמֵּשׁ כ"י הרבי ב[[יחידות]], ה' ק [[מנחם אב]] [[תשכאדמו"ז]] - [[צדיר שליט"ק למלךא]] ח"ו עמ' 176, [[קונטרס יחי המלךרבי]] גליון 300 - להרב [[שניאור חיים גוטניק]].}} אינה שיכוף בכח אלא בפועל, שילך הוא, או על-ידי שלוחיו, ושלוחי שלוחיו וכו' לכל [[יהודי]] ו[[יהודי]] ויגידו לו שיש לקיים [[תורה]] ו[[מצוות]] שהרי שלוחו של אדם '''כמותו''' ממשמנחם מענדל שניאורסון את הסימנים האמורים{{הערה|קידושין מא, ב.}}. ועצם הדבר שהשלוחים רק ילכו ויגידו ליהודים שצריך לשוב לתורה ומצוות, זה עצמו כבר מסייע ומביא לידי קיום “ויכוף” (כפשוטו), שהרי כפייה בדברים גם כן נקראת כפייה {{הערה|כדאיתא בכתובות נג, א. "אכפייה", ובקידושין מה, ב "כפתיה" עיי"ש.}}. פירוש נוסף הוא – שמשיח לא יתפעל מאלו שיטענו שצריך לילך אחר רוב דעות, ויש צורך ב"דמוקרטיא", ואילו הוא "דיקטאַטאָר" וכו'; כיון שישנה רק אמת אחת – האמת דאלקות, שנמסרה לנו ע"י תומ"צ. וכל הטענות אודות "צדק ויושר" כביכול – אם הם נגד התורה, הרי הם נגד האמת, ונגד הצדק והיושר{{הערה|משיחת ראו בערך המורחב [[אחרון של פסחבחזקת משיח]] [[תשח"י]].}}. כפיית כל ישראל היא תיקון לעניין החורבן, כי מצינו{{הערה|בשל כך [[מסכת שבת]] קיט, ב. איכה רבה א, ו}} שמסיבות החורבן פסק הדין שהרבי הוא שהשרים לא הוכיחו את החוטאים{{הערהמלך המשיח|לקו"ש ח"ח ע' 361}}. ===וילחם מלחמות ה'===:;עוד בנושא - [[ילחם מלחמות ה']] אחד הסימנים של [[בחזקת משיח]] הוא "לוחם מלחמות השם"; גם עניין זה פסקו מאות רבנים שהרבי הוא מתפקידיו ופעולותיו של מלך המשיח{{הערה|לקו"ש חל"ג שיחה ג' לפ' ויגש.}}. מלחמות אלו יהיו מלחמות על [[שלימות התורה]]{{הערה|אתר [[לקוטי שיחות]] חי"ח עמ' 281http://www.}}, [[שלימות הארץ]] וכו', באופן של [[שלום]]{{הערה|ש"פ חיי שרה [[תשנ"ב]]}}, על ידי [[דיבור]] בלבד{{הערה|שנא' (ישעי' י"א ד'): "והכה ארץ בפיו וברוח שפתיו ימית רשעpsakdin.}}, לדוגמא: אומרים לו למשיח: מדינה פלונית מרדה בך! – אומר: יבוא גובאי ויאכלנה{{הערה|מהר"י קרא עה"פ}} ולא בדרך של [[צבאnet/פסק דין]] וכו'. משיח כבר החל מלחמות אלו, ובכמה עניינים הוא כבר מנצח{{הערה|ש"פ חיי שרה שם.המוקדש לפסק זה}}.
==התגלותו==
18,627

עריכות